Sonic Youth - SYR 2 (1997)

Rock / Avant-Garde
Label: SYR

1. Slaapkamers Met Slagroom (17:44)
  2. Stil (7:27)
  3. Herinneringen (3:27)
avatar van Kos
Kos
Merkwaardig.

avatar van T.O.
Mja, kan iemand hier iets meer over vertellen?

avatar van starbright boy
De tweede van drie EP's die Sonic Youth op haar eigen label uitbracht, vlak nadat ze hadden geivesteerd in een eigen studio. EP's met experimentele instrumentale nummers, minder toegankelijk dan hun reguliere albums. Elke EP heeft titels in een voor hen vreemde taal. In welke taal de titels van de andere twee waren ben ik vergeten.

Later hebben ze de SYR als titel gebruikt voor meer releases op hun eigen label.

avatar van c-moon
Nu ben ik wel eens benieuwd hoe een numer getiteld "slaapkamers met slagroom" klinken mag

Ik luister terwijl nog eens naart mijn SONIC YOUTH-favoriet "Sister".

Rik
Hehe, ben ook erg benieuwd naar deze cd. Heb em al een paar keer zien staan en de verleiding is steeds heel groot om de cd mee te nemen. Maar het zijn maar 3 nummers, dus kies ik voor de 15€ toch vaak iets anders. Maar toch wel echt een hebbedingetje. Zal vast nog wel in mijn bezit komen. Sonic Youth - Slaapkamers met Slagroom....:D

Instrumentale demo's (?) voor A Thousand Leaves. Wel goed, niet geweldig.

avatar van Cygnus
Dit is na SYR 6 de tweede plaat in de SYR-serie die ik hoor, en ik snap niet dat deze uitgaven zo laag gewaardeerd worden. Het is inderdaad geen muziek van het niveau Daydream Nation, en het ligt niet echt gemakkelijk in het gehoor, maar een gemiddelde van iets meer dan 2,5 is veel te laag voor dit werk.

Joy

sxesven
Erg fijn dat je dat met ons wilde delen, mijn dag is weer goed.

fastpulseboy
Joy schreef:

hahaha
dat is het verschil tussen muziekliefhebbers en muziekconsumenten toch?

avatar van kaztor
Een Sonic Youth-nummer dat Stil heet...
Wat moet ik me daar bij voorstellen?

kaztor schreef:
Een Sonic Youth-nummer dat Stil heet...
Wat moet ik me daar bij voorstellen?

Experimentele gruizige geluidscollages, of zoiets... Probeer het eens, als je voor een experimentje openstaat.

avatar van kaztor
Oja, natuurlijk!

avatar van Cygnus
Het is in elk geval niet te vergelijken met de "gewone" nummers van Sonic Youth. Maar als je die gitaarherrie op Daydream Nation kunt waarderen kun je dit wel een keer proberen,

avatar van Schizophrenia
Toch wel een van mijn favorieten uit de serie!
Alleen soms hoor je toch wel duidelijk Samples van A Thousend Leaves.
Maar daarom is deze juist misschien wel makkelijker te beluisteren dan SYR 4.

Kid A(cid)
Joy schreef:
nooit begrepen dit bandje, veel slechte herrie en meer niet

Beargumentatie, of 10,000 Days moet er binnenkort weer eens aan geloven!

Lekker experimenteel gitaarwerk, leuke Nederlandse titels

starbright boy schreef:

Inmiddels is SYR 8 al uit!

avatar van Amicus
Ik ben dit album nu voor het eerst aan het beluisteren, Slaapkamers Met Slagroom klinkt alvast heerlijk.

Dat kan dan ook niet anders als je zoals ik een voorkeur voor slapen en zoetigheid hebt

jeko
Ook grappig hoe dit album op sommige sites wordt aangeboden, Slaapkammers Met Slagraam bijvoorbeeld (CD Universe)

Of SLAAPKAMMERS MIT SLAGRAAM--a Dutch title that literally translates to "Bedrooms with Whipped Cream" (CD WOW)

avatar van Amicus
Ik heb dit album meteen op mijn Ipod gezet, daar geeft hij via Itunes als titel
SYR 2: Slaapkamers Met Slagroom aan.

Op de zijkant van het hoesje staat echter alleen SYR 2

SLAAPKAMMERS MIT SLAGRAAM- a Dutch title

Wat minder contemplatief dan SYR1, al begint het wel lekker gruizig. Deed me in dat opzicht wel een beetje aan de Sonic Youth van pak 'm beet Bad Moon Rising denken. Verder vind ik het iets teveel oefenhokmuziek voor een hoge waardering en had ik het liever helemaal instrumentaal gehad, Kim voegt hier nou niet echt iets toe met haar vocalen.