Afel Bocoum, Damon Albarn, Toumani Diabaté & Friends - Mali Music (2002)

Mali / Verenigd Koninkrijk
Wereld
Label: Honest Jon's

1. Spoons (5:19)
  2. Bamako City (4:09)
  3. Le Relax (3:52)
  4. Nabintou Diakite' [Live] (1:47)
  5. Makelekele (4:24)
  6. The Djembe (4:35)
  7. Tennessee Hotel (3:42)
  8. Niger (3:53)
  9. 4 AM at Toumani's (3:07)
  10. Institut National des Arts (4:15)
  11. Kela Village (3:10)
  12. Griot Village (1:12)
  13. Le Hogon (3:52)
  14. Sunset Coming On (4:14)
  15. Ko Kan Ko Sata Doumbia on River (1:04)
  16. Les Escrocs (5:08)
avatar van Ludo
Zeer vermakelijke cd. Lekker diepe bassen en duidelijk met veel plezier gemaakt.

Dro
Misschien wel beter als al het werk van Blur, of spug ik nu in de kerk?

avatar van Raspoetin
Ik moet deze toch eens chekken...

beaster1256
heel goeie cd , een kruising tussen blur (20%) en afrikaanse muziek met af en toe damon op zijn melodica, heel afwisselend en ja de bassen zijn fantastisch , leg het een paar keer op en je wordt eraan verslaafd, prachtig en ja, ik vind het beter dan blur , veel muzikaler

avatar van thomzi50
Inderdaad relatief weinig Blur, maar toch een onmisbare invloed. Leuk, muzikaal en vitaal geheel; eerste paar keer was het weliswaar even wennen maar zoals 'beaster1256' al aangeeft gaat dat gevoel snel weg. Hou het voorlopig bij 3.5, sluit een verhoging in de toekomst niet uit. (Bedankt Gyzzzzz)

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Geweldig album dat met de luisterbeurt beter wordt. Malinese muziek met een flinke dot Albarn, wat het blijkbaar toch weer net dat beetje extra geeft. Ik kende Makelekele trouwens al maar ik heb geen idee waarvan (Google zegt Africa Month op Animal Planet en dat zou best eens kunnen).

avatar van matthijs
Heerlijk. Als DJ draaide ik track 5 vaak als 'verwarrend' nummer tussen rustige en ruige harde beets, het nummer is opzwepend en snel, met veel bas maar zonder een harde beat en da's vrij uniek. Hoewel je in principe op alle muziek kan dansen noem ik het grootste deel van deze cd 'luistermuziek'. Wel van de betere soort!

avatar van lennon
Bij toeval tegenaan gelopen op vinyl! ik wist niet eens van 't bestaan af van dit album.

Kwam 'm tegen in de Blur sectie, en als Damon Albarn er aan mee werkt, en zijn stem doet gelden, vind ik het toch vaal al wel goed!

Dit album is zo'n plaat die ik op de gok heb meegenomen, en waar ik absoluut geen spijt van heb!

Mooie world muziek, gecombineerd met reggae, funk en soms zelfs wat dance invloeden!

Niet bekend bij het grote publiek (getuige ook het geringe aantal reacties hier) maar eigenlijk doodzonde. Heel mooi, en speciaal album!

Damon laat voor mij ook hier horen dat hij barst van het talent, en met vele genres uit de weg kan! Hij maakt echt veel interessant door zijn bemoeienis!

Mooie diepe bas, lekkere beats, volume op voluit en genieten maar!

avatar van heartofsoul
lennon schreef:

Destijds verzuimd aan te schaffen, want dit is inderdaad een heel erg goed album, en niet alleen als je van Malinese muziek houdt. Nu niet regulier meer verkrijgbaar helaas en staat ook niet op
Spotify. Er moet natuurlijk wat te wensen overblijven in het leven.

Staat ondertussen gewoon op Spotify hoor met als uitvoerder: Malian Musicians en Damon Albarn,
Mooie plaat!