The Jimi Hendrix Experience - Smash Hits [US] (1969)

Alternatieve titels: 20th Century Masters | The Millennium Collection

Label: MCA

1. Purple Haze (2:52)
  2. Fire (2:45)
  3. The Wind Cries Mary (3:22)
  4. Can You See Me (2:33)
  5. Hey Joe (3:30)
  6. All Along the Watchtower (4:00)
  7. Stone Free (3:36)
  8. Crosstown Traffic (2:20)
  9. Manic Depression (3:42)
  10. Remember (2:49)
  11. Red House (3:51)
  12. Foxy Lady (3:19)
Blijkbaar waren in die tijd de verzamelaars ook al in trek (tenzij het jaartal 1969 niet klopt, maar daar ga ik niet van uit).
Hoe dan ook blijven het stuk voor stuk onverwoestbare songs.

Inderdaad is deze verzamelaar later uitgebracht zoals er zo veel na zijn dood zijn uitgebracht.
Een echte verzamelaar is de nieuw (door de familie)uitgebrachte 4 disc verzamelaar met niet eerder gepubliceerd materiaal.
Veel uniek studio materiaal en jams

avatar van Oldfart
onjuist, zie berichten UK versie.
Alleen die hoes ken ik niet, maar hoeft niets te zeggen.

Geniale 2-track verzamelaar uit 1969 met voor 1 LP het beste van Jimi Hendrix. Deze USA versie is de beste, beter dan de UK versie: The Jimi Hendrix Experience - Smash Hits [UK] (1968)

Deze versie met het opvallende artwork is in 2016 geremastered opnieuw uitgebracht op LP.

avatar van heartofsoul
Volgens mij was de cover van de US-uitgave van Smash Hits identiek aan die van de één jaar eerder verschenen Engelse uitgave, en klopt de hier afgebeelde hoes dus niet. Die is van de bijgevoegde poster.
De vorig jaar op Record Store Day uitgebrachte vinylversie heeft wél de afgebeelde hoes, die -toegegeven- erg mooi is. Heb ik het misschien toch mis? Ik heb even Discogs geraadpleegd.

Als je op Discogs kijkt, dan lijk je gelijk te hebben. Wat ik me herinner is dat deze cover, ook gebruikt op de op RSD uitgebrachte plaat, toch de limited 1st edition was. Maar ik kan het mis hebben.