Klaus Schulze - Shadowlands (2013)

Duitsland
Electronic
Label: Synthetic Symphony

1. Shadowlights (41:12)
  2. In Between (17:07)
  3. Licht und Schatten (17:23)
  4. The Rhodes Violin * (55:24)
  5. Tibetan Loops * (17:50)
totale tijdsduur: 1:15:42 (2:28:56)
avatar van PParos
Niet erg verrassend, maar toch prettig om naar te luisteren.
The Rhodes Violin staat overigens ook alleen maar op de limited edition.

avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
PParos schreef:
The Rhodes Violin staat overigens ook alleen maar op de limited edition.

Samen met "Tibetanian Loops".

bennerd
Berichten met enkel links naar een recensie op een externe site verwijderd.

avatar van Svendra
Het moet meer dan 20 jaar geleden zijn dat ik voor het laatst Klaus Schulze heb gedraaid, en het schijnt me dat zijn muziek in grote lijnen hetzelfde is gebleven. Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn maar is dat in mijn geval wel. Om een of andere reden boeit het namelijk niet meer zoals voorheen.

tangmaster
Een album dat zeer regelmatig de cd speler in gaat. voor mij persoonlijk een van de rustigste en daarom voor mij een heel fijn album.

avatar van wowter
Eerste indruk was vrij matig, maar ik moet zeggen dat ik met name op de tweede cd (die enkel bij de limited edition versie zit) steeds meer hoor tussen de overbekende Schulze geluiden.

Maar die eerste cd blijft grotendeels een herhalingsoefening: vergelijk de akkoordenreeksen eens met een aantal stukken van bijv. Farscape. Zeer frappante overeenkomsten en dat stelt toch teleur, want daardoor is deze cd, niet zoals Kontinuum, geen waardevolle aanvulling voor de mega-discografie van Schulze.

avatar van Gerards Dream
Op zich een sfeervol album, maar ik heb wel het idee dat het een herhaling is van zetten. Heb ik dergelijke muziek niet eerder gehoord op andere albums van Klaus Schulze. Edoch roept het nu de vraag op waar is de man gebleven van de muziek vernieuwing. Ik mis op de album dus de persoon die me op eerdere albums bij de kladden kon grijpen en me netjes op de aarde kon terug zetten. Het kabbelt wat voort, wellicht prima muziek om te horen in het museum bij het aanschouwen van de schilderijen die daar hangen, maar zo op de bank bij de stereo doet het mij weinig. Het schijfje gaat nu de kast in om daar pas uit te komen bij e eerst volgende verhuizing.