Doe Maar - Symphonica in Rosso (2012)

Pop / Ska
Label: Universal

1. Doe Maar Net Alsof (5:14)
  2. Zoek het Zelf Maar Uit (3:45)
  3. Okee (4:08)
  4. Pa (3:49)
  5. He He (5:04)
  6. Nachtzuster (3:48)
  7. Heroine (3:35)
  8. Ruma Saja (4:52)
  9. Nederwiet (9:01)
  10. Dansen Met Alice (3:07)
  11. Is Dit Alles (6:40)
  12. De Vrolijke Padvinder/ Winnetoe (3:47)
  13. Radeloos (6:51)
  14. Tijd Genoeg (4:17)
  15. Alles Gaat Voorbij (4:34)
  16. Het Leven Gaat Door (1:49)
  17. Er Verandert Niets (0:33)
  18. Liever Dan Lief (3:17)

met Gers Pardoel

19. Doris Day (3:45)
  20. Sinds 1 Dag of 2 (5:19)
  21. Belle Helene (3:09)
  22. De Bom (3:09)
  23. Repelsteel (2:57)
  24. 1 Nacht Alleen (4:38)
  25. Smoorverliefd (4:24)
  26. Nooit Meer Slapen (0:50)
  27. De Laatste X (4:55)

vigil schreef:
ow, was jij dat.
Jah!

avatar van vincentcorjanus
Voor diegene die geen zin hebben om dit te kopen, op youtube staat het gehele concert.

avatar van Hans Brouwer
vincentcorjanus schreef:
Maar de cd/dvd geniet natuurlijk de voorkeur. Ik was er helaas niet bij, deze concertregistratie is een fijne pleister op de wond. 5*****

avatar van IntoMusic
Toch maar eens luisteren, alleen jammer dat ze niets van hun laatste studio-album hebben gezongen of op deze registratie hebben gezet.

avatar van vincentcorjanus
Jammer dat ze niet te versie van Doe Maar net Alsof met Frank Boeijen, Henk Westbroek, Erik Mesie en Nol Havens er op gezet hebben

avatar van Deranged
Meest overgewaardeerde band ter wereld.

avatar van IntoMusic
Dat was het misschien, maar nu allang niet meer.

Deranged schreef:
Meest overgewaardeerde band ter wereld.

Meest waardeloze zin die ik vandaag heb gelezen... Als je zoiets roept onderbouw het dat tenminste ook een beetje intelligent

Ik ga als groot liefhebber toch wat kritisch zijn over deze release;

Ik ben ook deze keer bij een try out geweest, en daar was de sfeer toch echt 10000 keer beter als bij SIR. Daar komt toch een groot deel publiek op af die gewoon een feestje willen, maakt niet uit wie er spelen. En dat merk je.

Deze registratie is incompleet, en dat is jammer. De gastartiesten hadden er best bij gemogen. Het orkest voegt weinig tot niks toe vind ik. Als Doe Maar liefhebber heb ik nu wel genoeg live registraties op cd, en dit is er gewoon weer een...

Snap overigens niet waarom op de Blu-Ray niks extras staat? Bijvoorbeeld de gastoptredens? Of wat beelden van de Paradiso show wat ten goede kwam aan Warchild? Gooi €5.- op de prijs en geef dat aan Warchild! WIn win situatie!

Nee, dit is een overhaaste release, om snel nog even te cashen... Het bandje wat er staat te spelen is fantastisch, maar de opname is me te geforceerd. Tijdens de try outs was het veel losser, veel warmer, veel leuker... Komt uiteraard ook nog bij dat er geen nieuw materiaal meer is, dus blijft het allemaal een beetje hetzelfde. De nummers die wel al een -tig keer live gehoord hebben.

Voor de songs die er op staan zou ik zo 5 sterren geven, maar voor het geheel geef ik er 3,5.

Gelukkig ga ik 'op glad ijs' nog twee keer zien. Ik verwacht daar toch weer een de pure muzikanten te zien.

avatar van little lion man
lennon schreef:

Een volstrekt overbodige release... die ik toch heb aangeschaft. Als ik een liveoptreden van Doe Maar wil horen, kan ik Lijf Aan Lijf, Het Afscheidsconcert, Hees Van Ahoy en deze lekker afwisselen.

Oh ja, dan heb je natuurlijk ook nog Flaterpop, Veronica Popnacht en Afscheidsconcert Middag van De Doos Van Doe Maar nog. En dan hebben we het alleen nog maar over de officiële releases...

avatar van Deranged
lennon schreef:

Ik ben niet zo intelligent aangezien dat vrij vermoeiend is. Maar ik kan het best enigszins onderbouwen.

Geloof ik.

Kan mij gewoon totaal niet vinden in die zwaar overdreven verafgoding die altijd rond deze groep hangt. Er is verder helemaal niets hoogstaand aan ze. Niet de zang, niet de teksten en ook zeker niet de composities.

Prima dat mensen het leuk vinden maar het is die verafgoding waar ik mij niet in kan vinden.

Alsof iedereen dit leuk moet vinden bijna.

Omdat het gewoon universeel leuk is.

Dat vind ik dus behoorlijk meevallen.

Deranged schreef:
...Kan mij gewoon totaal niet vinden in die zwaar overdreven verafgoding die altijd rond deze groep hangt...
...Alsof iedereen dit leuk moet vinden bijna...

Nogmaals, dat was(!) misschien in mijn ogen zo in de jaren 80 (overigens vond ik het juist erg grappig). Misschien heb je de laatste 3 decennia in een cocon geleefd: Doe Maar wordt niet meer door gillende, huilende meisjes van 13 toegeschreeuwd. Daarentegen wordt het nog door een vaste kern fans leuk gevonden en is dat dan verafgoding?

Snap werkelijk niet waar je de verafgoding op baseerd op een groep die de afgelopen 30 jaar welgeteld 1 studio album heeft uitgebracht en de afgelopen 15 jaar een paar concerten heeft gegeven...

En ja, ze komen weer in het nieuws met hun cd-box, nieuwe 'verzamel'-plaat en live album. Mag het voor een band die wel behoorlijk wat voor de Nederlandse muziek betekent heeft in begin jaren 80?
Ieder zijn mening en het kan absoluut je smaak niet zijn, maar verkondig geen fabeltjes

Deranged schreef:

Uiteraard ieder zijn smaak, maar zodra je gaat roepen dat het tekstueel niet hoogstaand is kan ik meteen concluderen dat je waarschijnlijk alleen de hits kent, en je verder nooit hebt verdiept in deze band.
Muzikaal gezien evenzo, Henny Vrienten behoort tot één van de beste muzikanten die NL momenteel rijk is. En dan laat ik de muzikale kwaliteiten van Ernst Jansz nog even buiten beschouwing. Waar basseer jij je feiten eigenlijk op?

Feit dat dit bandje na 16 jaar niet spelen 16 keer Ahoy uitverkoopt, daarna 8 jaar later nog eens 2 keer de kuip, en dit jaar weer eens 4 keer Gelredome (zonder iets nieuws uit te brengen in 12 jaar tijd) zegt toch wel veel over de impact die ze hebben gehad, en blijkbaar nog steeds hebben. En als ze overgewaardeerd zouden zijn, zou dit niet voorvallen lijkt me.

Maar goed, ieder zijn mening, ik vermoed dat jij er tegen aan wilt schoppen omdat een grote menigte dit wel heel erg leuk vindt. Sterker nog, nieuwe generaties nemen dit over, en zo blijft Doe Maar poplulair, zelfs bijna 30 jaar na het uiteenvallen van de band.

Ik denk dat je uitgesproken mening van 'overgewaardeerd' iets overdreven is.

avatar van Nicolage Rico
Deranged schreef:

In het mainstream wereldje misschien. Daar hoef je dus geen enorm hoogstaande teksten, en composities voor te hebben.

Teksten zijn best vindingrijk en lang niet slecht. En er rolden een aantal goed gevonden melodieën uit de Doe Maar koker. Iets dat juist onderschat wordt door velen.

avatar van Dibbel
Nu op RTL4 te zien !

Dibbel schreef:
Nu op RTL4 te zien !

avatar van Darkzone
Vandaag de 2cd/dvd gekocht en meteen de dvd opgezet. De 5.1 dolby surround swingt echt de pan uit, iets wat je op een gewone cd nooit zult horen als je die via een surroundset afspeelt. In zulke gevallen zou een SACD uitkomst bieden.

Maar om niet verder over de gebreken van de cd in te gaan, is het een zeer aangename concert-registratie, waarbij het orkest voor een lekker warm geluid zorgt, zonder dat Doe Maar niet meer als Doe Maar klinkt. En de aanwezigheid van De Vrolijke Padvinder geeft dit optreden een pluspunt. Al hadden Grote Broer en Dans Met Mij hier ook niet misstaan, evenals de medewerking met The Opposites of Spinvis.

En hij is platina.. Platina SIR

avatar van little lion man
De toegevoegde waarde van deze live cd/dvd ten opzichte van alle vorige is niet het orkest, maar drummer René van Collem, die misschien niet zo subtiel en creatief als Jan Pijnenburg is, maar wel alle nummers een heerlijk reggae gevoel geeft.

avatar van Twinpeaks
Een krijgertje. En een gegeven paard etc..... Maar het is toch niet echt mijn ding. Ik hoor de (goede) liedjes , ik hoor gedreven muzikanten en ik hoor een berg aan herkenning en toch raakt het mij niet . Ik ben van die generatie die is opgegroeid met Doe Maar en alle fratsen die erbij hoorden ,maar op de een of andere manier beklijft het nooit. Dat is geheel op mijn conto te schrijven , en ik heb het geprobeerd ,maar op de een of andere manier doet het me niks . Als ik een cijfer zou geven dan kom ik niet verder dan een 2 . Dat vind ik dan weer niet rechtvaardig omdat ik voor mezelf de regel heb dat ik dingen niet beoordeel waar ik ook niks mee heb. Onthouding van cijfer dus en een cd/dvd set in de verkoop.

Twinpeaks schreef:

Eigenlijk heb je de verkeerde live set in handen. Dit is teveel geregisseerd en eigenlijk niet waar de heren live voor staan.
Het plezier is beter te horen op hees van Ahoy (als je een live opname wilt proberen)

avatar van Twinpeaks
Thnx Lennon . Daar zal ik eens induiken dan. Ik wil bij voorbaat nooit iets afschieten. Dus ik doe altijd meerdere pogingen om iets tot mij te krijgen. Ik heb huiswerk dus .