MED - Push Comes to Shove (2005)

Label: Stones Throw

1. Intro (1:18)
  2. Serious (2:18)

met Oh No

3. What U in It For (3:50)

met Baby Sagg

4. Can't Hold On (3:04)
  5. Push (2:29)

met J. Dilla

6. Special (3:31)

met Noelle

7. The Offering Interlude (1:01)
  8. Hold Your Breath (3:39)
  9. Now You Know (2:43)

met Dudley Perkins

10. Pressure (4:36)

met Diamond en Poke

11. Never Saw It Coming (3:25)
  12. So Real (4:10)
  13. Never Give You Up (2:42)
  14. Mary J. Interlude (0:50)
  15. Get Back (2:46)
  16. Listen 2 This (1:55)
  17. Yeah (3:32)
  18. Nightlife (3:11)

met Noelle

Pauper
Ik heb de instrumentale versie van deze CD en die zijn stuk voor stuk dik in orde, met Oh No, J Dilla, Just Blaze en Madlib (voornamelijk Madlib) heeft het een aantal hele dikke beats, ik ken verder alleen Push en Can't Hold On orgineel, die zijn beide kwalitatief goed, ik stem als ik de hele plaat heb gehoord.

Melle K
Leuke CD, kende hem niet en zag 'm voor een 10tje liggen, meegenomen en dat is zeker geen slechte zet geweest, vooral Push is een heel dik nummer.

Melle K schreef:

...en waar heb je die gehaald?

Melle K
Concerto in Amsterdam, staan aantal Stones Throw releases voor rond de 10 euro in die wand tegenover de kassa.

Melle K schreef:

Dope, als ik binnenkort in A'dam kom ga ik meteen even langs, bedankt voor de tip

Pauper
Wat is die beat van Special trouwens kk goed, damn wat een sfeer

avatar van thomzi50
Gewoon heel erg leuk geproduceerd, helaas is het geen wereldmc

Gekkenhuis
Gruwelijke Madlib productie op Can't Hold On

J. Dilla Donuts
Vind het een goed album waar MED met een fijne flow de teksten brengt, samen met producer Madlib weet MED je het geluid vanuit Oxnard aan je te geven. J. Dilla met "Push" is een uitstekende club-bouncer en in tegenstellingen tot anderen vind ik "Can't Hold On" een heel goed nummer, MED rapt erg fijn en met subtiele beat maakt dit voor mij een topper. Zelf geef ik het album 4 sterren en zal hem nog lang luisteren.

Gekkenhuis
Dit album telt ongelooflijk veel goede producties. MED heeft van Madlib, Dilla en o.a Just Blaze heel erg goede producties gekregen om mee te werken.

Het is dan ook logisch dat dit album absoluut niet slecht is.
Veel bangers en aardig wat brag & boast werk maken van elk nummers wel iets goeds. Het is dan jammer dat het album totaal niet als één geheel aanvoelt. Het zijn ijzersterke tracks die bij elkaar zijn gegooid, waardoor een bepaalde sfeer ontbreekt en dat is toch jammer.

4.0*

JustaRascal
Eigenlijk maar 1 vet nr (Push), de beats zijn wel in orde.

avatar van Rhythm & Poetry
Wat een dikke producties staan er op deze CD zeg. De rapper is gewoon goed,m aar die producties zijn echt om te smullen en geven dit album net dat beetje extra. Stem verhoogd naar 4, maar zie MED liever als gastartiest dit is net iets teveel van het goede.

avatar van Jacktherapper
zo die producties zijn gruwelijk indeed!
die maken het album bijna geweldig.

avatar van Pooiertje
Wtf die videoclip van Push + die beat

avatar van dilladawg
fijne stem heeft Medaphoar, en natuurlijk heerlijke producties van oa madlib en j dilla.
lekker plaatje alleen vind ik medaphoar erg oppervlakkig.

avatar van Jacktherapper
Zeer bevredigende overgang van de Intro naar de track Serious, lekkere boost.

RedLightCityBoy
Pooiertje schreef:
Wtf die videoclip van Push + die beat

Die beat, niet goed ofzo? Ik vind hem wel lekker. De wat experimentelere Dilla-stijl (kan ik erg waarderen).

Verder: Can't Hold On is echt heerlijk! perfect gevoels nummertje.

avatar van Pooiertje
Ja ik vind die beat echt ruk .

Relax
#3 die beat van Oh No klinkt wel erg als 1 van J Dilla meets Oh No.
Samen gewerkt?

avatar van thgryda
Oh damn deze cd was ik al vergeten, destijds echt vaak gedraaid. Super vette producties op dit album van dilla en madlib en een bekwame mc. Erg van genoten, alleen al om cant hold on ga ik em minstens 3.5 stemmen, een van de dopeste tracks ooit... En oh ja serious en push vond ik ook erg dik...

Maxmus
Beetje raar album
Er zitten vele toppers op maar daar tegenover zitten vele slechte tracks op het album wat het niet helemaal compleet maakt.
Nog wel een voldoende aangezien sommige nummers die ik tog wel graag draai.
Jammer van de vele nummers die al te snel geskipped worden.

avatar van P Jay
Vind het een vrij saaie plaat op een paar sterke nummers na, die vooral productioneel gezien de aandacht trekken. Ik denk aan "Serious", "Push", "Never Gonna Give You Up", "Nightlife" en natuurlijk de classic "Can't Hold On".

MED zelf heeft een weinig opzienbarende flow en kabbelt ongestoord mee op de beat zonder die extra glans te bezorgen. Enkele leuke opflakkeringen die een aardige aanvulling zijn in het Stones Throw-oeuvre, maar de optelsom valt eerder matig uit.

Rene1979
Ik kan dit enorm vaak luisteren zonder dat het gaat vervelen. Ik vind eigenlijk alle HipHop op Stones Throw goed. Ook Roc C vonden mensen niet goed maar ook dat vind ik een gave plaat.

avatar van thgryda
Cant hold on

avatar van Nr.4
Rene1979 schreef:

Roc C heb ik ook niet zoveel mee, maar Stones Throw is inderdaad wel een soort van kwaliteitsgarantie. Deze van MED vind ik ook erg lekker, niks mis met de raps ook. Can't Hold on en Push zijn denk ik mijn persoonlijke favorieten.

avatar van Nr.4
Eens in de zoveel tijd moet ik Can't hold on gewoon draaien. De rest van deze plaat vind ik overigens ook nog altijd heel prima te pruimen. MED is weinig opzienbarend als MC maar gewoon prima en de meeste producties bangen zestien jaar na de release nog altijd lekker door de speakers. Kwam er pas vorig jaar achter dat de Dilla Donuts cover afkomstig is uit die clip van Push, geinig.

Rene1979
Nog steeds meesterlijk en geniaal geproduceerd. In mijn ogen bestaan er geen slechte rappers, als je kunt rappen en je flow en stem bij dit soort genialiteit past.. Wat zo is met MED dan stoor ik me daar niet aan.