OK Go - Oh No (2005)

Label: Capitol

1. Invincible (3:30)
  2. Do What You Want (3:06)
  3. Here It Goes Again (2:59)
  4. A Good Idea at the Time (3:14)
  5. Oh Lately It's So Quiet (3:01)
  6. It's a Disaster (3:21)
  7. A Million Ways (3:13)
  8. No Sign of Life (3:48)
  9. Let It Rain (2:56)
  10. Crash the Party (2:25)
  11. Television Television (2:39)
  12. Maybe This Time (3:15)
  13. The House Wins (4:15)
Hadden we 2 jaar geleden de vrolijke rock-pop van Franz Ferdinand, waren dat vorig jaar de Kaiser Chiefs.
Vorige zomer verscheen in de VS het 2e album van de band OK Go uit Chicago: deze gaat binnenkort eindelijk ook hier uitkomen.
Gezien de populariteit van eerder genoemde bands zou het mij niet verbazen als ook deze band veel aanhangers krijgt. Op zich niet vreemd want de producer is niemand minder dan Tore Johansson (Franz Ferdinand, the Cardigans)!
Ongecompliceerde, maar o zo scherpe pop-songs in een rocksausje. Heel af en toe hoor ik een klein beetje de Zweedse band the Ark. Ook niet vreemd, want dit album is opgenomen in Malmö, Zweden

Laat de zomer maar weer komen en laat Ok Go de festivals maar ombouwen tot één groot feest.
En of deze cd er net eentje te veel is binnen het genre (voor mij enigszins wel) zien we dan wel weer.....

Het clipje van "Here it Goes Again" was gistre op tmf
En ik geloof ook dat het bij ssx on tour is.

Zalig liedje + Clip

Check:

In ieder geval orgineel

avatar van Raoul
Steengoede cd, zelf als is hij niet origineel of vernieuwend. Het is gewoon zo pakkend, scherp en goed.

Zoals boven al beschreven heeft deze band iets van andere bands, of het nu de productie is, de 'sound', of de marketing: overal halen ze dan het goede weg.

Wel vreemd, ik heb deze cd al een tijdje, en ondanks dat ik hem niet onaardig vond heb ik hem nooit echt goed geluisterd, maar ik zag hem een maandje of 2 weer liggen en heb hem weer opgezet. Draai hem nu gewoon te vaak. Het verveeld blijkbaar nooit...

avatar van Astronaut
Zo goed vind ik het allemaal niet hoor. Van alle een tikkeltje geforceerde feestnummers die deze cd rijk is, slaagt eigenlijk alleen Crash the Party in z'n opzet. De rest is nogal afgezaagd en gaat bovendien wat langs me heen. Wat mij betreft is het enige van deze band wat echt de moeite waard is, de geniale clip van Here It Goes Again (zie de link hierboven).

Beste nummer is Crash the Party, maar ook It's a Disaster en Television Television zijn wel aardig. 2,5*

Electro_
Wat een geweldige video bij Here It Goes Again!

Dan is dit denk ik iets goeds voor mij! Here it goes again klinkt inderdaad super, dus ik denk dat de rest er ook wel ingaat

Superlekkere, vrolijke rock. Lekker om te luisteren na Muse of Radiohead. 3,5*

avatar van SiSsY bOY
die clip van "Here It Goes Again" is echt geniaal gewoon!

avatar van Blue88
Zo simpel en zo geweldig die clip . Ik heb nu 2 nummers gehoord van ze. Toch de cd maar eens kopen. Ik ben sinds dit jaar cd-shopaholic dus mijn reputatie even hoog houden natuurlijk. De oplossing voor downloadgrage jongeren: Musicmeter!

SiSsY bOY schreef:
die clip van "Here It Goes Again" is echt geniaal gewoon!

Inderdaad

avatar van Jochempie
Die Clip is inderdaad fe briljant voor woorden, het nummer is wel aardig en past goed bij de clip

en jullie hebben de clip van A Million Ways nog niet eens gezien

Ik moet zeggen dat ik Oh No beter vind....

avatar van Yanix
yup, zitten meerdere leuke nummers tussen, en minder wat minder leukere nummers
maar dat spreekt voor zich

dimwit
Ik vind dit echt irritante muziek, zeker het nummer do what you want werkt op m'n zenuwen

avatar van pet
pet
De clip van "Here It Goes Again" heeft op YouTube de film prijs is de categorie "Most Creative" gewonnen! Verder eigenlijk een tegenvallende cd. 3,0*

avatar van SiSsY bOY
Die clip blijft echt geniaal en het is nog wel een aardig nummer ook. De rest van de cd is ook wel ok. 3.5*

avatar van Mark DJ
vind het album wel leuk...

vooral here it goes again

avatar van Yanix
wanneer gaan ze weer een nieuwe CD op de markt brengen?

avatar van Yanix
Hier kan je 'Skyscrapers' horen wat op hun nieuwe album 'The Influence of the Blue Ray of the Sunlight and of the Blue Color of the Sky' gaat komen.

Het album komt ergens in september uit.
En ik ben erg content met dat nieuwe nummer van ze

Dit blijft één van mijn favoriete albums. Komt mede door hun live optreden in de Melkweg, jeetje wat was dat een feest 3 jaar geleden. Tamboerijnen, confetti, acoustisch optreden midden in het publiek met zaklampen. Een hele ervaring, net als het album.