Low - Christmas (1999)

Label: Chairkickers'

1. Just Like Christmas (3:08)
  2. Long Way Around the Sea (4:38)
  3. The Little Drummer Boy (4:52)
  4. If You Were Born Today (Song for Little Baby Jesus) (4:50)
  5. Blue Christmas (3:22)
  6. Silent Night (4:23)
  7. Taking Down the Tree (2:44)
  8. One Special Gift (1:48)
avatar van Omsk
Just Like Christmas werd door godbetert Mart Smeets zijn 'absolute beste kerstnummer allertijden' genoemd. Opvallende keuze van een Low-album dat ik eigenlijk helemaal niet ken. Toch even binnenhalen deze dagen.

avatar van Ceasar
Just like Christmas staat ook in mijn Kerst Top 3...

avatar van steven
opnieuw uitgebracht op vinyl. Just like Christmas is zelfs te horen op BBC tv (onder programma aankondigingen).

het mooiste kerstalbum imo

avatar van nikon42
Als er dan toch een kerstalbum gedraaid moet worden in deze maand, dan deze maar. Toch stiekem erg Low

avatar van Madjack71
Christmas op zijn Lows. Het typische Low geluid blijft prima overeind zelfs met een evergreen als Blue Christmas. Tussen de vele kerstalbums die er verschijnen is er dit zeker eentje die je met een gerust hart op kunt zetten. Bij Silent Night hoor je niet in je achterhoofd de Leidse Kindersleuteltjes, maar de kracht van het nummer zelf. Laat de winter maar komen.

avatar van EttaJamesBrown
Prima album. Om een onduidelijke reden vind ik dit typisch een plaat om deze week te draaien. Gewoon omdat het kan.

Bijzonder album dit, want wie enigszins bekend is met Low associeert hun muziek niet meteen met Kerstmis - al is in de aanblik van kerstlichtjes en lachende gezichten diepe weemoed me zeker niet vreemd.

Uiteindelijk is dit een meer dan prima plaat. Kerstmuziek was zelden zo lief voor mijn oren. Na de laatste tonen kan ik een welgemeende 'vrede op aarde!' niet onderdrukken. Ben ik dan toch een sentimentele eindejaarsman geworden - het moest er eens van komen.

avatar van Bill Evans
De Sufjan boxen, Kozelek's Sings Christmas Carols en deze van Low zijn toch wel mijn favoriete kerstalbums.

avatar van Poles Apart
Bill Evans schreef:

Probeer Mark Lanegan - Dark Mark Does Christmas 2012 ook eens zou ik zeggen .