Loudon Wainwright III - Attempted Mustache (1973)

Folk
Label: Columbia

1. The Swimming Song (2:28)
  2. A.M. World (2:33)
  3. Bell Bottom Pants (2:29)
  4. Liza (1:18)
  5. I Am the Way (New York Town) (3:12)
  6. Clockwork Chartreuse (3:41)
  7. Down Drinking at the Bar (3:59)
  8. The Man Who Couldn't Cry (6:17)
  9. Come a Long Way (2:47)
  10. Nocturnal Stumblebutt (3:48)
  11. Dilated to Meet You (2:05)
  12. Lullaby (2:57)
avatar van stephan73
Ik heb de vroege platen van Loudon Wainwright III erg hoog zitten en dit is voor mij zijn meesterwerk.
Telkens weet hij de meest satirische, maar briljante, teksten uit zijn mouw te schudden, wat juweeltjes als The Swimming Song en The Mand Who Couldn't Cry opleverde.
Ook het compleet accapela gezongen Liza is werkelijk prachtig!

De eerste drie LW3 platen beschouw ik van een jonge artiest die zijn top nog niet bereikte. Hier en daar wel songs die de moeite waard zijn zoals Dead skunk en Motel blues. Attempted mustache vind ik de eerste LP, waarmee hij wat mij betreft, een dikke voldoende scoort. Ook hier vloeit weer de nodige alcohol (ik ben geheelonthouder) : Down drinking at the bar.

avatar van Janhero
Juweeltje. Laat ontdekt. Vroeger wel zijn zoon gezien in Carré maar toch meer een fan van zijn vader!

EEN ABSOLUTE AANRADER DEZE ATTEMPTED MOUSTACHE
THE BIG ONE ,HIER OVERSTIJGT HIJ DE CONCURRENTIE