Busta Rhymes - Genesis (2001)

Label: J

1. Intro (2:48)
  2. Everybody Rise Again (4:13)
  3. As I Come Back (3:19)
  4. Shut 'Em Down 2002 (2:55)
  5. Genesis (3:56)
  6. Betta Stay Up in Your House (3:18)

met Rah Digga

7. We Got What You Want (3:51)
  8. Truck Volume (3:35)
  9. Pass the Courvoisier (4:36)

met P. Diddy

10. Break Ya Neck (3:51)
  11. Bounce (Let Me See Ya Throw It) (3:19)
  12. Holla (4:34)
  13. Wife in Law (4:03)

met Jaheim

14. Ass on Your Shoulders (4:42)

met Kokane

15. Make It Hurt (3:23)
  16. What It Is (3:38)

met Kelis

17. There's Only One (4:23)

met Mary J. Blige

18. You Ain't Fuckin' Wit Me (3:27)
  19. Match the Name with the Voice (5:59)

met Flip Mode Squad

20. Bad Dreams (3:17)
avatar van Reijersen
'Break Ya Neck' vind ik een erg toffe track. Daarnaast staan er nog wel een paar van die toffe tracks op dit album, zoals Holla, Truck Volume en There's Only One (vooral door een sterke MJB). Verder veel middelmaat en ietwat te lang.

3 sterren. (net aan geen 3,5)

avatar van Game
Wat een leuk album is dit zeg. Toen ik het eerst hoorde vond ik het maar niks, maar na een paar keer luisteren klinkt het allemaal heel tof.

Busta Rhymes heeft gewoon een "rare" maar leuke oor voor beats. Sommige bouncen hevig, en sommige zijn rustgevend, en sommige weer helemaal niet! Zoals het nummer You Ain't Fuckin' Wit Me, hele wazige beat maar het klinkt wel verdomde lekker.

En natuurlijk zijn de nummers van de dokter eigenlijk wel het lekkerste. Ik snap wel waarom Busta naar Aftermath is gegaan, ze maken samen goeie muziek.

Naar de inhoud heb ik nog niet echt geluisterd, maar soms rapt Busta zo snel dat het niet meer bij te houden is haha. Het is wel duidelijk dat hij lyricaal erg goed is.

Top 5:

1. Truck Volume
2. Everybody Rise Again
3. There's Only One
4. Break Ya Neck
5. Bounce (Let Me See Ya Throw It)

Verdere leuke nummers zijn Holla (Dr. Dre!) & Match The Name With The Voice. Ook Bad Dreams is wel aardig.