Meat Loaf - Bat Out of Hell (1977)

Label: Epic

1. Bat Out of Hell (9:48)
  2. You Took the Words Right Out of My Mouth (Hot Summer Night) (5:04)

met Jim Steinman en Marcia McClain

3. Heaven Can Wait (4:38)
  4. All Revved Up with No Place to Go (4:19)
  5. Two Out of Three Ain't Bad (5:23)
  6. Paradise by the Dashboard Light (8:28)

met Ellen Foley

7. For Crying Out Loud (8:45)
  8. Great Boleros of Fire [Live Intro] * (3:54)
  9. Bat Out of Hell [Live] * (11:11)
  10. Dead Ringer for Love * (4:21)
avatar van JanLo65
Kronos schreef:
Paradise by the Dashboard Light 'werkt' natuurlijk als hit, maar is intussen ontzettend afgezaagd en de rest van het album is amper om aan te horen.
Jij vind dat afgezaagd, en dat is prima hoor, maar het is niet afgezaagd. Dat is als iedereen het met je eens is!!

avatar van Kronos
Dus als iedereen het erover eens is dat de aarde plat is dan is de aarde plat?

Carpe Diem
Legendarisch album. Ver voor dat ik geboren werd kwam dit album uit en nu, anno 2020 luister ik dit album nog. Dit album verveelt mij nooit.

Muziekverslaafd
Ik ben echt verbaast door de redelijk lage score die dit album heeft. Voor mij toch echt een klassieker, waarvan ik had verwacht dat de gemiddelde score wel boven de 4 sterren zou liggen. Zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillen.

Is een geweldige plaat ( heb ik ooit vroeger gehad op elpee ), alleen "paradise" is zo zot gedraaid en dat is spijtig. De eerste 2 nummers zijn echt sterk alsook de afsluiter

avatar van Metal-D78
heerlijke over-the-top plaat. eens per jaar ga ik hier helemaal los op!

avatar van LucM
Muziekverslaafd schreef:

Dat het (overbodige) derde deel van Bat Out of Hell hoger wordt gewaardeerd dan het uitstekende debuut hier, daar kan ik niet bij. Ik ben het niet altijd eens met MuMe.

avatar van vielip
LucM schreef:
Ik ben het niet altijd eens met MuMe.

Ik bijna nooit. En ik wil er eigenlijk 'gelukkig' aan toevoegen. Dit album is een klassieker. Helaas lijkt het hier op MuMe populair om het af te kraken. Hebben meer populaire millionsellers 'last' van.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Dat een 3,65 uit 72 stemmen (en een 3,54 uit 128 stemmen) niet echt een 'hogere waardering' aangeeft dan een 3,52 uit 490 stemmen... dat is toch geen hogere wiskunde?

avatar van Rudi S
Op RYM scoort deze een 3,54 uit 3997 stemmen dus mume wijkt daar niet echt van af (onderwaardering).

avatar van Heer Hendrik
5 nummers van de 7 staan in de top 2000. De songs worden dus tot op de dag van vandaag nog steeds erg gewaardeerd.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Serieus!? Ja, ik zie het.
Ben benieuwd hoeveel albums dat Bat out of Hell na kunnen zeggen...

avatar van feestje
Casartelli schreef:
Serieus!? Ja, ik zie het.
Ben benieuwd hoeveel albums dat Bat out of Hell na kunnen zeggen...

Alleen “hij die niet meer genoemd mag worden” met dat album uit 1983 waar onze eigen Eddie z’n geweldige gitaarsolo op speelt......

avatar van gaucho
Ja, ik vermoed dat dat de enige twee artiesten zijn die in de Top 2000 scoren met vijf nummers van één regulier album. Van MJ had ik het wel verwacht, van Meat niet. Vind ik een hele prestatie, en er blijkt inderdaad uit dat dit album nog steeds breed gewaardeerd wordt. Meer het album dan de artiest, want van Meat staat er naast deze vijf slechts één ander nummer in de lijst. En MJ heeft er veel meer van andere albums.

avatar van ArthurDZ
Volgens de geruchten is er zelfs een Fleetwood Mac-album dat 7 afgevaardigden heeft

avatar van gaucho
Oh sh*t, hoe kon ik die nou vergeten? Ik wil hierbij die geruchten wel even officieel bevestigen...

Dat is natuurlijk echt een topprestatie; niet te geloven. Drie bij de eerste tweehonderd en vier bij de eerste vijfhonderd (ook al is dat laatste op het nippertje; Songbird staat op nummer 500). Geeft ook aan hoe dat album zich bij een breed publiek genesteld heeft. Het album, en ook de band, is door de jaren heen steeds populairder geworden - en gebleven, zo blijkt. Ook bij jongeren.