Swell - Whenever You're Ready (2003)

Label: Beggars Banquet

1. Soon Enough (2:33)
  2. Next to Nothing (5:06)
  3. War Comes Down (3:45)
  4. Convince Us (4:01)
  5. So Easy, So Cool (3:50)
  6. In the Morning (4:17)
  7. Say Goodbye (3:41)
  8. Sunny Sun Son (4:11)
  9. Everyday Comes Everynight (5:15)
  10. Better Than Oil (5:15)
  11. Word Gifts (4:13)
  12. Miss It (5:19)
  13. Sun [Reprise] (2:58)
  14. Always Everything (7:11)
  15. California, Arizona (4:25)
Fijn Swell album waarbij oud-gediende, drummer Kirkpatrick weer (eenmalig) is gerehabiliteerd. Hij heeft ook zoals op het 4e album het artwork voor de hoes op zich genomen. Het nummer Convince Us is van uitzonderlijke klasse.

Zeker een fijn album, op de kop getikt op vinyl wat al lastig genoeg is. Vinyl persingen zijn (te) zeldzaam vooral van Well en 41.
Toch weer een mooi plaatje, tijdje niet gehoord.
Misschien niet zo goed als Well, 41 en Too many days maar dat lijkt me ook schier onmogelijk.
Ik denk 4 sterren.

avatar van intruder
Ooit een promo-exemplaar van dit album op de kop getikt op een lokale rommelmarkt. Sindsdien is dit album onder m'n huid gekropen. Voor mij de ultieme zomerplaat. Leent zich uitstekend als soundtrack voor een lange, zonnige fietstocht met meewind.

Ik moet dringend meer ontdekken van deze band!

avatar van dix
dix
intruder schreef:

Ik moet dringend meer ontdekken van deze band!

Dat moet je zeker want deze is niet het magnum opus. Daarvoor kun je er een kiezen uit de trilogie '... Well' , 41 en Too Many Days Without Thinking.