Dry the River - Shallow Bed [Acoustic] (2012)

Folk / Rock
Label: RCA

1. Shaker Hymns (3:48)
  2. No Rest (3:25)
  3. Bible Belt (5:26)
  4. Demons (3:21)
  5. The Chambers & the Valves (3:37)
  6. History Book (4:07)
  7. Shield Your Eyes (3:10)
  8. New Ceremony (4:17)
  9. Animal Skins (1:06)
  10. Weights & Measures (4:34)
  11. Lion’s Den (3:17)
Shallow Bed vind ik een heerlijk album en live waren ze zeer zeker ook erg sterk.
Toch moet ik eerlijk zeggen dat dit album me toch wat minder doet. Het klinkt allemaal prima maar nu de angel eruit gehaald is wordt het op den duur iets te weeig.
Leuk voor erbij maar ik zal de normale versie toch echt veel vaker verkiezen boven deze versie.

avatar van Don Cappuccino
Ik verkies juist deze versie boven de normale versie. Dit is echt een prachtig album geworden. Wat het probleem bij mij was met deze band was dat het op sommige momenten echt te bombastisch is. Dat is hier compleet weg. Vooral de samenzang is geweldig en de nummers zijn ook een beetje veranderd. 4 sterren.

avatar van clayhill
Wat een schitterende aanvulling op de normale versie !

avatar van Sunderland
Ik zie en bovenal hoor hen liever live. Wat rauwer en ongepolijster. Natuurlijk moeten ze het hebben van hun zang maar op dit album ligt dat er wel erg dik bovenop door nog meer galm aan te brengen.

Misschien heb ik de pech dat ik ze 1,5 jaar geleden al eens live heb gezien in Bitterzoet. Ik was toen diep onder de indruk maar zo goed als toen heb ik het nog niet weer gehoord. Op beide albums niet.

avatar van ateetje
Wat clayhill zegt. Ik vind het 'normale' album geweldig en heb ze live gezien in Utrecht, fantastisch. En dit akoestische album voegt naar mijn mening nog wel wat toe. Denk er sterk aan om hem op iTunes aan te schaffen, zoals de bassist mij dat vroeg te doen. Moest ik hem maar even op een schijfje branden en die in een bij het concert gratis uitgedeeld hoesje doen. Heb je toch nog een fysiek aandenken.

avatar van spoon
Ik volg deze band nu dik een jaar omdat ze naar mijn idee echt iets bijzonders hebben, maar op de een of andere manier komt de belofte maar niet uit

Ook dit album is het voor mij weer net niet. Het wachten is op een album waarop dat oprechte en rauwe, wat ze live tot een belevenis maakt, wel tot z'n recht komt.

avatar van Lambchop
Don Cappuccino schreef:

Ben ik zeker met je eens . Deze band verdiend meer aandacht