Royce da 5'9" - Independent's Day (2005)

Label: M.I.C.

4. We My Whistle (3:36)

met Sara Stokes

5. Politics (4:38)

met Cee-Lo

6. Looking at My Dog (4:32)

met Yo Gotti en Ingrid Smalls

7. Right Back (3:41)

met Juan en Kid Vishis

8. Skit (0:37)
  9. Blow Dat... (3:51)
  10. Chips on Pistons (4:25)

met Blade Icewood, Ingrid Smalls en Jay Black

11. Skit #2 (0:37)
  12. Fuck My Brains Out (3:32)

met June en Ingrid Smalls

13. Independent's Day (3:47)
  14. Meeting of the Bosses (4:01)
  15. Skit #3 (0:32)
  16. Paranoia (3:54)

met La the Darkman

17. Lay It Down (4:18)

met Juan, K-Doe en Fizz

18. Yeah (3:48)

met Ingrid Smalls

Relax
Blijft lullig, sinds '96 en mischien daarvoor wel, was Royce Eminem's Rap maatje.
Tot 2000, of mischien wel tot 50 Cent aangekondigd werd.
Royce zijn woede is echt totaal begrijpbaar, anders zag je nu Royce overal inplaats van 50..

Relax
Maar wel mooi album, paar echte slechte nummers, 3.5

Pauper
Relax schreef:

Tsjah, life is a bitch

Relax schreef:

2002...
ik ben blij dat ie niet meer bij eminem zit, nu is hij tenminste niet zo'n commerciele b*tch geworden

avatar van Madill
dit album is de shit ik geef geen fock met wie die was en al die shit iff its hot its hot iff its not its not hou me niet bezig met die hele rap soap shit die heeft beef met die schijt iff the music is good i dont give a fuck en dat is album is zker goed raar genoeg niet echt aangeslagen zo ver ik weet

avatar van J.M.
Royce da 5'9" vind ik echt een dope MC. Zijn stem en flow klinken erg vet. Ook op dit album komt hij op een aantal nummers erg goed. Helaas ook wat mindere nummers. Maar over het algemeen weer een sterk album van Royce.

Wordt 3,5 of 4

Hypno
Ik vind dit album juist een dieptepunt in z,n carriere veel te veel Wacke featurings z,n minste album deze.

avatar van J.M.
Over de featurings ok, maar Royce vind ik op dit album gewoon weer netzo goed komen als altijd.

Van z''n reguliere albums buiten de mixtape's vind ik deze idd wel de minste, maar imo nog steeds erg sterk.

Ik luister hem nu weer, en wat die featurings heb je wel gelijk ja, die zijn wel erg wack en verpesten vaak het hele nummer.

4 wordt het zeker niet, ik merk nu dat ik na de eerste luisterbeurt toch wat te enthousiast was.

Round here they call me independie

Klinkt wel erg gay btw

avatar van Game
Ongelofelijk slecht album. Ik wou aan Royce's werk beginnen, heb ik gelijk zijn slechtste album te pakken volgens mij. Het klinkt heel zuidelijk qua beats, en dat ligt hem niet zo. I Owe You, Politics, Chips On Pistons, Independent's Day en Yeah zijn nog wel erg goed. Royce is een zeer fijne rapper om naar te luisteren.

avatar van KILLERBEE99
De eerste keer da tik dit album luisterde kon ik er best moeilijk door heen komen... De 2de keer ging het wel wat beter.

Ik denk dat ik hetzelfde als Game heb, met z'n slechtste album begonnen. Ik ga de andere albums ook nog luisteren... Zijn The Revival EP klonk in iedergeval al stukje beter.

avatar van thomzi50
Wat een matig album zeg, die beats klinken niet alleen ongeïnspireerd maar passen ook totaal niet bij Royce - die aangenaam is, maar geen heel album kan dragen.

avatar van MAS
MAS
Op aanraden van een vriend eens een Royce solo album gecheckt maar dit is niet mijn ding. Ik kom hier ook maar moeilijk doorheen.

avatar van Game
Je hebt ook gelijk het slechtste solo album van Royce te pakken
Probeer Death Is Certain zou ik zeggen, veel beter dan dit.