Badlands - Badlands (1989)

Label: Atlantic

1. High Wire (3:43)
  2. Dreams in the Dark (3:36)
  3. Jade's Song (1:20)
  4. Winter's Call (5:32)
  5. Dancing on the Edge (3:26)
  6. Streets Cry Freedom (5:30)
  7. Hard Driver (4:50)
  8. Rumblin' Train (5:45)
  9. Devil's Stomp (4:53)
  10. Seasons (6:20)
  11. Ball & Chain * (4:07)
avatar van gigage
Na Guns 'N Roses afgelopen woensdag in het Goffertpark te hebben aanschouwd ben ik weer helemaal in de met gitaarsolo's doorspekte Rock 'N Roll mood. Het voorprogramma Tyler Bryant & The Shakedown maakte ook wel lekkere sleazy muziek, maar ik grijp toch graag terug naar deze Badlands. Dancin on the Edge had toch zo op Appetite For Destruction kunnen staan?

avatar van Zagato
Destijds was er best wel een hype rond deze band. Als fan van zijn werk bij Ozzy was ik er toen ook snel bij om het werk van Jake E. Lee te checken. Neem een vleugje Led Zeppelin (zowel in zang als hier en daar qua gitaarwerk) een snufje Whitesnake en een beetje sleaze er over heen en voila, Badlands. Ik moet zeggen dat het gitaarwerk van Jake bij Ozzy mij veel beter bevalt, de zang van Gillen is prima maar het geheel is toch niet mijn ding. Ook niet na 25 jaar of meer.

avatar van AstroRocker
Zagato
Als liefhebber van Jake's werk bij Ozzy, probeer eens (vooral) het eerste album van Jake E Lee's Red Dragon Cartel. Het tweede album van RDC is ook erg goed, maar neigt meer naar Badlands.

avatar van Zagato
AstroRocker schreef:
Zagato

Die moet ik nodig weer eens luisteren!

avatar van MetalMike
Leuk dat iemand hier ook Red Sea kent ! Een parel in mijn collectie. Ik kan hem hier op de site echter niet vinden.