Bettie Serveert - Oh, Mayhem! (2013)

Label: Palomine

7. Receiver (5:03)
  8. Loser Track (4:07)
  9. iPromise (3:53)
  10. D.I.Y. (3:22)
De ene keer pik ik wel een album op en de andere keer weer niet. Oh, Mayhem! heeft wel een hoes die triggert (volgens mij kun je kiezen wie je op de voorkant wilt hebben, of heb ik dat nu fout?).
Hoe dan ook Oh, Mayhem! leek me het uitproberen waard en ik ben blij het gedaan te hebben want het is een brutaal rockplaatje geworden. Nou ja, we kennen de sound wel en echt brutaal zijn ze natuurlijk niet maar het is stekelig genoeg om lekker bevonden te worden door mij.
Aanstekelijk is het ook en met een vrij korte speelduur is het lekker puntig en verveelt het nergens.

Nee, Bettie mag nog wel even blijven serveren.

avatar van platedraaier
aERodynamIC schreef:

Ik heb deze cd gisteren gekocht en de hoes is anders en de digi-pack die ik heb, daar kun je geen plaatjes veranderen. Volgens mij is dit de hoes van de single. De hoes van de cd is werkelijk anders.
cd hoes en single hoes

De cd nog niet beluisterd, dus daar heb ik het later over.

avatar van erwinz
Ze draaien inmiddels ruim 20 jaar mee, maar wat klinkt de nieuwe plaat weer lekker fris en energiek. Stekelige gitaarrock zoals in hun beste dagen. Dit soort muziek wordt tegenwoordig veel te weinig gemaakt, dus het is prachtig dat Bettie Serveert er nog is.

Lees mijn volledige recensie op:
De krenten uit de pop: Bettie Serveert - Oh, Mayhem! - dekrentenuitdepop.blogspot.nl

Erwin

platedraaier schreef:

cd hoes en single hoes

De cd nog niet beluisterd, dus daar heb ik het later over.

Ik had al eens een correctie ingediend maar zowel crew als ik waren er niet over uit hoe het zat en doordat ik de keuze overgelaten heb aan de crew om de hoes te vervangen is dat niet gedaan uiteindelijk.

Maar inderdaad klopt het dat er gewoon maar 1 hoes is. Bij deze

De Betties zitten in een goede periode. Tweede goede album achter elkaar.

avatar van webwords
Lekker hoor, weer zo'n fijne plaat van de Betties. Kan niet wachten om ze weer live te zien. Tuf Skin is een hit!!

avatar van Oldfart
Leuke song ideëen, uitwerking soms wat "on-af".
Wel weer het lekkere gevoel van uit de beginperiode.
Gitaar gaat soms weer lekker loos; eindelijk weer eens een album om je niet voor te schamen.

avatar van keijzm73
Ik ben geen trouwe volger van 'Bettie Serveert'. Maar heb wel alle albums braaf geluisterd. 'Palomine' en 'Log 22' springen eruit voor me! 'Oh, Mayhem!' klinkt direct zeer aangenaam. Fijn album. Veel korte - goed in het gehoor liggende - rocknummers. Tempo blijft er lekker in, verveelt nergens en 'Carol' heeft gewoon een erg fijne hierbij passende rock-chick stem.. Alhoewel 'chick'

avatar van Oldfart
De term rock chick is er een die volledig is uitgehold sinds al die wannabee tv talentenjachten.
Uit de mond van een doos als Groothuizen klinkt dat als een gotspe.
Dus Carol zo noemen zou je bijna een belediging kunnen noemen. Zij is een original.

avatar van keijzm73
Oké-oké.. Je hebt een punt! Denk ik dan.. Want als ik iets weiger te kijken.. Brrr!! Ik wilde gewoon aangeven dat ze - op haar 51e - nog rockt als een deerne

avatar van AOVV
Zo, deze plaat luistert makkelijk weg, maar heeft ook weinig om het lijf, vind ik. Beste nummers vind ik dan opener en afsluiter, lekker catchy. Voor het overige blijft van deze plaat weinig hangen, wat toch zou moeten.

3 sterren

avatar van Don Cappuccino
Vermakelijke plaat maar meer eigenlijk ook niet. Er staan ook niet echt uitschieters op. Net op het moment dat het iets te saai wordt komen er paar lekkere gitaarsolo's langs. Ik luister hem zeker nog paar keer maar hij krijgt waarschijnlijk 3 sterren.

avatar van Mctijn
Is het flauw om te zeggen dat ze veel serveren, maar nooit een ace slaan?

Ook dit plaatje is een goed voorbeeld. Zeer constant gedurende de gehele speelduur, maar geen opveermomenten. Absoluut een plaat die je moet kopen en een weekje in de auto kan draaien. Verveelt geen moment, maar leidt ook niet af. Sad Dog is momenteel licht favoriet. Een van de betere actieve Nederlandse bands.

avatar van Don Cappuccino
Mctijn schreef:
Is het flauw om te zeggen dat ze veel serveren, maar nooit een ace slaan?

Dat zou een perfecte summary zijn voor een review.

avatar van pukster
Kan iemand mij vertellen of deze cd ook als jewelcase verkrijgbaar zit? Ik las hier ergens dat iemand een digipack heeft, maar mijn voorkeur gaat altijd uit naar een jewelcase.

avatar van oceanvolta
Prima plaat met vaak catchy nummers. Het gitaarwerk is weer eens goed te pruimen.
Favoriet is momenteel Tuf Skin.

Lekker pittig plaatje.
Heb ze vrijdag 25 Januari live aan het werk gezien in Middelburg. Ik kon het volgende concluderen; deze artiesten hebben energie van een band die net begint.

avatar van itchy
Magere plaat van de Betties, die helaas per plaat anoniemer klinken. Elke plaat van deze band zal altijd vergeleken worden met het magische debuut, maar dat hebben ze ook aan zichzelf te danken. Ze zijn simpelweg vergeten daarna nog zo'n meesterwerk te maken.
Waar het hier aan ontbreekt: sfeer, eigenheid en originele composities.

avatar van Guinness1980
Naar aaleiding van hun concert dat ik vanavond ga bijwonen dit album de laatste paar weken regelmatig beluisterd.
Ondanks dat ze nergens verrassend uit de hoek komen klinkt het allemaal erg goed.

Een van de weinige NL (rock)bands die ik nog altijd kan waarderen.

avatar van Madjack71
Ken niets van Bettie Serveert, behalve dan dat ze destijds met Pantomine een grote indruk achter lieten en naar het schijnt het nooit hebben te weten evenaren. Dit album uit de schappen van de bieb meegenomen uit nieuwsgierigheid en omdat de hoes ook wel kleurrijk is. De muziek is dat bij tijd en wijle ook, hoewel er ook wel veel -naar mijn smaak- vullertjes op staan die mij niet aanspreken. Daar waar ze wat aparte wendingen aan een nummer geven, weet het mijn aandacht wel vast te houden. Een kort plaatje dat mij niet echt erbij betrekt en niet uitnodigt om dat alsnog te gaan doen.

Deze week is een zeer fraai nummer/single van Bettie Serveert verschenen; Never be over........... weet nog niet of dit de voorloper is van een compleet album

Vrijdag 29 januari staan onder andere Bettie Serveert en Claw Boys Claw in de Effenaar in Eindhoven.

avatar van Zwaagje
Ik volg Bettie serveert zijdelings; heb me nog nooit echt verdiept in een album. Ze draaien al heel wat jaren mee en daar heb ik bewondering voor. Nav hun nieuwe single deze eens beluisterd. Geen hoogvlieger, maar zeker niet slecht en lekker aanstekelijk. Ik wil ze wel eens live zien.
Die nieuwe single is wel bijzonder qua sound. Wordt het hele album zo?

artonna campaign schreef:

Eindhoven is te ver weg helaas.....

Bettie Serveert speelde afgelopen vrijdag een mix van nieuwe songs en liedjes uit het verleden. De nieuwe waren over het algemeen wat steviger...wat rauwer dan de single............ afwachten maar

artonna campaign schreef:

Inmiddels ben ik helemaal om; beter laat dan nooit. Heb ze gisteren live gezien in het Patronaat en de lp van hun nieuwste werk gekocht. Deze gaat bij mij in "de herkeuring".

avatar van jorro
Wat mij betreft niet een erg sterk BS album. Op zich houd ik wel van de wat steviger muziek van de band, maar bij het beluisteren van dit album krijg ik soms het gevoel dat de songs wat afgeraffeld worden. Het raffinement is wat zoek.
Jammer want BS kan veel beter getuige de vorige albums.

jorro schreef:
Jammer want BS kan veel beter getuige de vorige albums.

Die hierna komt is wel erg sterk!