The Prodigy - Their Law (2005)

Alternatieve titel: The Singles 1990-2005

Dance
Label: XL

1. Firestarter (4:43)
  2. Their Law [05 Edit] (5:36)

met Pop Will Eat Itself

3. Breathe (5:36)
  4. Out of Space (5:02)
  5. Smack My Bitch Up (5:43)
  6. Poison [95 EQ - Edit] (4:01)
  7. Girls (4:13)

met Ping Pong Bitches

8. Voodoo People [05 Edit] (3:40)
  9. Charly [Alley Cat Mix] (5:23)
  10. No Good (Start the Dance) (6:20)
  11. Spitfire [05 Version] (3:27)

met Juliette Lewis

12. Jericho (3:47)
  13. Everybody in the Place [Fairground Remix] (5:10)
  14. One Love [Original Mix - Edit] (5:25)
  15. Hot Ride (4:33)

met Juliette Lewis

16. Razor * (4:00)
  17. Back 2 School * (5:02)
  18. Voodoo People [Pendulum Remix] * (5:07)
  19. Out of Space [Audio Bullys Remix] * (4:56)
  20. Under My Wheels [Remix] * (3:14)
  21. No Man Army [Edit] * (4:10)

met Tom Morello

22. Molotov Bitch * (4:54)
  23. Voodoo Beats * (3:54)
  24. The Way It Is [Live Remix] * (4:16)
  25. We Are the Ruffest * (5:18)
  26. Your Love * (6:02)
  27. Spitfire [Live] * (4:11)
  28. Their Law [Live] * (5:31)
  29. Breathe [Live] * (6:39)
  30. Serial Thrilla [Live] * (5:15)
  31. Firestarter [Live] * (5:21)
totale tijdsduur: 1:12:39 (2:30:29)
enige interessante aan dit album lijken mij de remixen en vooral dan de live-versies.

avatar van Jordy
Ben helaas nogal een Prodigy-completist, dat wordt weer een albumpje ongeopend de kast in

Jordy schreef:
dat wordt weer een albumpje ongeopend de kast in

Daar heb ik ook wel eens last van: dan moet je het hebben vanwege de verzameling, maar draaien doe je het dan niet echt.
Gelukkig heb ik die drang met verzamelaars niet. Als ik alle albums heb, laat ik die mooi zitten

avatar van Josje
oef.. die wil ik hebben..

avatar van Zwammer
Zo ik heb hem vanmiddag even gehaald bij de FRS. Bij de Limited Editon zit een boekje met wat foto's en een mooi kartonnen hoesje.

Alle bekende nummers staan er natuurlijk op. Al vind ik dat Baby's Got A Temper er best wel op had gemogen, want het is toch wel een lekker plaatje én hij staat nog niet op een ander album. Een mooi Best Of nummertje dus... maar volgens de heren van The Prodigy dus niet.
Het is ook jammer dat een lekker stamp nummertje als Break & Enter er niet op staat.

Sommige nummers zijn anders dan de album-versies. Poison is ietswat korter en begint wat anders en de Voodoo People versie is veel te kort. Gelukkig maakt de lekkere Pendulum remix dat op disc 2 weer helemaal goed. Pluspuntje is ook de verbeterde versie van Spitfire, door wat extra geluidjes erbij en zo'n 2 minuten korter klinkt het nummer veel minder saai, een stuk sfeervoller en veel minder langdradig.

Disc 2 moet ik nog even goed beluisteren. Razor klonk wel aardig. Echt zo'n Fat Of The Land stijl nummertje, maar dan met de deuntjes in de stijl van het laatste album. Zoals gezegd is de Pendulum Remix erg goed en de bekende Voodoo Beats versie (volgens mij van de Chemical Brothers) is ook wel lekker. Molotov Bitch van de Firestarter EP vond ik altijd al wel lekker klinken en de remix van Under My Wheels knalde daarnet ook wel lekker uit m'n speakertjes.

Mooie verzamelaar dus, die goed van pas zal komen op de zaterdagavond, want al dat gewissel van cd's was ik ondertussen wel zat. ****

pabostudent
De nummers op de eerste cd zijn bekend bij de gemiddelde Prodigyliefhebber, dus mocht dit de enige cd in de verpakking zijn had ik dit album dan ook links laten liggen.
...Maarrrr er is meer, op de tweede cd staan veel leuke remixes en live versies die dit het toch het aankopen waard maken.

Spitfire klinkt zoals hierboven mij al reeds is genoemd een stuk lekkerder dan eerst.

In de auto ga je overigens wel sneller rijden van dit album, niet goed voor je portemonee dus.

avatar van John Doe
Wat een klote design, dat logo. Zal deze zeker niet kopen. Heb wel de nieuwe DVD aangeschaft die hierbij volgde na het langs de cover heenkijken. Zat dat logo erin in spijkerbroek-op-plak-vorm

Deze DVD is toch wel lekker voor een liefhebber als ik met een dosis videoclips en live-sets van ze verspreid. Nu gewoon bij elkaar in goede kwaliteit beeld/geluid. Menu's in de DVD zijn wel erg gaaf en materiaal zeer O.K.

Laatste tijd vind ik The Prodigy iets te speels worden op een onserieuze manier met de beats als ik merk hoe de nummers in de live sets worden aangepast. Raak er toch op uitgekeken, want wat ik altijd zo gaaf vond van The Prodigy was de tóch serieuze toon in de nummers samen met de best lopende vette beats en synths. Zelfs bij Experience intern serieus. Ben bang dat een volgend album gaat tegenvallen dus.

avatar van Jordy
Ongelofelijk lekker natuurlijk, maar aangezien ik de keuze hier en daar toch wat vreemd vind (Their Law?? Een single?) , en de live dingen op cd2 overbodig, hou ik het op 3,5 sterren.

Ik had (als bonus ofzo) graag een versie van Narayan gehad die gewoon netjes stopt, zonder in Firestarter over te gaan.

Ik vind de remix van Voodoo People wel bizar goed klinken maar dat neemt niet weg dat ik eigenlijk al snel uitgekeken was op deze CD, de singles waren bij mij al ruimschoots bekend en voor het beluisteren daarvan heb ik deze release niet echt nodig, ook de Live versies van verscheidene nummers schenken dit album naar mijn mening nou niet bepaald een veel grotere meerwaarde. Een 3,5 omdat het toch verdomd lekkere nummers blijven.

Heerlijke cd stuk voor stuk geweldige nummers op cd 1 en op cd 2 een aantal leuke dingen bv: de live-versies van de nummers met name Spitfire (opgenomen op PinkPop 2005), Audio Bullys remix van Out Of Space is ook erg goed, en voor nog een paar leuke liedjes zoals, Molotov Bitchk, Voodoo Beats en natuurlijk de Pendulum remix van Voodoo People.
Kortom geweldig cd .

Trouwens mijn logo is rood ipv blauw, nog bij meer mensen zo??

avatar van Zwammer
Jup. Komt denk ik, doordat je de limited versie gekocht hebt.

Zwammer schreef:
Jup. Komt denk ik, doordat je de limited versie gekocht hebt.

Owww zo dat kan wel, ik vind t in t blauw sowieso al niet ech mooi maarjaah .

avatar van levenvergeten
Gekocht omdat ik toch wat van ze in huis wou hebben. Lekker voor de zaterdagavond, maar voor de rest van de tijd draai ik em niet echt. Niet echt geschikt voor mijn stijl, maar toch lekker.

avatar van brooklyn
Jammer dat 'Warning' er niet opstaat...

avatar van Darkshines
Ik vind het wel lache-muziek maar niks om eens gezellig thuis op te zetten. Daar is het me te simpel voor.

avatar van Darkshines
Het begint trouwens goed, maar volgensmij zijn hun hits in chronologische volgorde gezet want ik vind de cd naarmate hij langer op staat zwakker worden. De eerste nummers zijn echter wel goed.

avatar van Ali Chemicali
Jah maar het is natuurlijk wel toepasselijk om te beginnen met Firestarter natuurlijk hè, die ligt voor de hand. Ik kan me nog herinneren dat we bij een vriend van me het nummer Out of Space luisterde en dat iedereen heel hard ging meezingen:P was egt lache, maar voor de rest vind ik eht wel leuk om op me mp3speler te hebben maar verder als cd vind ik het niet zo geweldig 3*

Waarom kan ik hier eigenlijk geen 4 favoriete nummers toevoegen?

Omdat het er 7 zijn

avatar van Josje
dit is echt geweldige muziek ( op ze tyd )

avatar van Discoverme
Voor mij de groep die als enige de perfecte breakbeats maakt!Eén van de weinig artiesten waar ik toch altijd naar uit kijk wanneer er weer nieuw werk van ze verschijnt.

Klassiekers zijn natuurlijk: No Good, persoonlijk favoriet. Smack my bitch up, Breathe..Out of Space, One Love...

Ennnn...de Remix van Voodoo People..? Eventjes moest ik er aan wennen en was zelfs zwaar geirriteerd toen ik zag dat 'iemand' dit nummer had geremixt..gelukkig horen ze bij de prodigy-clan en is deze remix toch stiekem wel heel erg..goedgekeurd..

avatar van luc011190
Die Audio Bullys Remix van Out of Space is één van de vetste dancenummers die ik ken en overtreft het origineel! Dat het maar even gezegd mag zijn

avatar van FunkStar
Werkelijk alle nummers op deze 'Best Of' zijn de moeite dubbel en dwars waard. Alle singles staan erop! Alleen waar is Wind It Up?

Feeder
Dit is godverdomme een méér dan goeie verzamelaar als je het mij vraagt !

Natuurlijk geen reden om te beginnen vloeken...

Marcel²
Feeder schreef:
Dit is godverdomme een méér dan goeie verzamelaar als je het mij vraagt !

Natuurlijk geen reden om te beginnen vloeken...

Potjandosie zeggen we dan.

Feeder
Marcel Jongeneel schreef:

Potjandosie zeggen we dan.

avatar van mstb
Een uitstekende verzamelaar van The Prodigy. Spitfire, out of space, poison, voodoo people... allemaal goede nummers. 4 sterren

zeg is er in de winkel ook een 1 disc versie van dit album

kep deze namelijk op de zwarte markt gehaald voor €9.99 met 1 disc ik wil graag weten of ik opgelicht ben