Frankie Cutlass - Politics & Bullshit (1996)

Label: Relativity

1. Puerto Rico / Black People (2:02)
  2. Feel the Vibe (4:14)

met Rampage, Doo Wop en Heltah Skeltah

3. Focus (3:49)

met Lost Boyz en M.O.P.

4. You & You & You (3:53)

met Sadat X, June Lover en Redman

5. Boriquas on da Set [The Remix] (3:27)

met Fat Joe en Doo Wop

6. Old School Radio (Interlude) (0:39)
  7. The Cypher Part III (4:15)

met Craig G, Roxanne Shante, Biz Markie en Big Daddy Kane

8. Know da Game (4:28)

met Mobb Deep, Kool G Rap en M.O.P.

9. City (4:42)
  10. Pay Ya Dues (3:13)

met Keith Murray, Busta Rhymes en Cocoa Brovaz

11. Boriquas on da Set (5:01)

met Fat Joe, Doo Wop en Evil Twins

avatar van Dielie
fantastische productie met een fantastische lijst aan mc's!

"The Cypher Part III" is mijn persoonlijk hoogtepunt,

vet album, maar iets te kort, 4

Hele dope CD, beter dan verwacht, persoonlijke favoriet; Know Da Game. Kool G. klaart die hele track

avatar van Shelter
Goed album van mr cutlass....
Feel the vibe, Focus (beat is zeer rustig en rappers hebben wat drukkere stijl...klinkt nice), you & you & you (lekkere beat zeg en Sadat X komt standaard dope), the cypher pt III (check alleen al de features...kan nooit fout gaan toch?!!), Pay ya dues (beatbanger!!) zijn mijn favorieten.

Op Know da game komt Kool G Rap ernstig goed, maar ik vind mobb deep en MOP niet zo vet klinken.
Minste nummer vind ik Boriquas on da set... en juist dat nummer staat er 2x op...
Los daarvan 4*

avatar van Seedorf
Erg leuke plaat die zeker meer aandacht verdient!
Vette gastartiesten en dikke producties van Frankie Cutlass.

avatar van Santo09
"The Cypher Part III"

Als Roxanne Shante dropt, dropt ze zwaaaar:

"I remember eighty-seven eighty-eight
I was the only one gettin weight from upstate
Gettin cake, Juice Crew All-Stars was my boys
Runnin round town baby makin mad noise"

'97 'remake' van The Symphony van de Juice Crew uit '88.

Bizzzzzzzz: "I don' have a big mouth, just a lot to say..." Heersen!

Posse cuts as they should be...

avatar van Rhythm & Poetry
Na een wat schreeuwerige intro komt het album toch goed op gang. Het kan dan ook nauwelijks mis gaan op een album waar zulke gastartiesten hun zegje mogen doen. Sterke raps wisselen elkaar in hoog tempo op en dan zijn de producties ook nog eens van een uitstekend niveau. Eigenlijk wordt gewoon een heerlijk ouderwets hiphop sfeertje neergezet. Het is moeilijk om te zeggen wat mijn favoriete tracks zijn omdat ik eigenlijk elk nummer wel erg goed vind. Ik vind Feel the Vibe misschien wel het beste (wat Ruck en Rock daar doen is echt heel dope ), maar daarmee wil ik de overige tracks niet te kort doen.

avatar van Pooiertje
Dit album gaat haaaaaaaaaaaaaaard, superdope beats en superdope MC's, dit kan nog wel een hoog cijfer worden

avatar van principal2000
Ik kan me de meningen hierboven goed voorstellen. Toch luister ik dit album nooit meer. De nummers zijn zeker niet slecht, maar ze hebben voor mij niet het niveau van "opzetten met repeat en blijven luisteren". Heb het album voor dit stukje weer opgezet en kan de nummers nu zelfs niet helemaal afluisteren. Frankie kan zeker wel aardig goede hiphopbeats produceren en heeft genoeg vriendjes die mensen aanzetten tot koop (of luisteren), maar bij mij gaat dit album weer stof happen. Voor iemand die van underground hiphop houdt en nog niet veel kent, is het wel een goed startpunt. Je leert gelijk oude en nieuwe mc's kennen.

avatar van Nr.4
Lekker 90s album met vele helden erop. De afwisseling van de rappers op The Cypher is heerlijk. Dope boombap plaatje dit.

avatar van Nr.4
Heerlijke plaat toch he, jammer dat ie zo kort is. Flink wat knallers hierop. Die productie op die track met Lost Boyz en M.O.P. is wel raar, past niet bij de rest naar mijn idee.

Roxanne Shante is hier echt heel dope! Very nice!

Santo09 schreef:
"The Cypher Part III"

Als Roxanne Shante dropt, dropt ze zwaaaar:

"I remember eighty-seven eighty-eight
I was the only one gettin weight from upstate
Gettin cake, Juice Crew All-Stars was my boys
Runnin round town baby makin mad noise"

'97 'remake' van The Symphony van de Juice Crew uit '88.

Bizzzzzzzz: "I don' have a big mouth, just a lot to say..." Heersen!

Posse cuts as they should be...