Texas - Southside (1989)

Rock / Roots
Label: Mercury

1. I Don't Want a Lover (5:01)
  2. Tell Me Why (3:59)
  3. Everyday Now (4:33)
  4. Southside (2:00)
  5. Prayer for You (4:50)
  6. Faith (4:19)
  7. Thrill Has Gone (4:24)
  8. Fight the Feeling (3:37)
  9. Fool for Love (3:54)
  10. One Choice (4:02)
  11. Future Is Promises (4:14)
avatar van Dibbel
Nee hoor, mooie plaat dit en een fantastisch debuut.
Die 24 jaar later (mijn hemel, 24 jaar!) nog steeds heerlijk fris klinkt.
Bescheiden en organisch geproduceerd, zonder typische jaren 80 syndrums en andere blikkerigheden.
Mooi akoestisch en slide gitaarwerk en de warme stem van Sharleen Spiteri, die er ook nog eens keer geweldig uitzag .
Sfeervolle, overwegend rustige gitaarpop met af en toe wat folky inslagen.
Prayer For You blijft een schitterend nummer en het beste van de plaat.
Ook goed zijn Thrill Has Gone, Everyday Now, Faith, I Don't Want A Lover en Fool For Love.
Maar eigenlijk geen inzakkers, al zou ik het korte instrumentaaltje Southside er niet zomaar ergens tussen gezet hebben.
Prayer For You haalde een 23e plaats in februari 1990 en I Don't Want A Lover haalde de tipparade.

Deze CD heb ik ooit voor mijn verjaardag gekregen (nog steeds bedankt Marco).
Ik zal me ook weer eens aan de paar andere wagen, die ik nog van ze heb.
Voor mij is deze nog steeds 4 sterren waard.