Artifacts - That's Them (1997)

Label: Atlantic

1. Art of Scratch (Intro) (1:14)
  2. Art of Facts (4:23)
  3. 31 Bumrush (3:42)
  4. To Ya Chest (3:20)
  5. Where Yo Skillz At? (4:30)
  6. Collaboration of Mics (4:49)

met Lord Finesse en Lord Jamar

7. The Ultimate (4:42)
  8. It's Gettin' Hot (4:07)
  9. This Is da Way (3:47)
  10. The Interview (3:39)
  11. Break It Down (4:01)
  12. Skwad Training (4:30)
  13. Ingredients to Time Travel (3:38)
  14. Return to da Wrongside (4:29)
  15. Who's This? (4:39)
  16. The Ultimate [Showbiz Remix] (4:26)
Melle K
Leuk plaatje, vond 'm tijdje terug in een uitverkoop bak tussen de obscure platen voor 4 euro ofzo.
Niet zo goed als Between A Rock And A Hard Place maar toch.

avatar van P Jay
Dit kan toch beduidend minder mijn aandacht trekken dan hun debuut. Ook iets te veel nummers, maar verder voor mid-school/boom bap-liefhebbers is dit nog steeds een dope album, hoor!

Tame One en El da Sensei kunnen echt wel rhymen en de beats stellen nu ook niet bepaald teleur... 't Is gewoon beetje te veel van hetzelfde....

3,5 *

avatar van P Jay
Ik luister 'm nu nog eens. Best sterk plaatje. Iets minder toch dan hun eerste. Ik laat de 3,5* toch staan, want ik vind toch dat er teveel nummers op staan, hoewel geen nummer echt slecht is, maar naar het eind beginnen het concept en de rhymes wel wat te veel hetzelfde te klinken. Beats vind ik ook ietsje minder dan op hun vorige cd.

Maarten||
Wat een topartiesten! The Ultimate bepaalt alleen al dat Between A Rock And A Hard Place gèèn toevalstreffer was.

avatar van Lucanova
Ik geniet van dit album, steeds weer. Staat al een tijdje op m'n mp3 playah en s'ochtends in de bus is het vaak vast prik om er toch even een nr'tje uit te trekken. 31 bumrush, interview, This is da way zijn tracks die ik vaak luister.

Door de tijd dat ie al op m'n mp3 staat en er van blijf genieten gun ik deze mannen een hele dikke 4*

avatar van MAS
MAS
Ben ik de enige die dit album juist beter vind dan hun debuut?

avatar van Willemsb
Deze heren treden aanstaande zaterdagavond in een café in Stratum in Eindhoven op. Get your ass to the south and fast please!

Rene1979
MAS schreef:
Ben ik de enige die dit album juist beter vind dan hun debuut?

Nee dat vind ik ook!