Chris Hillman & Herb Pedersen - At Edwards Barn (2010)

Roots
Label: Rounder

1. Going Up Home (3:11)
  2. Love Reunited (3:02)
  3. Turn, Turn, Turn (To Everything There Is a Season) (3:33)
  4. If I Could Only Win Your Love (3:11)
  5. Tu Cancion (3:41)
  6. Our Savior's Hands (4:23)
  7. Wheels (5:13)
  8. Have You Seen Her Face (3:10)
  9. Eight Miles High (4:38)
  10. Together Again (2:56)
  11. Desert Rose (2:43)
  12. Sin City (3:58)
  13. The Cowboy Way (3:52)
  14. Wait a Minute (5:09)
  15. Heaven's Lullaby (3:57)
avatar van blaauwtje
Chris en Herb grijpen qua composities terug naar het verleden, compleet met een bluegrass sausje is dit een heerlijk toetje van een rijke carriere die de beide heren door diepe dalen maar ook over hoge bergen heeft gedragen, heerlijke muziek.

Mijn indruk is dat Chris Hillman zijn maat Herb Pedersen nogal overvleugelt. Natuurlijk heeft hij in de Champions League van de popmuziek gespeeld toen hij op jonge leeftijd onderdeel uitmaakte van The Byrds. Pedersen kwam niet verder dan de Jupiler league om in voetbaltermen te spreken. Dat was bij bluegrassgroep The Dillards, verder nog een paar solo cd’s, voordat hij met Hillman ging optreden. Slechts één Pedersen lied tijdens dit concert: Wait a minute, voor de rest veel werk van Chris Hillman, Buck Owens (Together again) en de Louvins (only win your love) . Toch een mooi optreden in Edwards barn.