Souls of Mischief - '93 'til Infinity (1993)

Label: Jive

1. Let 'Em Know (4:14)
  2. Live and Let Live (5:20)
  3. That's When Ya Lost (3:35)

met Pep Love

4. A Name I Call Myself (4:11)
  5. Disseshowedo (3:59)
  6. What a Way to Go Out (4:00)
  7. Never No More (3:41)
  8. '93 'Til Infinity (4:46)
  9. Limitations (3:23)

met Casual en Del tha Funky Homosapien

10. Anything Can Happen (3:26)
  11. Make Your Mind Up (3:51)
  12. Batting Practice (4:04)
  13. Tell Me Who Profits (4:04)
  14. Outro (2:04)
avatar van Kos
Kos
Beetje te lang geleden gehoord. Maar aangezien ik door de jaren dit soort albums steeds meer ga waarderen zit een 4,5 er in.

avatar van Jordy
Zo'n type album waar ik maar niet door heen kom. Pharcyde, Leaders of the New School, en ook dit: Aardige jazzy productie die na 3 tracks gaat vervelen, waar geen afwisseling in zit. Een groep inwisselbare emcees met een vervelende (beetje schreeuwende) flow, zonder eigen identiteit, een uur lang flauwe punchlines. Hiphop classics die me niets doen, terwijl ik zoveel andere dingen uit die tijd en uit die hoek zo leuk vind. Jammer.

avatar van Kos
Kos
Als je de flow niet lekker vind, wordt het idd moeilijk. Hoewel ik toch moet bestrijden dat ze geen eigen stijl hebben.

En zijn die fijne begin '90s beats natuurlijk ook niet te versmaden. .

avatar van Jordy
Ja ik zit er as we speak nog 's door heen te skippen (zal niet stemmen) en die productie is eigenlijk wel prima... het is vooral die flow die me tegenstaat.

Ongetwijfeld een album dat je anders ervaart als je dit album destijds "mee hebt gemaakt"

saaie nummers tegen goede nummers (cabfare, 93 til infinity, diss is how we do en live and let live)

3* daarom

avatar van Dielie
"'93 'Til Infinity", één van mijn mijn favoriete nummers ooit, heerlijk

avatar van T.O.
That's When Ya Lost, 'de andere single', is ook erg gaaf.

Rest ken ik helaas (nog) niet.

Pharcyde hoor je niet te begrijpen, gewoon luisteren en geniet. Een aanrader: eens de clip van Pharcyde - Drop kijken, dan zul je het begrijoen waar het om gaat bij the Pharcyde...........

Zou je dat willen uitleggen

Pauper
Monsta Kody schreef:
Zou je dat willen uitleggen

Creativiteit en orginele geluid, beelden en dergelijke. Gewoon een dope stijl neerzetten.

avatar van luc011190
"This is how we chill..." Fan-tas-tisch. Goede verses en heerlijke beat.

Harco
Misschien dat ik hier toch ooit maar eens een 5 van maak.

avatar van Steez
'93 'Til Infinity is gewoon zo'n verschrikkelijk relaxt nummer! Écht 1 van mijn all-time favo's denk ik. cd verder ook heel goed trouwens.

Vind de flow eigenlijk best relaxt

zitten idd superrelaxte nummers bij, maar ze krijgen het op een of andere manier, naar mijn mening, niet voor elkaar om het een album lang vol te houden.. er zitten teveel nummers bij die je meteen weer vergeet. dit is zo n album waarbij ik mezelf erop betrap dat ik m op een gegeven moment al heb verwisseld voor iets anders...3,5*

Harco
Hij leunt zo dicht tegen de 5 aan, maar ik weet niet wanneer ik 'm eindelijk kan gaan uitdelen. Stiekem wil ik 't wel. 8-|

Daar was 'ie.

avatar van Osiris Apis
Ik vind dit album steeds beter worden. Goede mc's die lekker flowen. Alleen vind ik Tajai beetje irritant door zijn stem.
De productie is lekker funky met dikke bass lijnen. Ik vind het ook dope dat een aantal tracks 'kaal' beginnen en dat er dan een instrument bijkomt en later weer wordt vervangen door een ander instrument of melodie.

avatar van MJ_DA_MAN
Werd op een site beschouwd als het ongewaardeerde hiphop-album allertijden. Wil hem al een hele tijd checken, maar zat er steeds niet in. Ik stel gewoon teveel uit .

Osiris Apis schreef:

Tajai solo vind ik ook niet zo bijzonder, maar hier stoort zijn stem me totaal niet.

Pauper
Fantastisch album! 4,5*

avatar van ewalk
Jordy schreef:

Juist wel. West coast Emcee's die niet meegaan met de toentertijd opkomende gangsta rage. Noem ik toch echt wel een eigen identiteit. Ze kwamen uit de stal van Del the Funky Homosapien etc. Toch wel aardige sound.

avatar van Shelter
Erg vette cd! jazzy samples, lekkere luisterbare beats, flow in orde, teksten in orde. Favo nummers:
Live and let die, A name i call myself, 93 till infinnity
4,5 ster

4.5 Erg Goed Album

raffael77
Dit is het beste album van Souls of mischief met lekkere Jazzy Boombap beats en goed teksten.

avatar van P Jay
Deze cd staat bekend als een absolute classic. Ik hoorde lang geleden " '93 Till Infinity" en was verliefd op die song, zeker die beat...

Ik ging achter het album aan en was teleurgesteld. Erg goede, relaxte jazzy beats, maar ik vond dat hun snelle, drukke flow en hoge (soms irritante) stemgeluid er niet echt goed op paste. Ondertussen groeit het album op mij en stoor ik me er minder aan.

A-Plus vind ik de beste MC hier. Phesto de minste (wat een kut-stem heeft die, zeg!).

Binnen de Hiero Camp vind ik Del wel beter, en als ik SOM vergelijk met the Pharcyde (twee groepen die toch wel vergelijkbaar zijn), vind ik the Pharcyde toch ook wel beter...

Ik geef hem nu (lang nadat ik de cd aanschafte) 4 sterren omwille van de goede hoogtepunten ('93 Till Infinity, That's When Ya Lost, Tell Me Who Profits, Live and Let Die, A Name I Call Myself, ...), omwille van de vermakelijke beats en jah... het is een classic.

Nu vind ik hem gewoon goed, maar ooit vind ik hem misschien wel fantastisch.

Social_Mask
Heb een aantal problemen met deze MC's. In het begin vind ik ze goed klinken, dan niet, dan weer wel, en dan aan het einde weer niet...Erg wisselvallig dus, geen idee hoe dat komt.

Goede teksten, met een paar erg mooie Jazzy beats. Alleen er is 1 probleem met die nummers waar ze Jazz in hebben gezet. Die old skool drums passen dr niet echt bij vind ik. Ik weet niet, maar het klopt gewoon niet. Live and Let Die is wel erg erg goed gelukt.

Heb dus best een aantal problemen met dit album, vandaar dat ik het niet hoger dan 3,5* geef, wellicht verhoog ik hem....ooit. Wel een sterk begin.

avatar van Cath
Lekkere nummers, heerlijk relaxed. Maar ik vind het niet de beste MC's, en soms lijken de nummers een beetje op elkaar.. Blijf hangen op 4 sterren.

avatar van Korhymes
De eerste keer dat ik deze plaat luisterde vond ik het vreselijk, ik diggde de flows, de stemmen en de beats niet
Maar laatst besloot ik gelukkig om hem nog 1 keer te beluisteren en ik stond versteld... hoe kon ik dit nou ooit vreselijk vinden! Heeerlijke beats en een lekkere originele style. Echt verfrissend. Ik geef een 4,5, en dat is vooral voor het hele gevoel dat dit album mij geeft, die hele sfeer. Het nummer 93' 'Til Infinity is mn favoriet hierop, altijd weer genieten als ik er naar luister

Mayne
"'93 til Infinity" is het ultieme zomerlied, maaan, sinds lange tijden niet zo hard gechilld. Ik chill nu zo'n 357 km/per uur.

EDIT: 362 km/per uur.

avatar van J.M.
'93 'Til Infinity

Wat is dat een heerlijk nummer zeg.