Circle Jerks - Group Sex (1980)

Punk
Label: Frontier

1. Deny Everything (0:28)
  2. I Just Want Some Skank (1:10)
  3. Beverly Hills (1:06)
  4. Operation (1:30)
  5. Back Against the Wall (1:35)
  6. Wasted (0:43)
  7. Behind the Door (1:26)
  8. World Up My Ass (1:17)
  9. Paid Vacation (1:29)
  10. Don't Care (0:36)
  11. Live Fast Die Young (1:33)
  12. Whats Your Problem (0:57)
  13. Group Sex (1:03)
  14. Red Tape (0:57)
avatar van platedraaier
Een "must have" voor elke liefhebber van punk. 14 nummers in 15 minuten. En dat is precies genoeg. Lekkere basic catchy songs die voor die tijd behoorlijk snel en hard waren.
Ondanks de simpele muziek is er genoeg variatie binnen de plaat. Het "zingen" is meer een soort schreeuwen van statements tegen de gevestigde orde.
Wat wil je dan ook met nummers als "world Up My Ass" en "Don`t Care".
Die geven wat mij betreft prima weer wat dit plaatje inhoud.

avatar van Dielie
mijn versie van het album bevat twee keer de tracklist op één cd

wtf

avatar van niels94
Red Tape Echt een briljant punknummer. Het hele plaatje is lekker, trouwens.

avatar van niels94
Meer dan lekker, wat een fantastische nummers! Heel pakkend, met af en toe nog behoorlijk toffe songstructuren ook, lekker hak op de tak met gebruik van korte stiltes. En natuurlijk heerlijke riffjes. Ik ben in behoorlijk korte tijd behoorlijk fan geworden hiervan

avatar van frolunda
Blijft wat achter bij de debuut albums van bijvoorbeeld Black flag,Dead Kennedys of de Bad brains maar is desondanks een prima Hardcore/punk plaat.Veertien korte,puntige songs met de teksten die we destijds wilden horen.
Circle jerks is nog het best te vergelijken met Black Flag in de begin periode,iets wat niet zo vreemd is omdat zanger Keith Morris daar toen ook even actief was.
Naarmate het album vordert gaat het niveau ook nog een stuk omhoog met Live Fast Die Young,Whats Your Problem en Red Tape als uitschieters.Daarnaast heeft Group sex de passende productie en mag daarom een (semi)klassieker in het genre genoemd worden.

Zanger Keith Morris timmert tegenwoordig overigens nog steeds behoorlijk aan de weg met OFF!