Four Tet - 0181 (2013)

Electronic
Label: Text

1. 0181 (38:08)
avatar van Dakduivel
Moet dit wel onder zijn reguliere albums staan? Het gaat tenslotte om (overgebleven) materiaal uit zijn beginjaren.

Gelukkig kon hij toen ook al heel aardig muziek maken. Het klinkt namelijk weer goed.

avatar van FlyLo
Net als Pink gewoon een verzamelaar.. Uit principe dien ik al tijden geen correcties meer in dus iemand anders zal het ooit wel corrigeren.

avatar van WJW
WJW
FlyLo schreef:

Mijn God, wat een suf principe.

avatar van FlyLo
Hoe suf is een reactie op een suf principe dan wel niet...
Ook suf: tijd steken in een correctie, bronnen meesturen en het dan doodleuk afgekeurd zien worden. Maar dat zal iemand met 0 toevoegingen, die nog geen seconde moeite heeft gedaan voor deze website zéker niet begrijpen.

avatar van jurado
FlyLo schreef:
Hoe suf is een reactie op een suf principe dan wel niet...

Ik begrijp precies wat je bedoelt , frusterend.

Schnee
wat een suffe verhalen... hoe klinkt deze plaat?

avatar van jurado
Schnee schreef:
... hoe klinkt deze plaat?

Klik!

very nice!

avatar van Teunnis
Dit is gewoon een regulier album. Dat het pas tien jaar later is uitgebracht dan opgenomen maakt het niet meteen een verzamelaar.

Anyway, over het album zelf. Opgenomen en geproduceerd tussen 1997 en 2001, dus het klinkt niet zoals zijn laatste werk. Uitgebracht als één track, maar eigenlijk zijn het er meerderen. Folk- en jazzinvloeden. Klinkt als erg aangename schetsen, maar niet meer dan schetsen.

tuktak
MuMe Wiki zegt: Verzamel (nieuwe tracks): albums of verzamelaars met niet eerder uitgebracht materiaal - dus ook remixalbums of instrumentale versies van al bestaande albums, mixtapes of mix-cd's (wel nieuwe tracks maar zijn door de artiest of het label niet bedoeld als nieuw studioalbum);

En het klinkt precies zoals het is, Four Tet als op Dialogue en Pause. Eigenlijk geen idee waarom Four Tet dit nu opeens uitbrengt, misschien om de nieuwe lading fans te laten horen dat hij niet alleen dansplaatjes maakt oid. Hopelijk is het een voorbode op nieuw minder dansvloer gericht materiaal. Veel meer betekenis dan gewoon een hele leuke mixtape met leftovers mag dit verder eigenlijk niet hebben.

avatar van levenvergeten
Blijkbaar vind ik dit beter dan veel anderen hier. Ik ben sowieso een fan van Four Tet, en dit kan zich zeker niet meten met de rest van zijn werk, maar toch: het luistert wel weer zo extreem fijn weg. Ik hou heel erg van dat intieme, lieflijke geluid dat al uit Pause bleek, en dat hier op en hele andere manier wordt tentoongespreid (als een soort lange mix). Natuurlijk erg schetsmatig, maar ik vind het denk ik beter werken dan die laatste Burial-release.

Schnee
hier idem, ik ben ook meer fan van zijn vroegere werk en dit is een fijne aanvulling!

avatar van daftpunk
Heerlijke plaat, minder dansbaar dan zijn later werk, maar wel met de bekende mooie details.