Misfits - DeA.D. Alive! (2013)

Punk
Uitgebracht in eigen beheer

1. The Devil's Rain (3:38)
  2. Vivid Red (1:44)
  3. Land of the Dead (2:00)
  4. Curse of the Mummy's Hand (3:17)
  5. Cold Day in Hell (1:54)
  6. Dark Shadows (3:17)
  7. Death Ray (4:01)
  8. Shining (2:39)
  9. American Psycho (1:55)
  10. Dig Up Her Bones (2:25)
  11. Scream! (2:22)
  12. Helena (3:23)
  13. Science Fiction / Double Feature (3:16)
  14. Saturday Night (4:10)
avatar van Sinner
Zo....deze was me volledig ontgaan. Toch maar eventjes bestellen volgende maand. Wel vind ik het jammer dat de Misfits altijd zo halfslachtig met alles omgaan - er had toch echt wel wat meer ingezeten dan een live album van maar 40 minuutjes. Dat het Danzig materiaal er niet opstaat vanwege juridische redenen kan ik inkomen - maar dan vind ik het nog erg jammer dat je maar 2 nummertjes van American Psycho speelt en slechts 3 van Famous Monsters. Niet dat ik nou per see 75 minuten naar de Misfits wil luisteren maar een kwartiertje meer had toch wel gemogen.

avatar van frolunda
Een live album uit 2013 van de derde versie van the Misfits,alleen bassist Jerry Only is hier nog het enige oorspronkelijke lid en neemt hier ook de zang voor zijn rekening.Voorheen was gitarist Doyle nog van de partij en dat resulteerde met American Psycho en Famous monsters in twee best aardige studio albums.
En de originele line up met zanger Glenn Danzig is naar mijn mening één van de beste Punkbands ooit.
Twee jaar voor DeA.D. Alive! kwam er met The Devil's Rain ook al een vrij zwak normaal album uit in deze bezetting.Live is het allemaal wel iets overtuigender maar in vergelijking met al het oudere werk blijft het ondermaats.De redenen daarvoor hoor je onmiddellijk,Jerry Only is een erg matige zanger,de sound klinkt veel te braaf en gepolijst en het songmateriaal is gewoon een paar niveau's minder dan onder Danzig,waarvan hierop geen nummers terugkomen.Eigenlijk is alleen het opname geluid vrij goed,maar dat vind ik bij de Misfits nu net niet zo belangrijk.
Kortom matig live album.