Sesamstraat - Kompe Dompe Doeli (1996)

Label: WSP

1. Lezen of Spelen (2:31)
  2. Zingen over Dingen (2:47)
  3. Vriendjes (1:10)
  4. De Beste Vriendjes (1:18)
  5. Lachen (0:40)
  6. De Slappe Lach (1:24)
  7. De Stijve Lach (0:36)
  8. Zip Mist Zopje (3:23)
  9. Van Boven Naar Beneden (3:16)
  10. Naar de Duinen (2:52)
  11. Het Duivenbal (2:40)
  12. Appels en Bananen (1:26)
  13. Wat Is het Leven Mooi (2:38)
  14. Kiezen of Delen (2:55)
  15. Wat Moet Ik Doen (3:04)
  16. Ruzie (2:24)
  17. Rommel Rommel Rommel (2:55)
  18. Zingzoeken (1:28)
  19. Opgeruimd Staat Netjes (3:18)
  20. Oom Rudolf (1:39)
  21. In de Trein (3:06)
  22. Doos Vol Verrassingen (2:59)
  23. Oude Spullen (3:00)
  24. De Klarinet (1:35)
  25. Kompedompedoeli (2:47)
  26. Spelen en Lezen (4:11)
avatar van The Scientist
Bert en Ernie

Dit is waar Bert en Ernie tijdens het opruimen het boek 'Wilde nachten met Lola' van oom Rudolf vinden!

avatar van jurado
De slappe lach , de stijve lach...

sisury
ik kan hem letterlijk opdreunen... doe ik dan ook nog regelmatig

avatar van michaelSOAD

Echt geweldig stukje inderdaad. Laats nog even geluisterd: bijna 10 jaar geleden Ik gad geen idee dat er ook nog volwassen humor in zat.

Zip en Zopje!!!!!!

avatar van niels94
Ondergewaardeerd progrock klassiekertje uit de jaren 90, Sesamstraat verlegt hier grenzen. Onbewust is dit pareltje toch van grote invloed geweest op latere albums, zo heeft Thom Yorke toegegeven het idee voor Kid A hiervan te hebben en ook Jeff Magnum van Neutral Milk Hotel heeft eens toegegeven geïnspireerd geraakt te zijn door dit album, ondanks dat beide de taal niet spraken, want geef toe, wie geniet er niet van de prachtige instrumentaties met de heerlijke stemmen van de verschillende, emotievolle zangers van Sesamstraat? Echt een band waar Nederland trots op mag zijn. Verdient wat meer waardering.

Aardig album voor de kids, ben echter meer van de samson en gert.

avatar van Music4ever
Had Jeff Mangum hier maar iets van opgestoken..........

avatar van Kramer
Knisper schreef:

"Oh, dat is er per ongeluk tussen gekomen, dat neem ik maar weer even mee!"

avatar van Fathead
Ik ben ook wel eens een lineaal kwijtgeraakt!

Ted Kerkjes
Haalt het niet bij de oudere klassiekers als Sesamstraat - Kerstfeest met Bert & Ernie (1984), Sesamstraat - Maak Er Wat Van! (1993), Sesamstraat - Hoor Wie Klopt Daar Kinderen (1984) of Sesamstraat - In een Uur de Wereld Rond (1984) , maar het is toch wel aardig. Wel jammer dat er zó veel liedjes op staan, waarvan alleen Zingen over Dingen, Wat Moet Ik Doen en Oude Spullen heel goed zijn.

Fathead schreef:
Ik ben ook wel eens een lineaal kwijtgeraakt!

. . . 'Maar toen had ik van Sinterklaas een hele nieuwe gekregen! En die was nog veel mooier!!'

Ted Kerkjes schreef:

Mwah. Hier ben ik het nu al niet meer mee eens. Andere liedjes zoals De Slappe Lach en Wat Is Het Leven Mooi zijn namelijk ook heel leuk.
Wat vervelend is aan dit album, is dat het eigenlijk een verzameling van ''praatjes'' zijn (of sketches, hoe je het ook wil noemen) die niets met elkaar te maken hebben. Deze CD is in feite praatje, liedje, praatje, liedje, praatje, liedje. En de praatjes hebben niets met elkaar te maken.

Er staan trouwens twee fouten op de achterzijde van de CD: Zip mist Zopje, want het is toch wel degelijk ZipJE en Zopje, en Naar De Duinen, want ze gaan helemaal niet naar de duinen, want Bert wil naar de duiVen. Naar het duivenballenfeest.
(Ernie: 'Duivenballenfeest? Wat is dat nou weer? Duivenballen?'
Bert: 'Eh... dat is... eh...'
Ernie: 'Oh, het is een ''bal''. Als mensen dansen heet dat een ''bal''. Duivenballenfeest.'

avatar van Fathead
Op deze cd's vind ik de inbreng van Oom Rudolf (al dan niet met tante Coleta) altijd geniaal. Wat een dubieuze man, met z'n vrouwen, z'n tussenoplossingen en z'n pornoboekjes.

Ted Kerkjes
Inderdaad. Vooral bij Sesamstraat - In een Uur de Wereld Rond (1984) .
'Ja, Ans. Bert en Ernie. Ja, dat was afgesproken... oh, jee... wat vervelend... nee, ik was het niet vergeten, Ans, ik had er gewoon even niet aan gedacht... tja, ik breng ze tenminste even naar huis... of moet ik ze zomaar op straat laten rondzwerven? Nou dan. Daag. Ik ook van jou. *kus*'
Dat kun je toch niet maken!!

Ted Kerkjes schreef:
Inderdaad. Vooral bij Sesamstraat - In een Uur de Wereld Rond (1984) .
Dat kun je toch niet maken!!

Ja, die passage. Mooi dat je die noemt. De bom! Oom Rudolf voor President.