Our Lady Peace - Healthy in Paranoid Times (2005)

Canada
Label: Sony

1. Angels / Losing / Sleep (4:31)
  2. Will the Future Blame Us (4:26)
  3. Picture (3:35)
  4. Where Are You (4:06)
  5. Wipe That Smile Off Your Face (4:24)
  6. Love and Trust (3:21)
  7. Boy (4:35)
  8. An Apology (3:46)
  9. World on a String (3:25)
  10. Don't Stop (3:45)
  11. Walking in Circles (3:33)
  12. Al Genina (Leave the Light On) (2:14)
avatar van Joz
Joz
Een redelijk solide plaat: Al onderscheid de band zich niet van andere rock-bands.

Het is eenvoudige, doorzichtige rock-muziek, met stevige gitaren en lekkere overgangen. Maar het blijft wel erg "mainstream". Ik heb de plaat nog niet zo heel vaak geluisterd, maar ik vind dat de nummers wel erg op elkaar lijken: iets dat me niet erg uitnodigd om het vaak op te zetten.

Joz schreef:

Deze plaat is voor de band een stap achteruit. Waar Gravity nog een aantal echt pakkende nummers had, geeft deze meer een 13 in een dozijn gevoel.

avatar van Haveaniceday
Ik ken de vorige platen niet van deze band, maar ik moet zeggen dat ik dit best goed vind klinken, met name Angels Losing Sleep en An Apology. Tis niet mn favoriete album (band?), maar deze twee nummers kunnen er in ieder geval goed mee door

avatar van james_cameron
Het enige album van de band dat ik nog niet kende. Duidelijk een overgangsplaat; hiervoor maakte men het meer commerciële Gravity, waarvan het toegankelijke geluid en de goed in het gehoor liggende pop/rock-liedjes hier nog enigzins doorklinken. Daarnaast keert de band voorzichtig terug naar iets minder voor de hand liggende composities. Het resulteert in een aangename plaat, één van de betere van de band, wat mij betreft.