How to Destroy Angels - Welcome Oblivion (2013)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Electronic / Rock
Label: Columbia

1. The Wake-up (1:46)
  2. Keep It Together (4:30)
  3. And the Sky Began to Scream (3:59)
  4. Welcome Oblivion (3:51)
  5. Ice Age (6:55)
  6. On the Wing (4:55)
  7. Too Late, All Gone (6:17)
  8. How Long? (3:56)
  9. Strings and Attractors (4:31)
  10. We Fade Away (6:45)
  11. Recursive Self-improvement (6:28)
  12. The Loop Closes (4:52)
  13. Hallowed Ground (7:21)
avatar van Don Cappuccino
Welcome Oblivion is ten eerste met zijn 66 minuten echt een half uur te lang. De eerste 7 nummers klinken gewoon lekker (3*/3,5*), vooral Keep It Together is heel duister en zwoel. Bij How Long? verandert de sfeer van het album compleet, echt een beschamend slecht nummer. Daarna gaat het album verder met extreem langdradige stukken waar ik alleen maar bliepjes en kraakjes in hoor. Dit album ga ik niet meer beluisteren, het worden 2 sterren.

avatar van demoman
Wat een prachtige CD is dit. Het zuigt je langzaam naar binnen, in de wereld van Trent Reznor, wat mij betreft een muzikaal genie. De experimenteerdrang is hier ook weer duidelijk aanwezig. "How long" is een topper, net als Ice age, zo betoverend worden ze niet vaak meer gemaakt. Toegegeven, je moet er maar van houden.... Nou, dat doe ik dus! Eigenlijk kun je deze schijf zien als vervolg op "Year Zero" van Nine Inch Nails.

avatar van james_cameron
Lange, saaie zit. Iets beter dan de voorgaande twee EP's, vooral door de aanwezigheid van een paar songs met (enigzins) een kop en een staart, maar het is allemaal veel te ingetogen en langdradig. Op de beste momenten doet het geluid denken aan een rustige versie van Nine Inch Nails, maar de mindere momenten, en dat zijn er nogal wat, klinken hoofdzakelijk nietszeggend. Het afsluitende Hallowed Ground doet dan weer denken aan de laatste paar soundtracks die Trent Reznor maakte voor regisseur David Fincher. Al met al kan ik er niet zoveel mee.