The Twilight Singers - Blackberry Belle (2003)

Label: One Little Indian

1. Martin Eden (3:39)
  2. Esta Noche (4:33)
  3. Teenage Wristband (3:34)
  4. St. Gregory (3:28)
  5. The Killer (4:28)
  6. Decatur St. (4:10)
  7. Papillon (4:24)
  8. Follow You Down (2:24)
  9. Feathers (4:02)
  10. Fat City (Slight Return) (3:25)
  11. Number Nine (6:32)

met Mark Lanegan

Geweldig! Vooral Teenage Wristband is schitterend. Ben benieuwd hoe 'She Loves You'klinkt.

Ik vind vooral het laatste nummer een hoogtepunt: De geile stem van Greg tegen de donkere van Mark, wat vullen die twee elkaar goed aan. Waneer houdt het wachten nou eindelijk eens op.

avatar van thetinderstick
Niet zo goed als het werk van the Afghan Whigs, maar toch een mooie doorstart voor Greg Dulli. 'Martin Eden', 'Teenage Wristband', 'The Killer', 'Decatur St.' en 'Feathers' zijn de hoogtepunten.

avatar van Jumpjet
De pianoklanken waar dit album mee opent verwijzen nog naar hetmagistrale debuur van de Twilight SIngers, daarna wordt het allemaal een stuk steviger. Maar hoe Dulli ook tekeer gaat, hij heeft zoveel soul in z'n donder dat het blijft swingen. Een goed voorbeeld daarvan is Feathers, wat een ongelofelijke drive zit er in dat nummer! Zorgvuldig laag voor laag opgebouwd, met daaroverheen het doorleefde stemgeluid van onze kettingrokende vriend.
Gezien het aantal reakties op deze plaat is Blackberry Belle helaas niet erg bekend. Daar moet verandering in komen.

khonnor
teenage wristband!