Busta Rhymes - Genesis (2001)

Label: J

1. Intro (2:48)
  2. Everybody Rise Again (4:13)
  3. As I Come Back (3:19)
  4. Shut 'Em Down 2002 (2:55)
  5. Genesis (3:56)
  6. Betta Stay Up in Your House (3:18)

met Rah Digga

7. We Got What You Want (3:51)
  8. Truck Volume (3:35)
  9. Pass the Courvoisier (4:36)

met P. Diddy

10. Break Ya Neck (3:51)
  11. Bounce (Let Me See Ya Throw It) (3:19)
  12. Holla (4:34)
  13. Wife in Law (4:03)

met Jaheim

14. Ass on Your Shoulders (4:42)

met Kokane

15. Make It Hurt (3:23)
  16. What It Is (3:38)

met Kelis

17. There's Only One (4:23)

met Mary J. Blige

18. You Ain't Fuckin' Wit Me (3:27)
  19. Match the Name with the Voice (5:59)

met Flip Mode Squad

20. Bad Dreams (3:17)
avatar van Jordy
de Dre tracks Break Ya Neck, Truck Volume en Holla tillen dit album nét naar een voldoede

avatar van BoordAppel
En de Neptunes tracks maken er dan een dikke voldoende van . Vooral As I Come Back is té dik, echt heerlijk die rollende syntwave (of hoe het ook mag heten). Maar ook Shut 'Em Down 2002, Betta Stay Up in Your House, Ass on Your Shoulders en There's Only One vind ik erg goed. Album is alleen wat te lang. En ondergewaardeerd ook trouwens. Bustas beste.

avatar van Word_Play
Zeker Busta's beste..

avatar van Jordy
BoordAppel schreef:

As I Come Back

Nee dat soort tracks vind ik echt Busta op z'n minst. Slappe gerecyclede hook uit Scenario, inspiratieloze Neptunes beat, ...

avatar van BoordAppel
Die beat is juist geweldig, samen met Break Ya Neck het beste nummer op het album. Die raaaaah's van Busta vind ik daar erg leuk maar op bijvoorbeeld Break Ya Neck rapt hij inderdaad wel wat beter.

Ik vondt Match the name with the voice juist een geweldige track, lekker flows van de Flip Mode Squad en een lekker rauwe beat.

avatar van Niek
Busta heeft het wat mij betreft toch niet helemaal.. Er staan toch een aantal heerlijke producties op dit album waar hij, naar mijn mening, te weinig mee doet. Enkel op Break Ya Neck sluit hij echt goed aan. Als een nummer goed is ligt het echt aan de productie, zelden aan de rap. 3 sterren voor dit album, maar enkel en alleen door producties als Holla, Break Ya Neck, What it is, There's Only One en Everybody Rise. Ik had wel liever iemand anders hiermee aan de slag zien gaan.. tZegt genoeg dat Busta na 9 albums nog steeds niet in de buurt van klassieker is gekomen, hij is vooral erg fijn als feater op andermans album (Scenario!)...

avatar van thomzi50
Wat een laag gemiddelde krijgen al die Busta cd's.. Ik geef deze 3.5, maar 't zit door de strakke beats dichter bij 4 dan bij 3.

Pauper
Dit is toch wel een erg vette CD ondanks dat hij niet volmaakt is staat er een verzameling tracks op met aparte stijl. Alhoewel het niet in de buurt komt van The Coming (eigenlijk de enige CD waarin Busta Rhymes echt tot ze recht komt) vind ik het een aardige plaat geworden die best tot ze recht komt tijdens het uitgaan maar gewoon niet thuis gedraaid kan worden.

avatar van Discoverme
As I come back, Betta Stay up in your house (die vooral de Curtis Mayfield sample) en Break Ya Neck..zijn supervet! Wife in law met Jaheim is ook erg lekker...

En natuurlijk de remix van Pass The Courvoisier al staat die hier niet op

Relax
Break Ya Neck doet me denken aan "I Got 5 on It" ofzo, die beat dan he.

avatar van BoordAppel
Dat moet een van de raarste vergelijkingen zijn die ik ooit gelezen heb.

Relax
De instrumentjes die gebruikt worden klinken beetje als die van die ander.

avatar van luc011190
Jordy schreef:

Eén van mijn favoriete hiphoptracks. Zeker op feesten een echte knaller, ontzettend energiek. Busta op zijn best

avatar van Booyo
Ken het album niet, maar door de te zieke track As I Come Back ga ik hem zeker aanschaffen. Totaal oordeel volgt..

avatar van waxs
Genesis is echt een van mijn all-time favorite Hip-Hop beats, gruwelijke J Dilla productie.

avatar van herbertwest
Ik zal deze ook even een cijfer geven want heb hem 'vroeger' regelmatig in de auto van een vriend gehoord (die was er toen weg van)

avatar van Reijersen
'Break Ya Neck' vind ik een erg toffe track. Daarnaast staan er nog wel een paar van die toffe tracks op dit album, zoals Holla, Truck Volume en There's Only One (vooral door een sterke MJB). Verder veel middelmaat en ietwat te lang.

3 sterren. (net aan geen 3,5)

avatar van Game
Wat een leuk album is dit zeg. Toen ik het eerst hoorde vond ik het maar niks, maar na een paar keer luisteren klinkt het allemaal heel tof.

Busta Rhymes heeft gewoon een "rare" maar leuke oor voor beats. Sommige bouncen hevig, en sommige zijn rustgevend, en sommige weer helemaal niet! Zoals het nummer You Ain't Fuckin' Wit Me, hele wazige beat maar het klinkt wel verdomde lekker.

En natuurlijk zijn de nummers van de dokter eigenlijk wel het lekkerste. Ik snap wel waarom Busta naar Aftermath is gegaan, ze maken samen goeie muziek.

Naar de inhoud heb ik nog niet echt geluisterd, maar soms rapt Busta zo snel dat het niet meer bij te houden is haha. Het is wel duidelijk dat hij lyricaal erg goed is.

Top 5:

1. Truck Volume
2. Everybody Rise Again
3. There's Only One
4. Break Ya Neck
5. Bounce (Let Me See Ya Throw It)

Verdere leuke nummers zijn Holla (Dr. Dre!) & Match The Name With The Voice. Ook Bad Dreams is wel aardig.

tuktak
as i come back is wel een serieus dikke beat. net als nog wat tracks als break ya neck en dergelijke allemaal leuk om af en toe te luisteren. niet echt instant classics, maar in de loop der tijd hebben ze toch die status verworven.

RedLightCityBoy
Break Ya Neck is echt zo'n krankzinnige, meesterlijke beat van Dr. Dre

RedLightCityBoy schreef:
Break Ya Neck is echt zo'n krankzinnige, meesterlijke beat van Dr. Dre

The only thing we need to do right here is...
Break ya F***** Neck B*tches!!

in dit album hoor je duidelijk de hand van Dre. dat maakt de cd ook de moeite waard. Busta is een van de meest getalenteerde amerikaanse rappers, maar zijn albums zijn vaak rommelig, en liggen moeilijk in het gehoor. zo niet deze. De combinatie van de gespekte dre muziek, en de powerrap van busta rhymes, zorgen voor een paar dodelijke tracks.

avatar van Game
Wat een heerlijk album blijft dit toch. De 3 Dr. Dre tracks zijn van wereldklasse. Mijn favoriete van die 3 is toch wel Truck Volume, werkelijk geniaal.

avatar van jordidj1
Truck **** c'mon! Truck **** c'mon!

heerlijk dre beats.

Improvision
Ik kom net tot de conclusie dat Genesis een krankzinnig harde track is.

avatar van Niek
I'm about to picasso a new picture for you mothafuckers!.. I'm baaaaccck..

avatar van discipline
Staan een paar hele vette nummers op: Genesis, As I come back(gruwelijke beat van the neptunes) Betta stay up in your house, Shut 'm down 2002(zo hoor ik Pete Rock graag op de beat) en break ya neck(Bizarre beat van Dre) de rest is matig tot redelijk een 3* omdat het toch wel een leuk album is

avatar van thgryda
Wat een producties op dit album, dit maakt het voor mij samen me the coming het beste busta album,... Die dre beats op break ya neck, truck volume en vooral holla, echt te dik. Dan de dilla beat op genesis en de what it is uiteraard (violator shit ) en as i come back, zeer genietbaar

avatar van Weirdo Wizzy
Heb ooit 2 singeltjes gehad. Eén daarvan was van Break Ya Neck. Ontzettend tof nummer natuurlijk, maar As I Come Back stond ook op het singeltje en die draaide ik helemal grijs . De rest van de nummers toen ook gelijk gecheckt. Dit is nou echt een album die ik eens moet aanschaffen om nostalgische redenen. Ik weet nog dat ik hem toen erg leuk vond.

avatar van Nr.4
Niek schreef:
I'm about to picasso a new picture for you mothafuckers!.. I'm baaaaccck..

Haha.
Zijn die extra dingetjes die dit album (en Busta) zo vet maken. Heb dit album grijs gedraaid en kan 'm nog steeds helemaal draaien zonder me een moment te vervelen. Alleen op de tweede helft staan enkele ietsje mindere tracks. Busta's beste album voor mij.

avatar van royals
Ik vind dit echt een heerlijk album. Eén van de beste voorbeelden van een perfect mix tussen commercieële en rauwe hip hop. Vooral de beats en hooks zijn erg goed en gewaagd af en toe. Zoals die Intro beat, As I Come Back, Everybody Rise Again, Bad Dreams, Genesis, We Got What You Want, Pass The Coirvoisier, Wife In Law en Truck Volume. Zoveel hits. Omdat Busta hier met de beste producers werkte (Dre, Neptunes, Nottz, J Dilla) krijg je een gevarieërd en hitgevoelig album. Nog steeds een top 20 plaat van mij, en ik zou wel een instrumentele plaat hiervan willen hebben.