Jacques Brel - Brel en Public Olympia 61 (1962)

Alternatieve titel: Jacques Brel 8

Belgiƫ
Label: Barclay

1. Les Prénoms de Paris (2:32)
  2. Les Bourgeois (2:33)
  3. Les Paumés du Petit Matin (3:55)
  4. Les Flamandes (2:37)
  5. La Statue (2:47)
  6. Zangra (3:06)
  7. Marieke (2:50)
  8. Les Biches (3:40)
  9. Madeleine (2:47)
  10. Les Singes (3:02)
  11. L'ivrogne (4:05)
  12. La Valse à Mille Temps (3:47)
  13. Ne Me Quitte Pas (3:56)
  14. Le Moribond (2:51)
  15. Quand on N'a Que L'amour (3:45)
EVANSHEWSON
Schitterende verzameling liveversies van Brel's beste liedjes. Jacques Brel wis altijd ontzettend veel emotie en passie in zijn liedjes te leggen
Schitterende liveplaat is dit.

****

avatar van Rottingdale
Kom na lange tijd weer eens kijken hierzo, jammer dat er zo weinig gestemd is op dit album.
Ik zal het eeuwig betreuren dat ik Le Grand Jacques niet meer live kan zijn, wat een intens prachtige liedjes, en evenzo mooi gebracht.

Nice! deze net op plaat weten op te vissen uit de boxen thuis. Fantastische plaat, allemaal pareltjes!

Schitterende opname, het ene meesterwerk na het andere, met enorm veel passie en toch perfecte beheersing gezongen. Onwaarschijnlijk

avatar van Cor
Cor
Artiest met een een grote A en kunstenaar met een grote K. Rasperformer die weet hoe hij ontelbaar veel emoties moet overbrengen in zijn muziek. Je ziet al die typetjes gewoon voor je ogen verschijnen. Scheelt wel als je het frans kan verstaan.

Ik heb deze plaat vandaag uit nieuwsgierigheid mee genomen vandaag, maar helaas doet het me niet zoveel... Ik vind het vooral "te druk" .

Geen discussie over 's mans stemgeluid, dat is prachtig, maar ik had wat meer rust verwacht in zijn songs. Misschien is het anders omdat dit een live registratie is, maar mijn exemplaar gaat de verkoop weer in.