AZ - A.W.O.L. (2005)

10. The Come Up (3:46)
  11. Envious (2:57)

met Bounty Killer

12. A.W.O.L. (3:40)
  13. Live Wire Magic Hour the Truth (10:49)
avatar van Jordy
The Come Up, sinds tijden weer een heerlijke Primo track. Verder erg aardig geproduceerd, maar AZ heeft wat mij betreft z'n belofte op Illmatic nooit helemaal waargemaakt, hier ook niet.

AZ

Akonner

Ajax?!?

avatar van FunkyMonk
Mwa; een handvol goeie nummers. AZ uiteraard goed op zowat elk nummer; en klinkt leuk op Never Change, New York (alweer die bekende beat, maar ik vind dit de beste versie; mooie samenwerking met Raekwon en Ghost), City of Gods en The Come Up met Premo. Titelttrack en Can't stop zijn ok, maar gaan snel vervelen. Maar tracks als Still Alive en Envious zijn slecht. Ook AZ's chillin vind ik een beetje mislukt. Spijtig. 3*

avatar van waxs
Ik dacht dat The Come Up een kut nummer was maar volgens mij heb ik een ander nummer gehoord of ik vind hem bij nader inzien toch tof

Social_Mask
Ik vind dit een redelijk album. Can't Stop vind ik het beste nummer, alleen jammer dat hij AZ het een beetje verpest met zn Lalala. NY is ook een goed nummer. Goede bijdragen van The Wu's. Ik geef dit album 3*. Het album heeft een paar slechte nummers. Sommige beats klinken ook niet lekker zoals Still Alive.

Mezelf
Zeer sterk album, ik luister deze nog steeds af en toe, dat heb ik niet vaak met albums die in het nieuwe millenium zijn uitgebracht.

Mezelf schreef:

Wow, dan heb je nog een hoop goeds te ontdekken.

Mezelf
Uuuh...dat lijkt me sterk aangezien ik zeer veel van na 2000 heb geluisterd.

avatar van MJ_DA_MAN
Ik weet niet welke je wel en niet kent, maar ik zie op basis van je stemmen dat je meer van de commerciële ''kant'' bent. En daar is idd weinig boeiend uitgekomen de laatste jaren.

Mezelf
Commerciëel is maar een label dat iedereen bepaalde muziek geeft dat goed verkoopt. Dat hoeft niet slecht of goed te betekenen, ik word echt moe als mensen met dit soort labels in hokejs gaan zitten denken. Curtis is commerciëel omdat het 50 Cent is en Percee P is underground omdat hij veel minder verkoopt...wat een nonsens

Ik luister zelf ook genoeg "underground" zoals je het wilt noemen, rappers als Evidence, Percee P, Little Brother, CunninLynguists, AZ, enz. en ook daar moet ik toegeven dat het voor mij niet bepaald inspireert of overloopt van kwaliteit.

avatar van MJ_DA_MAN
Ik plaats het ook niet graag in hokjes, maar soms doe ik het gewoon even om iets duidelijker te maken. Tussen bijv. 50 Cent en Percee P zit nogal wat verschil. Ik luister, net als jij, gewoon wat ik goed vind.

Maar om terug te komen op datgene wat ik bedoelde, ik weet dus niet wat je wel en niet hebt beluistert. Maar tussen je stemmen zie ik tenminste níet de albums na 2000 staan die ik persoonlijk (erg) goed vind. Ik weet dus niet of je die wel of niet kent, maar ik wil alleen maar aangeven dat er echt wel wat betere hiphop is uitgekomen dan bijv. AZ.

Mezelf
Ooh dat ben ik helemaal met je eens, maar dit album is toch wel voor mij een zeer goed album waar ik vaak zin in heb om naar te luisteren. Dat kan helemaal anders zijn bij jou, maar wat vind jij dan aanraders dan zal ik eens even kijken welke ik wel en niet heb geluisterd.

avatar van MJ_DA_MAN
Kijk maar bij mijn 4 en 4,5*-stemmen . Ik heb nog geen 5* gegeven aan een album uit de 21e eeuw. Tenminste, geen hiphopalbum.

Hypno
Die beat bij Street Life is echt gewoon te ill
Erg goed album zeker aan te raden AZ is een geweldige rapper

avatar van VforVictor
Heb pas laatst AZ "ontdekt" en ben helemaal weg van deze rapper; geweldige flow, lekkere nummers enz. Vooral z'n eerste plaat heb ik de afgelope dagen helemaal grijs gedraaid, ben nu bezig met z'n laatste albums te beluisteren. Zo ook deze; en moet zeggen de "oude" AZ vind ik vele malen beter, maar dit album klinkt zeker niet verkeerd, bv. "Still Alive" heeft zeer lekkere beats en sounds, ook "New York" vind ik een sterke track. Oordeel volgt nog..

X-man
MJ_DA_MAN schreef:

MJ, ik moet zeggen dat ik tegenwoordig een veel bredere smaak heb. Dankzij jouw tip(s) heb ik wel kennis gemaakt met vette albums die ik anders niet zou hebben gehoord waarschijnlijk. Toendertijd luisterde ik vooral een bepaald soort hiphop; die tussen mainstream en underground zeg maar.

Nu luister ik alles. Interessante mainstreamreleases als Fabolous en Jay-Z, maar ook Cage, Jedi Mind Tricks en Brother Ali.

Al met al blijf ik toch wel een zwak houden voor AZ, heb altijd zijn stijl kunnen waarderen. Ik vind dit ook het beste album, hier staan gewoon de beste producties op (op Doe Or Die komen ze in de buurt, maar het is allemaal net-niet daar) en AZ zelf blijft gewoon van hetzelfde niveau.

Coowlie.

avatar van alexander-r
Die kerel die in het begin maar wat raak schreeuwt op Envious

avatar van Illmaticly Ill
Redelijk chille plaat van AZ, alleen wat wisselvallig.

Het gaat hier veelal de commerciële kant op, maar dat is niet altijd een minpunt. AZ rapt ook gewoon op niveau. Vanaf het begin t/m Can't Stop klinkt het nice, dan komen er helaas 2 erg slechte tracks. City of Gods is dan weer 'n chill nummertje. Street Life ook best goed, vette productie ook.

Voor de rest is het niet meer veel bijzonders, maar The Come Up is dan wel nog erg nice, de absolute uitschieter eigenlijk van dit album. Echt een heerlijke beat van Preemo!

Paar erg dope tracks dus, maar ook een aantal tegenvallers.