Eric Burdon & War - Eric Burdon Declares "War" (1970)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Blues / Rock
Label: Avenue

1. The Vision of Rassan: A. Dedication / B. Roll on Kirk (7:45)
  2. Tobacco Road: A. Tobacco Road / B. I Have a Dream / C. Tobacco Road (13:22)
  3. Spill the Wine (4:55)
  4. Blues for Memphis Slim: A. Birth / B. Mother Earth / C. Mr. Charlie / D. Danish Pastry / E. Mother Earth (13:23)
  5. You're No Stranger (3:04)
avatar van beaster1256
absoluut meesterwerk van eric burdon , stem alsof er een zak kolen in zijn keelgat steekt , en dan die prachtige bluesy jazzy music van war erbij , gewoon fantastisch

avatar van Osiris Apis
Tobacco Road en Spill the Wine zijn fantastisch.

Ik vind funk ook heel goed als genre passen. War is van origine ook een funk band.

spill the wine=magistraal!!

avatar van kemm
De beste platen van War zijn toch wel die met Eric Burdon. Niet enkel de verdienste van de zanger, ook de groep zelf is hier gewoon in zijn puurste vorm te horen. Prachtig!

avatar van beruk
1,5
Klinken mij teveel als ongeleide jamsessies die op een plaat zijn geknald. Jammer.

avatar van djfritzen
Ik ga voor "Blues for Memphis Slim". Wel 'ns gehoord maar nooit echt beluisterd. Dat heb ik recent wel mogen doen, vanaf vinyl. Wat een briljant stuk, vooral die sax die langzaam opkomt. Heerlijk Nu nog zelf het vinyl zien te bemachtigen