Nickelback - All the Right Reasons (2005)

Canada
Label: Roadrunner

1. Follow You Home (4:21)

met Billy Gibbons

2. Fight for All the Wrong Reasons (3:45)
  3. Photograph (4:20)
  4. Animals (3:07)
  5. Savin' Me (3:40)
  6. Far Away (3:59)
  7. Next Contestant (3:35)
  8. Side of a Bullet (3:00)
  9. If Everyone Cared (3:38)
  10. Someone That You're With (4:02)
  11. Rockstar (4:14)

met Billy Gibbons

12. Too Bad [MTV Unplugged] * (4:29)
  13. Leader of Men [MTV Unplugged] * (3:44)
  14. Someday [Live Acoustic Version] * (3:25)
  15. We Will Rock You * (2:00)
  16. Follow You Home (Live * (4:39)
  17. Photograph [Live] *
  18. Animals [Live] *
  19. Never Again [Live] *
avatar van Ronald5150
Nickelback is zo'n band waarbij ik altijd op twee gedachten hink. Enerzijds willen ze een (alternatieve) rockband zijn en anderzijds ook de massa bereiken. Hierdoor komen ze soms met nummers op de proppen, waarbij ik me bijna niet kan voorstellen dat het echt hun eigen keuze is om die op plaat te zetten.

Ook op deze plaat staan weer een aantal van die dertien in een dozijn liedjes, zoals "Photograph", "Savin' Me", "Far Away" en "If Everyone Cared" die volgens mij helemaal niet bij Nickelback passen (als ze echt eerlijk zijn tegenover zichzelf).

Aan de andere kant rockt Nickelback de pannen van het dak in eerste twee nummers, maar ook op "Animals", "Side of a Bullet" met als absolute hoogtepunt "Someone That You're With". Afsluiter "Rock Star" is een luchtige rocker zonder franjes.

Het is jammer dat Nickelback niet durft te kiezen wie ze echt zijn. Gewoon lekker rocken, maar dan graag een hele plaat lang. Gemiste kans!