Alice Cooper - The Alice Cooper Show (1977)

Label: Warner Bros.

1. Under My Wheels (2:35)
  2. Eighteen (5:00)
  3. Only Women Bleed (5:57)
  4. Sick Things (1:00)
  5. Is It My Body (2:37)
  6. I Never Cry (2:47)
  7. Billion Dollar Babies (3:18)
  8. Devil's Food / the Black Widow (5:53)
  9. You and Me (2:26)
  10. I Love the Dead / Go to Hell / Wish You Were Here (6:39)
  11. School's Out (2:38)
avatar van Wyverex
Alice Cooper zelf houdt (volgens zijn boek Golf Monster) niet van dit album omdat het 'verplicht' was. Warner moest (en zou, zo blijkt) nog een live album van Cooper hebben. Volgens mij klinkt dit album echt wel goed! Alles past ineen, I Never Cry is hier meesterlijk en You and Me was nooit zo goed. Wat had ik hier bij willen zijn! Maar helaas, zoals zovele live uitvoeringen waar ik bij had willen zijn bestond ik zelfs nog niet.

avatar van Metalhead99
Ook al staat de band zelf er misschien niet helemaal achter, dat betekent niet dat dit een slechte live plaat is, lekkere live plaat uit de beste Alice Cooper jaren.

avatar van vielip
Opzich een prima live album maar toch...ik mis iets. Op de één of andere manier voelt het niet 'af'. Niet compleet is misschien een betere omschrijving. Die medley helpt daar ook niet echt aan mee vind ik. Toch hoort dit album in het rijtje albums van toen thuis want Alice live was natuurlijk van een andere planeet!

avatar van BoyOnHeavenHill
1,5
Wyverex schreef:

En voor mij is het resultaat er ook naar. Een zeer vlak klinkende plaat met één van de goedkoopste hoezen die ik ooit gezien heb.

avatar van Wyverex
Dat van die goedkope hoes vind ik terecht, maar vlak klinken vind ik het nu ook weer niet. Ik had zo mijn twijfels bij de opener, maar gelukkig herpakken ze zich en wordt het toch beter naarmate de plaat vordert. Niets mis mee, maar je hoort wel aan z'n stem dat er iets aan schort. Deze live registratie is opgenomen op het hoogtepunt van zijn alcoholisme. Dat hoor je dus. Al vind ik het (wel vreemd om te zeggen) niet slecht!

avatar van Germ
Slechte geluidskwaliteit of niet deze setlist is om van te smullen!