Giuffria - Giuffria (1984)

Label: MCA

1. Do Me Right (4:12)
  2. Call to the Heart (4:37)
  3. Don't Tear Me Down (4:54)
  4. Dance (4:08)
  5. Lonely in Love (4:53)
  6. Trouble Again (5:24)
  7. Turn Me On (4:25)
  8. Line of Fire (4:56)
  9. The Awakening (2:34)
  10. Out of the Blue (5:32)
Empyrium
Sterk debuut van Giuffria, vooral Line of Fire en Call to the Heart zijn lekkere nummers, wel wat gedateerd en doet mij te veel denken aan typische jaren '80 films als Gotcha!

Deze band zal later herrijzen onder de naam House of Lords.

Kingsnake
Zit hier niet de gitarist (of zanger) van Angel bij?

avatar van Sir Spamalot
Normaal gezien niet "my cup of tea", maar als liefhebber van House of Lords - die mannen hebben toch geweldige albums uitgebracht - was mijn interesse gewekt. Greg Giuffria was namelijk een van de oprichters van House of Lords en je hoort hier duidelijke gelijkenissen. Nummer zeven is fantastisch!

avatar van BlauweVla
Kingsnake schreef:
Zit hier niet de gitarist (of zanger) van Angel bij?

De keyboard speler van Angel. En de latere Dio gitarist Craig Goldy hoor je hier ook op.

avatar van Metalhead99
Giuffria was de band van Gregg Giuffra die er toen vanaf zag om onder de Angel noemer door te gaan (want dit was eigenlijk zijn oorspronkelijke plan).
Volgens last.fm word de muziek van Giuffria ook wel omschreven als "cinema rock" en dat kan ik als ik dit album hoor wel begrijpen.
De typische jaren '80 rock waarbij een vrij grote rol is weggelegd voor de keyboard partijen van Giuffria himself klinkt als van die typische rock die je ook wel vaak terug kan horen in films uit deze tijdsperiode.
Het klinkt allemaal wel lekker, maar blijft allemaal ook wel erg luchtig en radiovriendelijk. Call to the Heart is wel een mooi nummer en het hierop volgende Don't Tear Me Down klinkt ook wel erg fijn.
Persoonlijk prefereer ik de rock waarbij de keyboards iets minder op de voorgrond staat iets meer, maar ik kan nog steeds wel genieten van dit plaatje hoor.

avatar van Von Helsing
Metalhead99 schreef:

Een jaar later had Giuffria hun enige hit te pakken met 'Say It Ain't So'. Deze stond op de soundtrack van de film "Gotcha!"

House of Lords was eigenlijk een voortzetting van Guiffria maar op het laatste moment werd van naam veranderd.