Audio Bullys - Generation (2005)

Electronic
Label: Source

1. Intro (0:40)
  2. Shot You Down (3:34)

met Nancy Sinatra

3. Keep on Moving (3:55)
  4. Generation (3:23)
  5. I Won't Let You Down (4:32)
  6. (The World) (0:33)
  7. Eq-ing (4:02)
  8. Made Like That (4:09)

met Roots Manuva en Mr Fox

9. All Sing Along (3:41)
  10. Get Myself on Track (3:49)
  11. I'm in Love (2:54)
  12. Take You There (2:59)
  13. This Road (3:35)

met Suggs

14. Struck by the Sound (5:06)
avatar van Vizzle
Heb hem van t weekend nog eens geluisterd. Vooral in het begin was de cd "nogal negatief" in het nieuws om het zomaar eens te zeggen. Ik vind hem echtwel vet! Hij is vooral anders en niet per definitie minder!

Precies.

ik vind het een super relaxed album! het is een hele andere kant van de audio bullys dan je kon horen op ego war. maar de nummer zijn zeker relaxed! het is anders dan je gewend ben maar super vet! En live draaien de bullys toch altijd harde basslines

avatar van Ali Chemicali
Laat ik het zo zeggen: "Het is in ieder geval niet meer van hetzelfde."
Ik vind deze iets prettiger om naar te luisteren. Vooral I'm In Love kan ik wel waarderen en ook Struck By The Sound en Get Myself Back On Track zijn heerlijke nummers

avatar van Snowblood
Prima album hoor. Net zoveel anders als hun eerste. Van hetzelfde niveau gewoon.

avatar van Cath
Yeeeh, ik ga naar een optreden van hun:) Heb er zin in. Iemand hier al een keer geweest?

(Er zijn nog kaartjes, het is in Amsterdam, Paradiso, 24 augustus)

Electro_ schreef:

Als ik dat geneurie hoor in Bring Light word ik gelijk chagrijnig!

JA ERG HEA!! gelukkig staat dat nummer bij mij op de cd er niet op. net als rock till im rollin en if you want my love, hoewel ik if you want my love best wel aardig vind.

ach ik vind t een fijn album. houd van de audio bullys. ze kunnen niet zoveel verkeerd doen in mijn ogen behalve dan dat geneurie in bring light, mijn ghod

Electro_
Haha, ik vond Rock 'Till I'm Rollin' wel leuk, totdat hij in die reclame werd gebruikt. Nu erger ik me er kapot aan...

avatar van Tsjo-Wi
hoezo staan nummers 15 16 en 17 hier niet bij?
tis trouwens zeker wel een relaxed album. All sing along en get myself on track zijn de toppertjes!

weet niet. vond t ook wat raar. maarja. ik mis de nummers niet ofzo
ik ga trouwens 24 augustus naar t concert in paradiso. ben wel benieuwd wat voor show ze neerzetten.

Ik las, dat dit album onder druk van de platenmaatschappij gemaakt. En dat nummers als shot you down gewoon door lekker te kloten ontstaan.

waarschijnlijk dat daarom snel mijn interesse wegzakt als ik dit album opzet.

Guuske schreef:
En dat nummers als shot you down gewoon door lekker te kloten ontstaan.

en dat is slecht?

Electro_
Ik denk dat een hele hoop artiesten maar wat 'lekker kloten' als ze met een album bezig zijn!

Jadoh
ja idd. ik zie dat ook echt niet als iets slechts ofzo :S er hoeft toch niet een heel uitbedacht verhaal achter te zitten met een heel schema van hoe je t aanpakt ofzo. als t er gewoon uit komt rollen vind ik t juist beter.

Electro_
Zo blijft het wel lekker spontaan ja. Maar er zijn ook mensen die echt schematisch een album maken (Ryoji Ikeda) en dat vind ik dan ook wel weer erg gaaf.

en dat is slecht?

Oh sorry dat ik het niet beter heb uitgelegd. Maar ik bedoel het als een goed ding. Wat ik toen las, was dat dit veel meer het geval was bij de eerste cd, die vind ik die dan ook beter.

ooh op zo'n een manier.
okay.
maar waar heb je dat dan gelezen?

ooh op zo'n een manier.
okay.
maar waar heb je dat dan gelezen?

Een interview met hun in Oor, heb ik dat gelezen. Ze zeiden natuurlijk niet dat dit album slecht is maar, vertelde wel dat het een beetje onder druk gemaakt was. Nooit goed natuurlijk

weet niet. vond t ook wat raar. maarja. ik mis de nummers niet ofzo

Heb er zin in!! Het is morgen al
(Misschien komen we wel weer backstage jade )

WAS VET!

goede cd.. goede combinatie van nummers in de goede volgorde

het sfeertje bevalt me wel je kan deze cd aanzetten en je bent 46 minuten in een betere bui

vondeich
ik wil een nieuwe audio bullys!!!

Pelvin
Dit album valt zeker niet tegen t.o.v de vorige. Nog steeds erg dope. 4.0* is mss wat hoog maar het klinkt allemaal erg lekker in mn oren. Hopelijk komt er snel weer een nieuwe ja..

Pelvin
Ik vind dit album in het begin overigens juist sterker, met 'I won't let you down' als hoogbtepunt. 'I won't let you down' is ook erg relaxt

Pelvin
^in die laatste zin van het voorgaande bericht bedoel ik 'keep on moving'...foutje :S

avatar van Tsjo-Wi
Pelvin schreef:

en daar hebben we dan de edit knop voor

ik heb de japanse versie, deze bevat 1 track extra.
Deze plaat is minder origineel dan Ego War maar niettemin lekker Brits. Al had ik er bij de release meer van verwacht. lekker om in de auto te draaien na een stressvolle dag

avatar van GraveyardJunkie
lekker om naar te luisteren, maar net iets minder dan ego war, daarom een halve ster lager.. 4,0*

TimMoors10
Heeft iemand toevallig informatie over een nieuw album van de audio bullys? Het blijft naast alle optredens wel erg stil...

avatar van Ollie
Klinkt inderdaad leuk, alhoewel ik ego war de beste vond van de 2 albums die de audio bullys gemaakt hebben, hoop dat ze binnekort weer x met een nieuw album komen...