The Luyas - Animator (2012)

Canada
Label: Dead Oceans

1. Montuno (8:39)
  2. Fifty Fifty (4:05)
  3. The Quiet Way (2:30)
  4. Face (5:25)
  5. Your Name's Mostly Water (5:46)
  6. Earth Turner (6:10)
  7. Talking Mountains (3:17)
  8. Traces (4:40)
  9. Crimes Machine (1:27)
  10. Channeling (4:08)
avatar van The Scientist
Instrumentaal geweldige dromerige pop, alleen de stem wordt me nog wel eens te zweverig... De stukken waar blazers of strijkers de boventoon voeren zijn prachtig...

Verder is door de geweldige opbouw Earth Turner misschien wel het beste nummer van het jaar.

Ik vind Montuno en Fifty Fifty schitterend. Het hele album al skippend beluisterd en dat gaat zeer snel in de herhaling want het belooft heel veel goeds.

avatar van keijzm73
Muzikaal zeer oké. Fijne drumritmes. Violen erin. En dan maar meteen met de deur in huis vallen. Vrouwenstemmen is bij mij altijd wel een dingetje op de een of andere manier! Vrouwenstemmen kunnen het voor mij eerder fout doen dan mannenstemmen zeg maar. En op het eerste gehoor - na een half album - geloof ik niet dat het iets gaat worden tussen mij en 'Jessie Stein'.

Ik ben er ook wel bang voor (moet het album nog in z'n geheel beluisteren).

Ik vreesde door het snelle skippen het ergste: mooie instrumentatie maar zang die zou gaan vervelen maar het tegendeel lijkt waar.

Wat een heerlijk album met inderdaad echt schitterende muzikale begeleiding. Dromerig maar niet dromerig op de shoegaze manier of wat dan ook en de zang gaat me eigenlijk helemaal niet tegenstaan. Het pas geweldig in het geheel zoals ik dat ook altijd bij Cocteau Twins hoor.

Dit gaat de komende tijd eens intensief beluisterd worden en dan eens zien of er zelfs een verhoging in zit.
Duidelijk gevalletje 'gemist in 2012'..... breng je album dan ook niet in december uit!