Steeleye Span - All Around My Hat (1975)

Rock / Folk
Label: Chrysalis

1. Black Jack Davy (4:17)
  2. Hard Times of Old England (5:13)
  3. Cadgwith Anthem (2:46)
  4. All Around My Hat (4:08)
  5. Gamble Gold (Robin Hood) (3:42)
  6. The Wife of Usher's Well (4:34)
  7. Sum Waves (Tunes) (4:03)
  8. Dance with Me (3:54)
  9. Batchelors Hall (5:45)
avatar van Casartelli
hm in mijn versie zijn de nummers 4 t/m 7 wat anders gerangschikt. Maar goed, dit is dus het album met hun bekendste nummer (het titelnummer). Fijne en relatief stevige folkrock. 3½*

avatar van lebowski
Is de rest van het album vergelijkbaar met het - mij bekende - titelnummer? Dat is namelijk een tamelijk prettig nummer.

avatar van Casartelli
Het is tamelijk gevarieerd eigenlijk. Er staan zeker vergelijkbare feelgood-folkrock nummers op (Hard times of old England, Batchelors Hall), maar ook meer traditionele folk (Cadgwith anthem) en ook harder rockende nummers (Sum waves, The wife of Usher's well (welke laatste op allmusic zelfs met The Who vergeleken wordt)). Als je het titelnummer goed vindt, is dat in elk geval genoeg ingang om het eens te proberen, denk ik.

avatar van lebowski
Casartelli schreef:

Zo zal geschieden. Dank

avatar van mitch
Ik vind er niet veel aan moet ik zeggen. Van Steeleye Span heb ik twee albums: deze en Ten Man Mob en ik vind de laatste vele malen beter. Het speciale geluid dat ze op die plaat hebben hoor ik niet op deze terug.

avatar van Madjack71
Deze samen geluisterd bij een client thuis. Zij had een oude platenspeler staan met cassettedeck en radio, zo'n grote zilvere brede, met daarop wat plastic gerei en beeldjes. Ik zag eerder dat ze best een grote platencollectie had en das altijd een goede gespreksingang. Bij een volgend bezoek, waren de tierlantijntjes van de platenspeler ergens anders neergezet en vertelde ze dat ze een plaat wilde luisteren maar geen geluid kwam. Effe wat kabeltjes aangedrukt en voila...meteen maar gezamenlijk naar Steeleye Span geluisterd. Wat mij direct opviel was die prachtige vrouwenstem en de link met Fairport Convention. Aangename folkrock, die niet veel potten breekt misschien, maar wel goed in elkaar steekt.

WPE
Eerlijk is eerlijk: ik heb dit album in de uitverkoop gekocht omdat ik "All Around My Hat" kende, al van jongs af. Dus was ik na al die jaren wel benieuwd hoe een heel album van Steeley Span zou klinken. Nu heb ik dit album verschillende malen gedraaid, maar krijg er geen klik mee. Zo bijzonder is het allemaal niet, en de stem van Maddy Prior vind ik niet echt geweldig. Het kan zijn dat ik nu allemaal tegenstanders over mij heen krijg, maar ik vind haar niet zuiver zingen, althans met vlagen. Maar goed, over het geheel genomen is het wel een aardig album, meer niet.

avatar van PaulKemp48

Tja niet zo gek dat je hier geen klik mee krijgt, het is met afstand hun minste album van de jaren 70
Maddy Prior zingt niet vals, ze heeft een kopstem en daar moet je van houden.

avatar van robbrouwer58
Wat geweest is, is geweest. Nog vals ook.

avatar van postman
inderdaad niet bijzonder dit album . Ze hebben gelukkig betere gemaakt.