Gov't Mule - The Deepest End - Live in Concert (2003)

Label: ATO

1. Bad Little Doggie (4:05)

2. Game Face (8:36)

met Greg Rzab

3. Larger Than Life (6:12)

met Greg Rzab

4. Blindman in the Dark (15:38)

met Dave Schools en Karl Denson

5. Which Way Do We Run? (6:57)

6. Fool's Moon (6:11)

7. Sco-Mule (8:57)

met Victor Wooten en Bernie Worrell

8. Patchwork Quilt (6:06)

met Bela Fleck en Victor Wooten

9. Lay of the Sunflower (7:35)

met Rob Wasserman en Bela Fleck

10. John the Revelator (6:59)

met Dirty Dozen Brass Band

11. Beautifully Broken (9:50)

met George Porter Jr.

12. Time to Confess (8:28)

met George Porter Jr.

13. Banks of the Deep End (6:45)

met Mike Gordon

14. 32/20 Blues (12:11)

met Will Lee, Karl Denson en Sonny Landreth

15. Goin' Down (5:59)

met Roger Glover

16. Slow Happy Boys (7:29)

met Jack Casady

17. I Shall Return (7:29)

met Conrad Lozana en David Hidalgo

18. Trying Not to Fall (5:48)

met Jason Newsted

19. Drivin' Rain (5:04)

met Les Claypool

20. Soulshine (7:41)

avatar van rockosaurus
Kijk zo hebben wij het als rockliefhebber graag.

De ultieme live 2cd van één van de beste LIVE bands van het moment ! En met de bijbehorende DVD krijg je nog meer tracks beschikbaar. Het totale pakket duurt maar liefst 6uur en 4 minuten !!!
Het powertrio Haynes-Abts-Louis krijgt hier gezelschap van een keur aan gasten (vooral bassisten, denk aan bv aan Dave Schools-Victor Wooten-George Porter jr.-Mike Gordan-Roger Glover en zelfs Jason Newsted).

Hou je van (blues)powertrio's a-la Cream en The Jimi Hendrix Experience en ben je niet vies van een flinke hap improvisatie dan kan ik niet anders dan aanbevelen: KOPEN DIE HAP !

5-sterren-album

Kingsnake
De lijst met extra muzikanten is eindeloos.

Toen oospronkelijke bassist Allen Woody was overleden, besloten Warren Haynes en Matt Abts, om alle bassisten die Allen goed vond (en vice versa) en/og mee bevriend was om twee ceedees op te nemen (Deep End 1 en 2).
Ongeveer 40 bassisten en andere muzikanten werkten mee aan dit gigantische project (van Los Lobos, Les Claypool, Gregg Allman, Flea, Jason Newsted tot Roger Glover etc. etc.)

Dit concert (tour de force van meer dan 6 uur, op dvd en 2cd) is de afsluiter van dit project.

Dit is mets tip het meest ambitieuze project in de rockmuziek ooit.

Dat mensen dit niet kennen is schandalig.
Liefhebbers van Metallica t/m Cream moeten dit in huis hebben.

avatar van musicfreak1960
Ik heb Gov't Mule ontdekt via de website van de Allman Brothers,
en Warren Haynes heb ik voor het eerst gezien bij een gast optreden bij Dave Matthews, toen was mijn interesse gewekt en heb ik zowat alles van de band gekocht.

deze verzamelaar is inderdaad de ultieme feest dvd voor de ware bluesrock liefhebber, en je kan je kennis testen door de gast bassist te herkennen...

Luister en kijk en huiver.....

avatar van BenZet
Een geod album, maar met een paar (behoorlijk) mindere nummers erop. (vooral de nummers met de sax vind ik persoonlijk minder) Gov't mule heeft echt een hele goede drummer, en dat red sommige nummers zeker. Al met al een lekker live - album waar goed op gespeeld/ gejamd wordt!

Aap
Vond de 'When Doves Cry'-rip off op 'Beautifully Broken' wel erg overbodig.
Gov't Mule is duidelijk een band die het van de live opnames moet hebben. Dit Gov't Mule - Live at Roseland Ballroom (1996) album kon ik toch nog iets beter waarderen.

avatar van BenZet
Greg Rzeb aan het werk gezien bij John Mayall. Wat een geweldige bassist is dit. Hij ziet eruit alsof hij ter plekke neer valt, maar heeft vriendelijke uitstraling. En het belangrijkste (muzikaal gezien dan) geweldige bassist.

avatar van Ronald5150
Ik ken de band Gov't Mule van naam, en ik ben bekend met de gitarist van deze band Warren Haynes. Een live plaat is altijd een goede manier om kennis te maken met een band. "The Deepest End" gaat echter verder dan de meeste live platen. Dit is zowaar een episch project. Met een eerbetoon aan hun overleden bassist speelt Gov't Mule samen met een legertje gastbassisten een uitstekende set aan bluesrock nummers. De meeste stukken zijn eigen composities, maar zo komen er een aantal verrassende covers voorbij, waarbij de traditional "John The Revelator" een pareltje is. Haynes is een uitstekende gitarist. In zijn riffs klinkt hij als een echte rockgod en in zijn licks en solo's als een doorgewinterde bluesman. Daar kan ik wel van genieten. "The Deepest End" is een dubbel cd en de meeste nummer klokken niet onder de vijf minuten, met soms enkele uitschieters richting de 10+ minuten. Dat maakt "The Deepest End" met 20 nummers een hele zit. In een aantal gevallen beginnen de nummers na verloop van tijd een beetje op elkaar te lijken, maar het improvisatievermogen en het spelplezier vergoeden veel, heel veel. "The Deepest End" is gewoon een goede live plaat van een goede band. De ontdekkingsreis naar Gov't Mule is begonnen.

Amsterdamman
Dit album is zoals het moet zijn; 2 cd's en een geweldige dvd. Warren wordt niet voor niks geroemd als de hard werkende gitarist van de wereld. Niet alleen heeft hij een mooie geluid maar kan hij ook nog eens super mooi zingen. En is het aardige vent. Dit is gewoon bijna 3 uur genieten van muziek. Blind kopen.

avatar van trebremmit
Ik vind dit leuker dan de studio albums van deze band. Een erg sfeervol en warm live-album met prima muzikanten, toffe solo's en aardige nummers.
Sinds kort op dubbel cd en dvd gekocht, alleen de dvd moet ik nog bekijken.

avatar van Mssr Renard
Dit live-concert is nu eindelijk ook op vinyl verschenen. En wel in twee volumes van beiden 2 lp's. In totaal dus 4 lp's. Helaas is aan het uiterlijk niet heel veel aandacht besteed door Floating World Records (die de muziek heeft gelicensed van ATO). In plaats van gatefolds is er gekozen voor single sleeves en er mist een leuk boekje met informatie over de muziek en de gastmuzikanten.

Nu ken ik die informatie inmiddels wel uit mijn hoofd en kunnen we één en ander ook op discogs en wikipedia opzoeken.

Hoogtepunt voor mij is het weergaloze Blind Man in the Dark met Karl Denson op saxofoon, maar eigenlijk zijn alle songs erg hoogstaand. Twee-en-half uur fantastische genre-overstijgende jam-muziek.