In Vain - Ænigma (2013)

Noorwegen
Label: Indie

1. Against the Grain (7:07)
  2. Image of Time (5:40)
  3. Southern Shores (1:59)
  4. Hymne Til Havet (5:07)
  5. Culmination of the Enigma (8:26)
  6. Times of Yore (7:22)
  7. Rise Against (5:56)
  8. To the Core (6:29)
  9. Floating on the Murmuring Tide (9:18)
avatar van trebremmit
Ah tof een nieuwe In Vain, daar ben ik wel benieuwd naar. Vorige album was geweldig.
Hopelijk nu wel met een iets betere productie.

avatar van trebremmit
Die betere productie die is er wel gekomen!

Twee keer beluisterd nu, maar wat een goede plaat is dit geworden zeg.
Heerlijk afwisselend met veel melodie maar ook ook met snelheid en kracht, progessive death metal op zijn best.
Ik ken eigenlijk geen band die zo klinkt.

avatar van james_cameron
Een fijne en vrolijke portie doom/ death-metal uit Noorwegen, leuk zo voor het begin van de lente. Somber en naargeestig, maar wel sfeervol en meeslepend. Opener Against The Grain is meteen geweldig en hakt er direct flink in. Mooie melodielijnen, brute passages en afwisselend cleane zang en grunts buitelen over elkaar heen. Helaas is de rest van het album minder indrukwekkend, al weet de band wel continu te overtuigen en is het songmateriaal degelijk genoeg. Het is gewoonweg niet zo heel pakkend. Tot de afsluiter Floating On The Murmuring Tide dan, die is wel erg fraai.