Soulfly - Dark Ages (2005)

Label: Roadrunner

met Billy Milano en Paul Filipenko

7. Frontlines (4:34)
  8. Innerspirit (5:15)

met Nemanja Kojic

9. Corrosion Creeps (4:27)
  10. Riotstarter (5:00)

14. Staystrong (8:14)

met Ritchie Cavalera

15. Soulfly V (10:49)
  16. Salmo-91 * (4:24)
  17. Prophecy [Live] * (3:27)
  18. Seek 'n' Strike [Live] * (4:15)
totale tijdsduur: 1:06:26 (1:18:32)
avatar van AGE-411
Ooit heb ik eens Babylon gehoort.
Geweldig nummer.

Toch waren de vooroordelen er weer die me verhinderden heel de plaat te horen.

avatar van bennerd
AGE-411 schreef:
Ooit heb ik eens Babylon gehoort.
Geweldig nummer.

Toch waren de vooroordelen er weer die me verhinderden heel de plaat te horen.

Welke vooroordelen?

Naar je stemmen te zien zou ik je deze plaat nochtans aanraden

avatar van muismat
Ik vind de hoes in elk geval errug vet

bro
ik ook. ik was dan ook geheel verrast dat m'n ma het ook mooi vond en toestemde een deken met die afbeelding te bestellen bij large.

avatar van paulisdik
bro schreef:

Mijn ma had ik een keer een vlag van Slayer besteld met god hates all er op gedrukt , bij large

wnr zou het nieuwe album van soulfly komen?

bro
tegen het einde van het jaar, normaal gezien.
je kunt al demo's horen op hun myspace http://www.myspace.com/soulfly

Beste cd van soulfly. Persoonlijk vind ik alleen corrosion creeps saai worden na een tijd.

avatar van bennerd
muismat schreef:
Ik vind de hoes in elk geval errug vet

De hoes is inderdaad heel erg vet, ik heb er mijn avatar dan ook uitgehaald

avatar van notsub
Na het vertrek van Max bij Sepultura ben ik Soulfly gaan volgen en heb ik Sepultura links laten liggen. De laatste CD's van Sepultura kunnen mij niet echt boeien en Soulfly gooit er juist regelamatig wat frisse klanken tegenaan. Op dit album is het juist weer wat minder met de frisse invloeden uit andere stijlen en gelijk waardeer ik het ook minder. Er wordt lekker gehakt en gezaagd op deze CD en het klinkt best overtuigend, maar het is allemaal net te simpel naar mijn mening. Het niveau van de betere Sepultura werkstukken wordt al bij lange na niet gehaald, dus een reunie mag er van mij komen. 2.0 punten

avatar van andnino
Het album wat Soulfly voor mij één van mijn lievelingsbands heeft gemaakt.

clutch
Een paar weken terug, voorafgaand aan een optreden werden er wat nummertjes gedraaid in de desbetreffende zaal en daar hoorde ik een alleraardigst nummertje waarvan een maat van me beweerde dat het Soulfly was. Ik vond het nog eerder op Sepultura lijken dan op Soulfly, ik hoorde een zekere hakkende thrashriff, snelheid, een solo en een brullende Max zoals het hoort te zijn, dit was niet de Soulfly van hun debuut dat ik ken, nee, ik wist het toen zeker: Dit is geen Soulfly! Mijn maat wist zeker van wel, Carved Inside, beweerde hij. Wij dus vragen of het nu Soulfly was, en ja, dat was het.

Ik was tamelijk verbaasd, ik was een tijdje uitgekeken op Soulfly, maar naar aanleiding van bovenstaande situatie ben ik Dark Ages gaan luisteren, en god wat een plaat is dit. Totaal niet wat de oude Soulfly is, waren het op het debuut nog simpele riffjes en kwam er eens een Fredje Durst doorheen rappen, zijn die simpele riffjes door lekkere (ook wel simpele) thrashriffs vervangen en in plaats van Fredje hier en ginder een solo. Nee, het is bij lange geen Sepultura, maar wel een Soulfly plaat om U tegen te zeggen!

Mijn absolute favoriet is Carved Inside, dit nummer alleen veegt de kont af met het hele album Primitive met die zuigende reggae/wereldinvloeden.

avatar van dirkje25
Erg goede plaat, ik vindt alleen de tekst&muziek van Staystrong een beetje saai

avatar van Soulmaggot
Mijn 2e favoriete album van Soulfly

avatar van Fake_world
de cd die me deed kennismake met soulfly en een van de beste:)

avatar van bashamar
wat een strakke plaat!!!

PriestMaiden
Destijds een verrassing: beste Soulfly plaat tot nu toe, de thrashmetal invloeden zijn terug en op sommige nummers laat het me wat denken aan Seputlura's Chaos AD. Riotstarter is goed gedaan
Favorieten: I and I, Babylon, Arise Again, Carved Inside, Frontlines en Fuel The Hate.

Maidenfreak
Sinds dit album is Max echt terug. Hardcore, death metal riffs, thrash riffs alles wordt gemixt in dit album. Ergens zit voor mij de voorspelling voor de financiële crisis in dit album.
De oerwoudgeluidjes en tam tam wereldgeluiden zijn gelukkig beperkt op dit album. Sepultura doet het beter op dat vlak.