Obituary - The End Complete (1992)

Label: Roadrunner

1. I'm in Pain (4:01)
  2. Back to One (3:42)
  3. Dead Silence (3:21)
  4. In the End of Life (3:42)
  5. Sickness (4:06)
  6. Corrosive (4:11)
  7. Killing Time (4:00)
  8. The End Complete (4:03)
  9. Rotting Ways (5:18)
avatar van ravenstein
Toegankelijke Death Metal gebracht door wat in de tijd één van de grootste en meest populaire bands in het genre was.
Mijn favoriete nummers op deze goeie schijf: Back To One en Rotting Ways.

Charles Manson
vooral het gitaargeluid en de productie zorgen ervoor dat deze plaat nonstop een sfeer uitstraalt van..... pure verrotting

Nog steeds een geweldig album,hoewel ik diens 2 voorgangers beter vind.

Grindpad
vandaag weer uit de kast gehaald.

wat een toffe plaat blijft dit toch.
alles klopt:
de sfeer, de hoes, de titel, het geluid, alles valt samen.

zoals Manson zei:
pure verrotting.
dit is toch wel de ziekste, dorste, rotste plaat ooit.

heerlijk om ook weer eens een band met eigen smoelwerk te horen, tussen alle deathcore bands door waar ik me de laatste tijd een beetje in heb verdiept.

het is toch wel een hele erge goeie band hoor, dat Obitiuary.
Het is misschien niet technisch allemaal even hoogstaand maar ze beheersen wel dat gene waar het om draait: pakkende nummers maken.
en wie wacht erop blastbeats van 250 BpM als je ook een nummer als Sickness kunt beluisteren?

deathmetal topper!

Grindpad
Hexensabbath schreef:
Nog steeds een geweldig album

3 sterren (= rapportcijfer 6) is dan misschien wat weinig, toch........?

avatar van notsub
De sound is zwaar herkenbaar Obituary, maar helaas is het songmateriaal wat minder dan de voorganger. Het is toch een herhalingsoefeing, waar het ook duidelijk wordt dat een volgende stap voorwaarts niet meer in de mogelijkheden van de band ligt.

avatar van Kondoro0614
Meh, het word allemaal alweer minder bijzonder met dit album. Het gemis van James Murphy is bij mij te voelen bij de band, ik vind ze op sommige momenten weer iets te traag en typisch Obituary zoals ik ze altijd al heb gekend en hoe ik ze altijd al een beetje verafschuwde. Song materiaal is het weer wat kariger van bij 'Cause of Death' en de solo's zijn leuk maar niets bijzonders meer. Death Metal kun je dankzij het grunten van John Tardy niet wegdenken bij de band, alleen had er soms iets meer tempo in mogen zitten, erg herhalend geluid uit het debuutalbum, ik word er niet warm of koud van.

Het titelnummer 'The End Complete' en 'sickness' waren beide nummers waar ik nog wel even op los ging en waar ik vond dat de band weer terug naar moest klinken, als het hele album met het tempo uit bijvoorbeeld 'The End Complete' klonk was het al iets beter maar, met nummers als 'Killing Time' en 'Dead Silence' zette ik snel weer een stap terug.

Voorlopige tussenstand:
01. Cause of Death
02. Slowly We Rot
03. The End Complete

avatar van Lau1986
Dit is zeker niet het beste album van de band. Natuurlijk het klinkt allemaal zoals je verwacht van Obituary. Echter merk je inderdaad dat het songmateriaal minder is. Vermakelijk dat wel, maar niet echt memorabel.