Little Brother - The Minstrel Show (2005)

Label: Atlantic

1. Welcome to the Minstrel Show (1:17)

met Yahzarah

2. Beautiful Morning (2:20)
  3. Becoming (2:05)

met eLZhi

7. Slow It Down (4:19)

met Darien Brockington

8. Say It Again (3:47)
  9. 5th and Fashion (1:20)
  10. Lovin' It (3:51)

met Joe Scudda

11. Diary of a Mad Black Daddy (Skit) (0:40)
  12. All for You (4:39)
  13. Watch Me (4:19)
  14. Sincerely Yours (3:15)
  15. Still Lives Through (3:25)
  16. Minstrel Closing Theme (1:28)

met Yahzarah

17. We Got Now (4:34)
avatar van Reijersen
Wederom een sterk LB album. Het debuut is wel beter, maar qua niveau ligt dit wel weer ver boven veel hiphop. Goede lyrics, goede raps en toppproducties.

4 sterren.

avatar van Timo710
Ben deze aan het beluisteren nu, had hem gedownload voor de track met Elzhi, maar ik denk dat ik dit groepje ook heel goed ga vinden .

Ik vind de overgang van track 2 naar track 3 goed gedaan .
De beat van track 4. Not Enough .
Cheatin' vind ik grappig, omdat het een totaal cliché R&B liedje is. Dit was als een grap bedoeld op het album toch?
Hiding Place vind ik echt heel vet, met Elzhi van Slum Village er op! Dit album bevalt me erg goed voor een eerse luisterbeurt.
De beat van Lovin' It vind ik ook erg mooi. Ik vind alles mooi aan dit album, de flow, de beats, de text Vind dit album goed. Zit nu tegen de dikke 4,0 aan! maar dit cijfer is totaal op 1 luisterbeurt gebaseerd. Cijfer veranderd nog!

avatar van Korhymes
Na 2 luisterbeurten klinkt dit weer heerlijk. Het sound is hetzelfde. Phonté en Big Pooh op de mic, die trouwens lyrically er best op vooruit zijn gegaan, en 9th wonder met zijn heerlijke herkenbare beats. The Listening klinkt nu nog beter maar die heb ik ook vaker beluisterd. Ik zet hem nu alvast op een 4

avatar van Kos
Kos
Jordy schreef:
Hopelijk zie je in dat het een parodie is?

haha, idd

Then I say eleven, twelve, thirteen, fourteen, fifteen
Can't, think of nothing that rhyme wit', fifteen

avatar van PJC
PJC
na de reacties hier verwachtte ik veel van deze plaat. na 2 keer luisteren pakt het me nog altijd niet, ik vind het allemaal nogal r&b-achtig klinken met die zangrefreintjes. niet dat ik iets tegen gezongen refreinen heb, absoluut niet, maar hier iriteert het me om één of andere manier wel. ik ga nog niet stemmen, ik geef het nog een paar luisterbeurten

avatar van Timo710
Hiding Place blijft voor mij een van de beste battle tracks ever. Keiharde lyrics op een snoeiharde beat. Damn.

avatar van J.C.
Dit album was de eerste keer dat ik in aanraking kwam de mannen van Little Brother. Dit album is echt helemaal mijn smaak en als ik een top 25 zou moeten maken zou deze er zeker instaan. The Ministrel Show bevat alles wat een album voor mij een classic maakt. Een paar tracks die goed zijn i.p.v. uitstekend voorkomen dat dit album de 5* status van mij krijgt.

4.5*

avatar van Raul
Ik vond dit toch wel een teleurstellend album na The Listening, die ik echt heel sterk vond. Deze lijkt een beetje het mindere broertje van het debuutalbum... Wel aardige nummers maar is het toch niet helemaal.

3 sterren.

avatar van Pooiertje
raffael77 schreef:

Jij luisterd zeker veel naar bling bling hits met young buck dat is pas pure onzin. Beste mc top 10 staat hij niet in.
Beste producer allertijden top 10 Staat Die Kanye West niet in.
Beste Battle Mc top 10 Staat Young Buck niet in dus wat lul je nou man. Met slechte hipop.
Zij behaalden met dit album de beste reacties ooit. Zij stonden in alle R&B en Hiphop van amerika en europa op de eerste plaats en zeiden dit in een interview.
Wat nou underground is slecht. Wij zijn de gene die pure hiphop maken en niet die gasten op tv en zie WIJ KRIJGEN ALLE ARWARDS.

Moest hier toch wel een beetje om lachen

avatar van Soulistic
Na de geweldige single "Lovin' It" moest ik dit album gewoon meteen checken!
Kende de mannen van Little Brother nog niet echt in die tijd.
Maar ben blij dat ik ze heb leren kennen.
Vind het echt een heel goed album.
"Hiding Place" vind ik echt de beste track!
Om "Cheatin'" moet ik altijd wel lachen, zo'n Ronald Isley achtige imitator ala R. Kelly's "Contagious".
"All for you" vind ik persoonlijk een erg mooie track met een prachtige tekst waar ik in die tijd veel aan heb gehad.
't is gewoon een super strak album!

avatar van thgryda
Super strak album inderdaad echt nice. Ik heb dit een paar jaar geleden gekocht en ja echt een dope album dit... Lage score verrast me toch enigzins 4.5

P-DawG
Geniaal album, misschien wel het beste van LB dat ik ken.

avatar van Raul
Ik verhoog naar 3,5
na herontdekking van dit album ben ik toch wat enthousiaster maar blijf The Listening beter vinden

avatar van Shelter
Chittlin Circuit en the Listening zijn beter...maar desondanks vet album.
Typisch LB geluid met relaxte producties van 9th Wonder. Staat geen shit nummer op.
Behakve Chittlin Circuit (die vind ik standaard altijd vet), moet ik wel in de mood zijn om LB een heel album te kunnen luisteren maar als ik die mood heb dan is het echt vet.

avatar van Shelter
waxs schreef:

hahaha o my God, las het nu pas