Dido - Girl Who Got Away (2013)

Label: RCA

1. No Freedom (3:16)
  2. Girl Who Got Away (3:23)
  3. Let Us Move On (4:10)

met Kendrick Lamar

4. Blackbird (4:09)
  5. End of Night (3:58)
  6. Sitting on the Roof of the World (3:18)
  7. Love to Blame (4:36)
  8. Go Dreaming (4:24)
  9. Happy New Year (3:29)
  10. Loveless Hearts (3:05)
  11. Day Before We Went to War (5:12)
  12. Let Us Move On [Jeff Bhasker Version] * (4:31)

met Kendrick Lamar

13. All I See * (3:44)

met Pete Miser

14. Just Say Yes * (3:35)
  15. Let's Run Away * (4:23)
  16. Everything to Love [Armin van Buuren Remix] * (5:55)
  17. Lost * (4:17)
  18. No Freedom [Benny Benassi Remix] * (5:59)
avatar van Angelo
Let Us Move On met Kendrick Lamar is werkelijk schitterend. Een beetje triphopachtig zelfs. Tot dusver m'n favoriete nummer van 2013. Ik kan niet wachten om de rest te horen. Ben zo benieuwd!

avatar van snarf349
Ze heeft er ruim de tijd voor genomen, dus de verwachting is hoog.

avatar van NewYorkCityLight
Geweldig nummer is 'Let Us Move On' inderdaad.
Ik vind deze albumhoes ook wel wat hebben, alleen jammer van de lelijke opmaak van het lettertype.

avatar van Rhythm & Poetry
Angelo schreef:

Geweldig nummer inderdaad. Vanavond, als ik op tijd ben, maar eens mee laten doen aan het Maak kennis met 2013-topic.

avatar van Angelo
Rhythm & Poetry schreef:

Dat wilde ik ook al doen.

Het gaat in ieder geval de eerste 10 van het jaar worden hoor. Dit is perfectie anno 2013!

avatar van Emile93
Een nieuwe Dido? Die zag ik niet aankomen! Die krijgt zeker een luisterbeurt.

avatar van Hedser
Let Us Move On is een goed nummer inderdaad. De bijdrage van Kendrick Lamar vind ik dan weer niet zo nodig maar vervelend is het ook zeker niet.

avatar van coldwarkids
Natuurlijk wel een hoog 'SkyRadio' gehalte!

Hedser schreef:

Helemaal mee eens!!!

coldwarkids schreef:
Natuurlijk wel een hoog 'SkyRadio' gehalte!

Ach, kunnen die ook weer eens bij wijze van uitzondering nieuwe muziek aan hun database toevoegen!

avatar van Gretz
No Freedom (de eerste officiële single) is ook uit. Aardig maar overtuigt mij nog niet direct.

avatar van Hedser
Ik vind No Freedom toch ook wel weer een mooi nummer. Ik verwacht in elk geval dat dit album zeker beter wordt dan het wat teleurstellende Safe Trip Home.

Haar laatste album was al een pak minder dan de twee voorgaande. En als je het echt niet meer weet haal je er maar een rapper bij. Straks nog even je tieten laten zien en je verkoopt misschien nog wat. Heb alleen Let Us Move On gehoord, maar laat deze lekker aan me voorbij gaan.

avatar van Boy
Boy
angelin schreef:

Kendrick is niet 'maar een rapper'

avatar van Dakduivel
angelin schreef:

avatar van Shinobi
Lang op een nieuw Dido album moeten wachten, gelukkig is het lange wachten bijna voorbij.

Prachtige cover trouwens, het blijft een mooie vrouw.

avatar van NewYorkCityLight
'No Freedom' is ook schitterend. Niet echt spectaculair maar wat een sfeertje
Het zal mij verbazen weet Dido mij een heel album te boeien maar ik word nu toch wel erg nieuwsgierig!

avatar van lauradance
Ik ben benieuwd wat ze hiervan maakt. No Freedom vind ik na een aantal keer luisteren erg mooi maar dat lied met die rapper had van mij niet gehoeven.

avatar van Emile93
Klinkt erg goed weer hoor! Grappig hoe herkenbaar de stem van Dido is! Ik ken werkelijk niet één artiest die ook maar enigszins klinkt zoals Dido! Haha!

avatar van cddrive
klinkt weer helemaal als Dido...maar dat zou wel eens de valkuil kunnen worden...tot nu (wat mij betreft 3,5..) Go Dreaming mijn favoriet...toch weer helemaal op z'n Faithless..

avatar van MB23
It's here! Zo ver echt een lekker album weer.

avatar van Shinobi
Net ook maar eens even beluisterd via Spotify en het klinkt weer lekker hoor, ik eerst wel mijn bedenkingen over dit album omdat ik in verscheidene interviews had gelezen dat ze meer verschillende stijlen wou implementeren dit album. Gelukkig blijkt dit allemaal wel mee te vallen en het enige wat echt opmerkelijk te noemen is, is de samenwerking met Kendrick Lamar. Maar op zich is dat ook wel goed uitgepakt.

Dido zelf klinkt weer heerlijk, gelijk herkenbaar als vanouds. Wat een pracht van een stem heeft zij toch, zonder twijfel één van de weinige zangeressen die ik echt kan waarderen.

Dikke 4,0 sterren.

NewYorkCityLight schreef:
Geweldig nummer is 'Let Us Move On' inderdaad.

Tja, wel echt het "Dido-logo".

avatar van MB23
Dat logo is voor mij onlosmakelijk verbonden met het Dido gevoel.

avatar van keijzm73
Ze heeft wel echt een zwak voor rappers hè!

Mooi album wel! Ik ben alleen bekend met het album; 'Life for Rent'. Maar als ik dit luister lijkt het alsof de tijd heeft stilgestaan. Dat wil zeggen; erg herkenbaar Dido. Goed nummer met 'Kendrick Lamar'. Stijlvolle combinatie van trip-hop en viool in 'Blackbird'. Sowieso is het gehele album wel aanstekelijk vanwege de beats met als 'break-up' song het fraaie ingetogen 'Sitting on the Roof of the World'. Alleen na dit nummer weet het me minder te boeien! Of dit aan de kwaliteit van de nummers ligt of dat ik de karakteristieke stem van Dido dan beu ben zal meerdere luisterbeurten uit moeten wijzen.

avatar van Silky & Smooth
Ik was niet direct enthousiast over Let Us Move On, maar inmiddels vind ik dat een heerlijke track. Net als de andere nummers op dit prachtige album. Vanaf minuut 1 heb ik genoten van de van Dido en de prima bijpassend producties. De triphop-achtige producties liggen er gelukkig niet te dik bovenop, maar worden subtiel toegepast. Daarmee ondersteunen ze de licht melancholische stem van Dido uitstekend. Ondanks de wat treurige ondertoon van dit album zijn er ook prachtige, opbloeide momenten die dit album doen sprankelen.

Girl Who Got Away is voor mij een grote verrassing die de hele dag al op repeat staat. Vanaf het eerste nummer tot nummer 11 (de bonustracks voegen niets toe!) is het mee zweven en genieten!

avatar van Hans Brouwer
NewYorkCityLight schreef:
Ik was ook benieuwd naar het nieuwe album Dido. Na een aantal luisterbeurten ben ik (helaas) tot de conclusie gekomen dat "Girl Who Got Away (2013)" mij helaas niet te boeien. Oppervlakkig en emotieloos album .

avatar van MB23
Na een aantal luisterbeurten denk ik dat ik het echt een heerlijk album vind. Misschien muv die armin en bennie mixen...

avatar van cddrive
Everything to Love [Armin van Buuren Remix] is geweldig!

avatar van kobe bryant fan
De verse van Kendrick Lamar op Let Us Move On is echt wel dope!
Met de zang van Dido heb ik dan weer wat minder, de beat mag er ook wel zijn.

Hans Brouwer schreef:

Ik was inmiddels al teruggekomen op mijn woorden na het beluisteren van het album 'Safe Trip Home'. Maar ook wat betreft dit album moet ik er op terug komen. Prima album, sfeertje à la zwoele zomeravond. Fijn die subtiele elektronische invloeden die over het gehele album terug te vinden zijn. Volgende album mag ze wat mij betreft nog net wat dieper die ambient sfeer in gaan.

Favorieten : 'Let Us Move On', 'Day Before We Went to War', 'Go Dreaming'.