The Prodigy - Their Law (2005)

Alternatieve titel: The Singles 1990-2005

Dance
Label: XL

1. Firestarter (4:43)
  2. Their Law [05 Edit] (5:36)

met Pop Will Eat Itself

3. Breathe (5:36)
  4. Out of Space (5:02)
  5. Smack My Bitch Up (5:43)
  6. Poison [95 EQ - Edit] (4:01)
  7. Girls (4:13)

met Ping Pong Bitches

8. Voodoo People [05 Edit] (3:40)
  9. Charly [Alley Cat Mix] (5:23)
  10. No Good (Start the Dance) (6:20)
  11. Spitfire [05 Version] (3:27)

met Juliette Lewis

12. Jericho (3:47)
  13. Everybody in the Place [Fairground Remix] (5:10)
  14. One Love [Original Mix - Edit] (5:25)
  15. Hot Ride (4:33)

met Juliette Lewis

16. Razor * (4:00)
  17. Back 2 School * (5:02)
  18. Voodoo People [Pendulum Remix] * (5:07)
  19. Out of Space [Audio Bullys Remix] * (4:56)
  20. Under My Wheels [Remix] * (3:14)
  21. No Man Army [Edit] * (4:10)

met Tom Morello

22. Molotov Bitch * (4:54)
  23. Voodoo Beats * (3:54)
  24. The Way It Is [Live Remix] * (4:16)
  25. We Are the Ruffest * (5:18)
  26. Your Love * (6:02)
  27. Spitfire [Live] * (4:11)
  28. Their Law [Live] * (5:31)
  29. Breathe [Live] * (6:39)
  30. Serial Thrilla [Live] * (5:15)
  31. Firestarter [Live] * (5:21)
totale tijdsduur: 1:12:39 (2:30:29)
Ik heb hem bij de free recordshop gehaald en heb ook maar 1 disc.
Die gaat tot nr.15

deze is vet lekker. 'k zoek nog steeds de cd-single van Charly.

Lekker album en de live versies zijn nice.

Heb net video van 'Voodo People' [Pendulum remix] bekeken, en die is toch wel heel fijn

avatar van 2 nite 4
Freekje schreef:

lol grappige video

clutch
De singles doen het 'm juist bij The Prodigy. Ooit eens music for the jilted gekocht maar ik vond dat hele album toch niet boeiend genoeg.

JustaRascal
Goede verzamelaar.

EVANSHEWSON
plasman schreef:
Ik heb hem bij de free recordshop gehaald en heb ook maar 1 disc.
Die gaat tot nr.15

Die van mij ook, en ik vind dat best zo. Dit is een biezonder genietbaar album, leuke singles, zeer aparte muziek met leuke hooks en beats.

Smack my bitch up!

4 sterren voor mij! ****

Sven Bersee
Met alleen de eerste 15 nrs. mis je toch echt het lekkerste nummer: Voodoo People (Pendulum Remix). 4,0.

avatar van Shinobi
Lekkere verzamelaar met alleen maar topnummers erop.
Ik heb helaas alleen de 1 disc versie, maar ja ik geniet daar nog steeds van.

Ik geef 'm 4, 5 sterren.

avatar van *Nientjah*
Zeer goed verzamelalbum! Heel veel nummers zijn mijn favorieten, o.a.: Their law, spitfire, voodoo people, firestarter en smack my bitch up. Alleen jammer dat Funky shit er niet op staat, dat vind ik een prachtig nummer.

4,5 sterren.

avatar van FunkStarr
Inderdaad een leuk verzamelalbum, de eerste cd is gewoon top, daar valt niets over te zeggen.
Maar aan de andere kant vind ik dat prodigy z'n fans te kort doet met de tweede cd, er staan namelijk maar twee nieuwe tracks op (razor en back 2 school, beide leuke tracks) en de mixes die erop staan vind ik een beetje tegenvallen (behalve voodoo people pendulum remix, die is wel heel goed).
Ik vind de keuze van de tracks niet erg goed gedaan, en die live versies tja, zijn leuk maar daar zaten we nou ook niet echt op te wachten.
Neem bijvoorbeeld under my wheels (remix), die is gewoon echt niet beter dan de versie die op always outnumbered never outgunned staat, dus naar mijn mening overbodig.
Dan no man army, waarom is deze versie sneller dan de versie die op het spawn album staat, en waar is die coole vocal gebleven?Naar mijn mening is de spawn versie gewoon 10 keer beter.
(Daar heet die trouwens "One" man army).
De audio bullys remix van out of space vind ik nou ook niet echt geweldig, zoweiso vind ik het overbodig om een remix te maken van zo'n geweldig goed nummer.
De live remix van the way it is is ook veel minder dan de versie op always outnumbered never outgunned.
Dat zijn dus 4 totaal overbodige nummers/remixes, en dan heb ik die live mixen er nog niet bij gerekend.
Ik had liever gezien dat ze bijvoorbeeld een rhythm of life, of ruff in the jungle (uplifting vibes mix) erop hadden gezet.
En waar is wind it up gebleven? dit was toch wel degelijk een "single", en een behoorlijk goeie ook!
Al met al toch een leuke verzamelaar, de eerste cd krijgt dan ook gewoon een 5,0 van mij, de tweede een 3,0.
Gemiddeld dus een 4,0.

avatar van Carolaah
Veel beter dan dit kan het niet worden, met de vele extra's, schitterend cd-hoesje (ik heb de limited edition, 2cdversie).
Het beste van The prodigy. Perfect voor mensen die geen 'überfan' zijn, maar de muziek wel erg waarderen en gewoon graag een collectie van het beste willen hebben.
Vind de remixes die hierop staan wel fijn.

avatar van T.A.
Carolaah schreef:
Vind de remixes die hierop staan wel fijn.

Juust, daarom koop ik hem ook. Mooie hoes trouwens ook. Fire staat er niet op omdat Liam daar een hekel aan heeft. Ik vind het wel een lekker nummer eigenlijk.

avatar van LucM
The Prodigy brengt intelligente elektronische dance, met aanstekelijke en afwisselende beats en hooks en is daarmee één van de speerpunten van dit genre in de jaren '90.
Prima singlesverzameling waarbij ik vooral "Firestarter", "Breathe", "Out of Space" en "No Good (Start the Dance)" sterk vind.

luc011190 schreef:
Die Audio Bullys Remix van Out of Space is één van de vetste dancenummers die ik ken en overtreft het origineel! Dat het maar even gezegd mag zijn

Overtreft het origineel... ga je mond spoelen man!

fastpulseboy
T.A. schreef:

mooie hoes? ik vind het een van de lelijkste die ik ken!
maar prima verzamelaar verder.

tuktak
FunkStarr schreef:

Overtreft het origineel... ga je mond spoelen man!

haha jah die remix is gewoon kut. ook als het origineel geen classic was geweest.

Die remix is vooral jolig. Vind hem ook niet echt goed (en gezien Luc's smaakverschuiving van de laatste jaren hij wellicht ook niet meer), maar het origineel is ook wel rijkelijk overschat.

Wel goed dat ze de singles er hier niet in chronologische volgorde hebben opgezet, want dan kwam Spitfire er toch wel bekaaid vanaf.

IJzersterk The Prodigy, echt prachtig om te luisteren, vooral in de auto

Baby's got a Temper ontbreekt hier.
Schaamtegevoel??

avatar van FunkStarr
Ga van 4* naar 3*. Enige noemenswaardige pluspuntjes hier zijn Pendulum remix van Voodoo People, Voodoo Beats en de betere versie van Spitfire. Voor de rest heeft deze verzamelaar niets nieuws te bieden als je alle studio albums van de heren al in je bezit hebt.
Ik snap best dat dit leuk is voor de mensen die niet alles van Prodigy hebben en graag hun beste hits op 1 schijfje willen, maar ik stoor me vooral aan de bonus disc. Misschien dat ik te kritisch ben maar vooral de tweede cd heeft een aantal verschrikkelijke tracks. Het is leuk dat ze zo'n tweede disc erbij doen, maar gooi er dan ook echt wat goede tracks op, want ik zit dus echt niet te wachten op Razor, Back2School en een vreselijk slechte remix van Audio Bullys! Ook de live tracks zat ik echt niet op te wachten, pure opvulling in z'n slechtste soort. Gelukkig is er ook een 1 disc versie, en die is naar mijn mening redelijk geslaagd, (behalve het vreselijke Hotride).
Wat ik ook vreemd vind is dat Wind it up er niet op staat en heel veel andere kutnummers wel, dat was toch echtwel een single maar goed. Disc 1: 4,5*, disc 2: 1,5 = gemiddeld 3*.

Helemaal mee eens!
Een goed verzamelalbum was nodig...
En hij is zeker compleet!

clutch schreef:

avatar van midnight boom
Goede cd, alleen jammer dat ie een bijwerking heeft: Hoofdpijn na een hele luisterbeurt!

avatar van Guinness1980
midnight boom schreef:

Heb ik juist helemaal geen last van. En dat terwijl ik normaal geen dance kan verdragen.

Heb trouwens het dubbelalbum, 2e cd klinkt ook lekker!!

avatar van pureshores
voor wie van verzamelalbums houdt en niks van The Prodigy in huis heeft-praktisch. Maar je mist wel veel want MFTJG en FOTL bieden een hoop spannender tracks dan de singles.

Live tracks niet interessant, in de loop der jaren Girls veel meer gaan waarderen, mis ook Wind it up en Fire

avatar van UK-Choonz
Ik vind het jammer dat ze nagelaten hebben een hele hoop tracks die niet op albums staan voor het grotere publiek toegankelijk te maken

avatar van 128bpm
Ik heb de versie met maar 1 cd en daar ben ik blij mee, want die 2e cd hoeft van mij niet. 4 sterren voor cd 1.

avatar van 1996Customer
1,0
Ik ben een fan van het oudere prodigy werk dus dacht ik hier maar mee te beginnen. Slecht gedacht. Ook het feit dat ze Voodoo People 3 minuten hebben ingekort kan er bij mij niet in. 2,5 ster. Ik ga gewoon de eerste 2 platen van Howlett kopen, dan heb ik zowat de best of die er toedoet.