And So I Watch You from Afar - All Hail Bright Futures (2013)

Label: Sargent House

1. Eunoia (2:13)
  2. Big Thinks Do Remarkable (3:51)
  3. Like a Mouse (2:39)
  4. AMBULANCE (4:27)
  5. The Stay Golden, Part 1 (3:25)
  6. The Stay Golden, Part 2: Rats on Rock (2:58)
  7. The Stay Golden, Part 3: Trails… (2:00)
  8. Mend and Make Safe (4:22)
  9. Ka Ba Ta Bo da Ka (4:00)
  10. Things Amazing (1:31)
  11. All Hail Bright Futures (4:11)
  12. Young Brave Minds (7:22)
  13. Gum * (2:13)
  14. Spiderbox * (3:17)
avatar van repelstefan
Like a Mouse: Like A Mouse | And So I Watch You From Afar - asiwyfa.bandcamp.com

Ik denk niet dat we op dit album een Clench Fists, The Voiceless of Set Guitars To Kill hoeven te verwachten want met Like A Mouse wordt de lijn van het tweede album doorgezet. Echt erg vind ik het niet want het het klinkt gewoon weer dik .

avatar van Don Cappuccino
Like A Mouse is echt geweldig, daar word ik blij van. Lekker hyperactieve en vrolijke math/post-rock. Ik heb erg veel zin in dit album.

avatar van coldwarkids
Like A Mouse.. Vet nummer!

avatar van Bardt1980
Hmm hier heb ik wel weer zin in
Vorig jaar nog live gezien en was echt super gaaf, ben benieuwd!

avatar van snarf349
Ik heb de neiging om bij ieder nummer mee te lalalalalalalen!

avatar van Doc
Doc
Like a Mouse klinkt alvast lekker. Blijf het een fijne band vinden..... Live idd ook erg goed.

avatar van repelstefan
Na een paar luisterbeurten toch wel een beetje een tegenvaller. Er staan wel wel wat aardige tracks op maar met name een boel middelmatige tot zwakke. Absoluut dieptepunt is Ka Ba Ta Bo da Ka. Erg jammer. Toch maar eens zien of ik de moeite vind dit in april in de Melkweg te gaan aanschouwen.

avatar van inkkid
de laatste nummers kakken naar mijn mening beetje in...voor de rest een prima plaat

avatar van Don Cappuccino
Gangs had nog metalinvloeden, die zijn hier helemaal weg. Dit is een van de vrolijkste albums die ik in een lange tijd heb gehoord, een 42 minuten durend muzikaal feest. De muziek is lekker hyperactief en de nummers zijn zeer pakkend. Er is iets meer zang bij gekomen maar dat vind ik helemaal niet erg. Op The Stay Golden Pt. 2 (Rats on Rock) hoor ik zelfs een calypso langskomen, dat is nog eens een verrassing! Dit album is een stuk exotischer, het geluid is verrijkt met blazers enzovoort. Ik vind het weer een erg goed album. Met een beoordeling kom ik na nog meer luisterbeurten.

avatar van Don Cappuccino
Ik kom uiteindelijk uit op 3,5 ster voor All Hail Bright Futures. Je hoort heel duidelijk op dit album dat de band enorm veel lol heeft gehad met het maken van dit album. Het is een zeer vrolijk album van begin tot eind met blazers en meer zang. De nummers zijn goed en pakkend maar ze halen nergens het niveau van Gangs. Het is een leuke plaat maar meer ook niet.

Ik dig het...erg hard! 4 it is!

avatar van Cloud
Klinkt erg vrolijk, maar wel lekker. Debuut wordt nooit overtroffen, die was geniaal!

avatar van Don Cappuccino
Ik gooi hem een halfje naar boven, ik draai hem nog steeds graag. De band maakt hier een frisse indruk met melodieuze, instrumentale rock met blazers en zang. Ik draaide deze week deze en Gloss Drop van Battles achter elkaar en ze vallen echt in hetzelfde straatje. Battles is natuurlijk een stuk technischer maar ze hebben allebei dat zomerse gevoel.