Mötley Crüe - Generation Swine (1997)

Label: Hip-O

1. Find Myself (2:51)
  2. Afraid (4:08)
  3. Flush (5:03)
  4. Generation Swine (4:39)
  5. Confessions (4:20)
  6. Beauty (3:47)
  7. Glitter (5:00)
  8. Anybody Out There? (1:51)
  9. Let Us Prey (4:22)
  10. Rocketship (2:05)
  11. A Rat Like Me (4:13)
  12. Shout at the Devil '97 (3:43)
  13. Brandon (3:21)
  14. Song to Slit Your Wrist By * (3:33)
  15. Afraid [Swine Mix / Jimbo Mix] * (3:57)
  16. Wreck Me * (4:19)
  17. Kiss the Sky * (4:46)
  18. Rocket Ship [Early Version] * (1:37)
  19. Confessions [Tommy Lee Vocal] * (3:22)
Rizz
Lekker album, alleen niet echt Motley Crue.

avatar van Ducoz
Inderdaad een lekker album, maar niet echt dé Motley Crue sound.

Maar als je dit een lekker album vind, geef je in mijn opinie geen 2,5.

Haalt alles weer uit dit album en zal anderen ook demotiveren om dit album te kopen/downloaden. Want zeg nou zelf, je koopt liever een album met de score 4,01 dan een 2,65?

Dit "lekkere" album verdient meer

Rizz
Als je had gekeken had je gezien dat ik mijn stem heb verlaagd van een 3.5 naar een 2.5. Dit album gaat erg snel vervelen bij mij, er had veel meer uit gehaald kunnen worden en er staat het slechtste nummer op uit het hele Motley Crue repertoire: Brandon.
Wat een zeiklied.
Niet kopen of downloaden dus imo.

avatar van Ducoz
Oke, ik heb m wel gekocht en ik vind het een prima plaat

avatar van Ducoz
5* voor iniedergeval Afraid en Let us Pray!

avatar van richiedoom
Nou ik vind dit maar een vreselijk gedrocht. De vorige was echt 10 keer beter. Of deze nummers met John Corabi als zanger beter hadden geweest, betwijfel ik. Erg matige nummers.

richiedoom schreef:

Corabi zingt gewoon mee op de achtergrond zang en speelt op sommige nummers 2e gitaar =]

avatar van richiedoom
Nou dan vind ik dat heel vreemd. Misschien was de inspiratie even op bij de heren, of het ligt gewoon aan mij kan ook!

avatar van Ducoz
Definately een van mijn fav. Motley albums!

avatar van iggy
Motley is weer terug bij af. Weer die eeuwige herhalingen. Ducoz krijg jij daar nu nooit genoeg van. Gezien je hoge waarderingen niet. Begrijp me niet verkeerd maar ik word daar moe van. Waar zijn de catchy riffs die de vorige cd oa zo sterk maakte. Mars met name oversteeg zich zelf op de vorige cd motley crue. Hier vervalt hij weer in zijn oude patroon. Monotoon fabrieks achtig guitaar werk goed beter dan het meeste oudere werk. Sommige nummers zijn aardig maar ook niet meer dan dat.

avatar van Ducoz
Ja, ik denk dat ik m'n beoordelingen weer eens moet bijstellen. Ben Motley Crue al weer een tijdje .. tja.. zat, na veeeel gedraaid te hebben.

Krijgen hun tijd binnenkort weer, eventjes wat variatie..

0,5
Dramatisch.........

avatar van Edwynn
Als ik deze letters tik, is het 23 juli. De dag die in Nederland is afgekondigd als dag van nationale rouwd om de omgekomen passagiers van de noodlottige vlucht van MH 17 te herdenken. Elke radiozender doet stemmig door hun dj's op gepaste toon te laten spreken en de gehele dag slome krukzitliedjes te draaien. Als je dan om 9:30 al Jeff Buckley achter de kiezen hebt, weet je zeker dat het de rest van de dag alleen maar minder wordt. Ondanks alle onmacht die ik zelf ook bij de gebeurtenissen voel.

Deze status die me langzaam richting de 'bored as hell'-status sleept, is waarschijnlijk de oorzaak voor de plotselinge waardering van Mötley Crüe's Generation Swine die ik voor de verandering weer eens in de speler liet glijden. Het was gewoon even hoog tijd om wat exotische peper in de achteruitgang te deponeren.

Destijds stelde het album wat teleur. De terugkeer van Vince Neil liet me even denken dat de rellerige Dr. Feelgood dagen weer in ere werden hersteld. Niets bleek minder waar. De ingezette weg uit 1994 met wordt min of meer gewoon voortgezet met dit keer weer Vince Neil achter de mic. En dat is in retrospectief helemaal niet zo'n slechte keuze. Het titelloze voorganger was gewoon een te gekke plaat. Dus zo'n gekke keuze was het uiteraard niet.

Zo goed als dat album is Generation Swine niet, maar evengoed staat het vol met stevig groovende hardrock dat de herkomst uit de jaren 90 bij de eerste akkoorden al verraadt. Vince Neil is gewoon een hele slechte zanger. En dat breekt op. Als je provocerende liedjes over overdoses, orgieën en andere zondige dingen zingt, is zijn stem uit stekend. Maar serieus bedoelde inkijkjes zoals Afraid liggen hem toch wat minder.

Dat laat onverlet dat er best wat te genieten valt op Generation Swine. Het riffwerk is lekker heftig en het drumwerk interessant genoeg om me over de redelijk lome tempo's te tillen. De algehele toon is ernstig en bij vlagen best zwaarmoedig. Dat is een merkwaardige kant van Crüe om te constateren maar is uiteindelijk toch beslist geen vervelende geweest. Je kunt ten slotte niet altijd naar die ellendige duivel blijven schreeuwen.

Misschien het meest miserabele album dat ik ooit beluisterd heb - and there's some pretty stiff competition. Al durf ik na de bespreking van Edwynn (we do miss him) ook niet te hard van leer te trekken. Feit is dat dit het soort schreeuwerige & nonsensicale bullshit is die voor mij ieder object tot vernietigbare zooi herleidt. Ja, het is intussen zo ernstig met me gesteld.

De hele decadentie van de hard-rock scène had in de jaren '80 na een dozijn pinten nog enige charme. In de jaren 90 viel deze pose echter finaal door de mand. Afvoeren deze rommel.

buizen
Hier ben ik de Crüe kwijt geraakt.

avatar van Kondoro0614
1,0
Pfff.. Dit was toch echt wel om te janken. Met deze plaat weet Mötley Crüe maar weer eens te bewijzen dat ze niet mijn favoriet gaan worden, en sterker nog, met deze plaat zinkt Crüe nog dieper in de afgrond waar ze al in waren gezogen door onder andere de verschrikkelijke eentonigheid en de pitloze nummers die Crüe kende in bijna alle albums, alleen het album met John Corabi (ook wel het titelalbum) wist mij nog te overtuigen en dat album is de enige waarmee ik me regelmatig nog wel eens kan vermaken en daar blijft ook wel bij, maar deze bagger slaat echt alles, en laat ik vanaf nu ook voor altijd liever links liggen, een hoop rotzooi heb ik voorbij horen komen met wederom die irritant zangstem van Vince Neil, slechte productie en wederom eentonigheid.

Voorlopige tussenstand:
05. Too Fast for Love
06. Theatre of Pain
07. Generation Swine

avatar van iggy
De volgende vind ik nog erger. Verder geheel met je eens.