We Are Scientists - With Love and Squalor (2005)

Label: Virgin

1. Nobody Move, Nobody Get Hurt (3:12)
  2. This Scene Is Dead (3:43)
  3. Inaction (2:32)
  4. Can't Lose (3:31)
  5. Callbacks (2:02)
  6. Cash Cow (2:35)
  7. It's a Hit (3:26)
  8. The Great Escape (3:18)
  9. Textbook (4:01)
  10. Lousy Reputation (2:35)
  11. Worth the Wait (2:43)
  12. What's the Word (3:17)
  13. History Repeats * (3:57)
  14. Mucho Más * (2:47)
avatar van Tekh
echt goed!!!

En ja, ze staan er dus:)

J Casablancas
Dat wordt genieten;o

Ja vandaag nog eens geluisterd. Erg leuke liedjes.

Maar mensen, ga eens naar de site van hun. Ik heb me dood gelachen

aidoo
Erg strakke plaat, geen minder nummer aan te wijzen wat mij betreft Ook de hele uitstraling van de leden van deze band, de videoclips en natuurlijk de site.. gewoon cool

Het rifje in het nummer Cash Cow heeft me trouwens vanaf het begin aan een nummer van Franz Ferdinand doen denken.. ik weet alleen nog steeds niet welk nummer!

Ik heb ze donderdag gezien op pukkelpop. En eens te meer bevestigd: dit is een super band. Zo maf als een deur.

"This is a new song, you probably never heard this song. In fact, if someone askes you, YOU DID NOT HEAR THIS SONG"

"Who's that guy stealing our balls"

In ELLEgirl stond een interview met 1 van We Are Scientists. Ik vond het echt een heel grappig interview en ben ze gaan opzoeken op het internet. Daarna even wat nummers gedownload en ze zijn echt tof! "Nobody Move, Nobody Get Hurt" vind ik echt een leuk nummer.

Ik wilde vandaag het album kopen, maar wist niet waar. Nergens hebben ze hem?? Waar hebben jullie hem gehaald?

avatar van ZERO
Welmoed schreef:

Op de site van FNAC (www.fnac.be) staat dat de cd beschikbaar is voor €20,50.

Als je er niets op tegen hebt om via internet cd's te kopen, zou ik je www.cd-wow.nl aanraden, waar je hem kan kopen voor €12,99 incl. verzendingskosten! Op cd-wow.nl zijn nieuwe cd's altijd €12,99 incl. verzendingskosten, aanradertje!

ZERO schreef:

Op de site van FNAC (www.fnac.be) staat dat de cd beschikbaar is voor €20,50.

Thanks! Zal het even gaan bekijken..

Ze zijn gewoon ultra grappig (check http://www.wearescientists.com/ je komt niet meer bij), maken echt heel goede muziek en live zijn ze ook nog eens geweldig! Dit album heb ik echt al grijs gedraaid!

ik heb hem nu via cdwow besteld

Hebben ze nog een album?

Deze gasten zijn serieus zooo koel en grappig. Ze stonden in het voorprogramma van Kaiser Chiefs op 1 maart in de HMH...Live super goed, album ook meer dan goed...heerlijk...The Great Escape, Nobody Moves Nobody Gets Hurt, Cash Cow enz. enz.

Bovendien zijn ze behoorlijk lache...idd..de site van ze maar ook in de kroeg. Na het concert van de Kaiser Chiefs gingen we Amsterdam nog maar ff in (je moet wat he)..wie komen we daar tegen..juist..die drie gasten....en wij waren ook de enige die ze herkenden...ze gingen na een uur weer weg..ma echt....nog nooit zo gelachen

Ze lijken mij ook echt heel grappig. Die site inderdaad ook, haha. Ik zou ze nu zo herkennen trouwens..denk ik.
Ik wil ze ook nog eens live zien, lijkt me geweldig!

Final_Straw schreef:

tegenkomen in een kroeg! altijd mensen die geluk hebben

whoehoe,ze gezien in melbourne. Het werk heeft ook leuke bijkomstigheden!!! super concert

'tegenkomen in een kroeg! altijd mensen die geluk hebben'

Ja..damn..echt...wij stonden eerst ook heeeel raar te kijken. "euh..zijn dat niet die gasten van WAS?" "Neeeh, kan niet" "Jawel joh, dat moeten ze zijn" Dus toen zijn we er maar even naar toe gelopen om het te vragen

avatar van Raydo
Final_Straw schreef:
Da's cool.

Die gasten lijken me echt super grappig, ook toen ze daar stonden in de HMH vond ik ze al leuk. Jammer dat het geluid zo slecht was (die gitaar), maar dan nog was het optreden erg goed.

Het album vind ik ook super, één van mijn absolute favorieten van dit jaar.

Vandaag eindelijk het album in de brievenbus! Ik had hem besteld, maar hij kwam maar niet...

Klinkt als alle andere bandjes. Live op Haldern was het nog wel leuk door de regen. In de Paradiso bovenzaal gewoon te standaard. Dit heb ik allemaal al gehoord en niet eens zo lang geleden. Inaction is wel een lekker nummer, maar Nobody Move, Nobody Get Hurt is een gedrocht van het niveau Kaiser Chiefs. Een 2,5.

Moet alles dan vernieuwend zijn? Want als alles vernieuwend is, is niks meer vernieuwend

avatar van StuF
bah! fuck dat postmodernistisch gezever. ik vind dit een typisch voorbeeld van "de formule wint het van het werk". weinig behalve conformeren aan het bestaande jargon. dit voegt wat mij betreft niets toe aan muziekland.

StuF schreef:
bah! fuck dat postmodernistisch gezever. en als het niet vernieuwend is, laat het dan kwaliteit brengen. dit voegt wat mij beteft niets toe aan muziekland.

Dit zit anders toch aardiger in elkaar dan menig ander bandje..

Anna.R schreef:

Dit zit anders toch aardiger in elkaar dan menig ander bandje..

OK, ik geef het nog een paar luisterbeurten, maar met weinig hoop.

avatar van StuF
nope sorry, het is tenminste niets voor mij. heb je die teksten wel eens geluisterd?

StuF schreef:

Ja dat is het juist! Die band gaat nergens over. Of nergens, niks heel speciaals in ieder geval. En als je kasten vol staat met radiohead placebo tom waits, noem ze maar op. Is dit een leuke afwisseling.

Ik zag toennet dookie (greenday) weer voorbij komen, of toy dolls. Soms wil je gewoon een band/cd die vooral zichzelf niet serieus nemen. En wat ik al zei, nee vernieuwend is het niet, maar oh zo leuk.

aidoo
Natuurlijk is deze band niet revolutionair of baanbrekend origineel.. zo is het namelijk ook helemaal niet bedoeld.. ze nemen zichzelf niet serieus en daardoor komt de muziek ook zo fris oprecht goed over

liejanne
@ StuF. Je zegt: 'Ik geef het nog een paar luisterbeurten, maar met weinig hoop.'
En vervolgens, welgeteld 7 minuten later: 'Nope sorry, het is tenminste niets voor mij.'
Dat vind ik knap.. Een paar luisterbeurten in 7 minuten..

Maar goed, ik vind dit wel leuke muziek, maar echt bijzonder is het niet. Zal het toch nog een paar keer moeten luisteren om een goed oordeel te kunnen geven.

Gewoon n leuk doorsnee bandje, wat altijd wel kan.. 3,5*

avatar van Osiris Apis
Iemand nog naar het optreden in de Melkweg geweest?

Ik wilde wel heengaan, maar het was al uitverkocht.

avatar van Nautilus
freakystyle schreef:

Moet alles, uhm, 'niveau' (gebruikt vingers als aanhalingstekens) hebben dan? Deze band heeft gewoon catchy liedjes gecombineerd met een aanstekelijk enthousiasme en pretendeert ook niets meer te zijn dan gewoon een leuk bandje.
Er bestaan veel slechtere - voornamelijk Britse - bandjes in hun genre, dat in 2006 helemaal uitgehold lijkt te zijn.

Ga jij nou maar lekker je Peppers verzameling vervolmaken, zet ik deze straks nog even op.