Eluvium - An Accidental Memory in the Case of Death (2004)

Electronic / Neoklassiek
Label: Temporary Residence

1. An Accidental Memory (1:11)
  2. Genius and the Thieves (2:26)
  3. Perfect Neglect in a Field of Statues (5:26)
  4. Nepenthe (3:42)
  5. In a Sense (1:46)
  6. The Well-Meaning Professor (7:35)
  7. An Accidental Memory in the Case of Death (4:22)
avatar van HansL
Door het pianospel lijkt mij dit een interessanter album dan de anderen.

avatar van DemoColorScheme
Het is fijn om te horen dat Matthew zichzelf kan waarmaken op meerderen vlaktes. Dit album geeft, voor mij persoonlijk, zijn andere werk een toevoeging. Naar mijn gevoel is dit geen plaat met een cliché pianospel maar met een verfrissende blik op melodielijnen en gevoel voor spanning en dynamiek.

Dit maakt het voor mij een plaat der artiesten dat zichzelf her-uitvindt en zichzelf goed kan tonen op verschillende manieren in vergelijking tot zijn andere werk.

3.5 omdat het toch nèt niet is waar naar mijn mening eluvium zo rijk aan is;
warme en dromerige soundscapes.

thedude1975
Het is inderdaad een andere sound waar hij zich aan waagt. De melodieen zijn echter zo mooi dat het een dikke 4 verdient. Talk Amongst The Trees.

Ik heb onlangs Talk Amongst The Trees en When I Live By The Garden And The Sea gekocht. Wat een schoonheid=]

Relax
#6, zijn die speelfouten op het einde van het nummer express gespeeld ? rond 6:47 als ik het niet fout heb.

avatar van wouter8
An Accidental Memory in Case of Death is voor mij misschien wel het beste album van Eluvium. Het is inderdaad heel anders dan de andere platen, maar het straalt rust uit. Een prachtige rust moge dat duidelijk zijn! Waar de andere platen echt tot de ambient horen, zou ik niet weten waar ik dit nou zo precies zou moeten plaatsen, behalve dan in het hoekje van de pianomuziek. Waar de ambient van de heer Cooper me op den duur neigt te gaan vervelen, kan ik hier werkelijk altijd naar luisteren.
De plaat duurt totaal niet lang, maar in dit geval komt dit denk ik alleen maar ten goede van de muziek. Als er hier nog een 25 minuten aangeplakt waren, denk ik dat het zou gaan vervelen.

De plaat begint met An Accidental Memory. Een prachtige opener, hoewel het jammer is dat deze zo kort duurt.
Daarna Genius and the Thieves. Het minste nummer van de plaat, naar mijn mening. Niet dat dit nummer slecht is, integendeel. Maar áls ik een nummer zou moeten aanwijzen, zou het deze zijn.
Perfect Neglect in a Field of Statues is wederom prachtig, net zo als alle daarop volgende nummers eigenlijk. Ik kan ze hier wel allemaal af gaan lopen, maar dat heeft weinig zin denk ik.

Het hele album straalt namelijk een sfeer uit, die ik heel erg goed kan waarderen. Een sfeer van rust, zoals ik al eerder zei. Hier kan ik dus ook echt áltijd naar luisteren. Ook nu, nu ik midden in de hectiek van de carnaval zit, en even de mogelijkheid heb gevonden om naar huis te gaan. Tot rust te komen. Dit album helpt daar bij, en hoe! De melodieën zijn simpel, maar oh zo prachtig.

Natuurlijk zullen de meeste mensen dit niet zo ervaren, maar voor mij is hij echt prachtig.

avatar van Antie
wouter8 schreef:

begrijp je hier volledig in

En als je dit album goed vind dan moet je dringend eens dit album beluisteren

Nils Frahm - Wintermusik

avatar van chevy93
Waarom wordt deze aangegeven als electronic?

avatar van popstranger
Dit is gewoonweg prachtige muziek. Met niet meer dan een piano een wereld van beelden en gevoelens oproepen...

ronald aka jack
AMEN